
Ilustracija / Foto Dusko Jaramaz/PIXSELL
povezane vijesti
U klupama osnovnih i srednjih škola na području Primorsko-goranske županije iduće bi školske godine trebala sjediti 283 pomoćnika u nastavi. Najveći broj, njih 160, dobit će radno mjesto u školama čiji je osnivač Primorsko-goranska županija, dok će se 123 pomoćnika zaposliti u riječkim osnovnim školama. Od prošle školske godine osnovne škole kojima je osnivač Grad Rijeka, kao i brojne osnovnoškolske i srednjoškolske odgojno-obrazovne ustanove u Hrvatskoj samostalno objavljuju natječaje za zapošljavanje pomoćnika u nastavi, a od ove školske godine u samostalno zapošljavanje krenule su i škole čiji je osnivač Primorsko-goranska županija.
Međutim, uz osnivače škola, pomoćnike u nastavi, kao i komunikacijske posrednike, zapošljavaju i različite udruge kojima će Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta za predstojeću školsku godinu isplatiti 9,8 milijuna eura. Ministarstvo je odobrilo sredstva za projekte 67 hrvatskih udruga, a među njima je i šest primorsko-goranskih udruga za čije će se projekte ukupno osigurati gotovo 900 tisuća eura. Od osiguranog 894.261 eura najveći iznos sredstava, 195.456 eura, pripast će Udruzi za sindrom Down – Rijeka 21, dok će Društvo multiple skleroze Primorsko-goranske županije dobiti 187.122 eura, Udruga osoba s mišićnom distrofijom Primorsko-goranske županije 159.421 eura, a Županijska udruga osoba s cerebralnom i dječjom paralizom 163.462 eura. Udruzi osoba s cerebralnom i dječjom paralizom Rijeka pripast će 188.800 eura, a Udruzi za mlade i studente s invaliditetom Primorske-goranske županije »Znam« 167.271 euro.
Udruge su dužne namjenski utrošiti odobrena sredstva, a pomoćnik u nastavi predstavlja neposrednu potporu učeniku, kao i posredno potporu učitelju te ostalim učenicima u razredu, no pritom nije zamjena za druge oblike pomoći. Uključivanjem pomoćnika u nastavu povećava se socijalna uključenost i olakšava integracija učenika s teškoćama u školama, no treba skrenuti pažnju na važnost donošenja podzakonskih propisa u ovoj domeni, koji će detaljno razjasniti pitanja vezana uz uvođenje pomoćnika, jer se radi o osjetljivoj domeni u kojoj je još uvijek puno stvari na nacionalnoj razini nedorečeno i podložno različitom tumačenju te primjeni u praksi.
Poslovi pomoćnika su pomoć u komunikaciji i socijalnoj uključenosti, pomoć u kretanju, pomoć pri uzimanju hrane i pića, pomoć u obavljanju higijenskih potreba, pomoć u obavljanju školskih aktivnosti i zadataka, suradnja s učiteljima/nastavnicima te vršnjacima učenika u razredu te poslovi specifični za funkcioniranje pojedinih učenika ili skupine učenika.