Aviomiting

Spektakl s Krilima Oluje za 40. godišnjicu aerodroma kod Ćunskog

Bojan Purić

Atraktivan zračni nastup u počast jubileju / Foto Bojan PURIĆ

Atraktivan zračni nastup u počast jubileju / Foto Bojan PURIĆ

Završna i najatraktivnija točka programa bio je nastup petorice pilota iz akrobatske skupine Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Krila Oluje na zrakoplovima Pilatus PC-9



 


ĆUNSKI – Aviomitingom s više stotina posjetitelja proslavljena je četrdeseta godišnjica aerodroma na otoku Lošinju, smještenog zapadno od Ćunskog. Završna i najatraktivnija točka programa bio je nastup petorice pilota iz akrobatske skupine Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Krila Oluje na zrakoplovima Pilatus PC-9. Ovu skupinu inače čini šestoro pilota, no zbog bolesti je jedan od njih morao otkazati nastup. Prije Krila Oluje održano je sedam točaka zrakoplovnog i padobranskog programa. Posjetiteljima je omogućeno da izbliza i iznutra pogledaju manje zrakoplove. Uz ponudu jela i pića, održan je koncert skupine Ciplići, a svoj punkt imala je Hrvatska vojska, predstavljajući sve svoje rodove.


Proslavi na lošinjskom aerodromu prisustvovalo je više stotina posjetitelja / Foto B. PURIĆ


»Kanal« za turiste


Direktor tvrtke Zračno pristanište Lošinj Alan Horvat prisjetio se povijesti lošinjskog letjelišta, istaknuvši da su u ostvarenju ideje ključne uloge odigrali direktori u Lošinjskoj plovidbi Smiljan Rukonić, Marinko Dumanić i Ivo Jureković, zatim tadašnji predsjednik Izvršnog vijeća općine Cres-Lošinj Vinko Mužić te Giordano Benvin i Julijano Sokolić, čime je uz pomorski i cestovni promet, Lošinj dobio još jedan »kanal« za dolazak turista. Aerodrom je 1985. godine otvoren održavanjem Svjetskog padobranskog prvenstva u relativu, a ispočetka je aerodromska pista bila duljine 900 metara i širine 23 metra, s naknadnim proširenjem na 33 metra.


Održan je zrakoplovni i padobranski program / Foto B. PURIĆ




– Godine 1987. krenuli smo s javnim prometom, s Adria Airwaysom i avionom DASH-7 s 48 putničkih mjesta na linijama Zagreb – Lošinj, Ljubljana – Lošinj i München – Lošinj, kasnije i Innsbruck – Lošinj s Tirol Airwaysom. Prvi zaposlenik i šef bio je Zvonimir Antoljak, potom Fulvio Chalvien kao domar, a ja sam došao kao treći, 1987. godine – prisjetio se Horvat, nastavljajući da je izbijanjem rata aerodrom došao u krizu i da se tek na jednu sezonu, 2000. godine, vratila linija Innsbruck – Lošinj te da ključni problem predstavlja pista prekratka za avione DASH-8, koji su naslijedili DASH-7, a kojima treba bar 1.300 metara.


Velika investicija


Sadašnja vlasnička struktura je takva da 40,5 posto tvrtke ima Jadranka (njezin je udio u porastu), 27 posto ima Lošinjska plovidba, Republika Hrvatska ima 23,5 posto, Radnik iz Križevaca ima 5,4 posto, a Grad Mali Lošinj 3,6 posto. Godine 2023. izvedena je veća investicija, uloženo je 350 tisuća eura u pristanišnu zgradu te 500 tisuća eura u noćnu rasvjetu.


– Sada čekamo sredstva za produljenje piste s 900 na 1.800 metara te proširenje na 45 metara, s novom pristanišnom zgradom koja bi smjestila 350 putnika te za veliko parkiralište. Investicija bi bila oko 50 milijuna eura, imamo projekt i pravomoćnu građevinsku dozvolu prema kojima moramo početi radove najkasnije do 27. svibnja 2028. godine – kaže direktor Horvat.