
Ilustracija / Foto iStock
Policija već radi na izmjenama Zakona
povezane vijesti
RTL Danas doznaje da se na jesen izmjenama zakona uvode strože kazne za vozače romobila, a razlog je u porastu broja nesreća s ozbiljnim posljedicama. Samo u trodnevnoj policijskoj akciji kontrole vozača romobila u Zagrebu ispisano je više od stotinu prekršaja.
Od 250 zaustavljenih vozača romobila, čak 109 ih je bilo u prekršaju.
“Svi, neovisno o dobi, moraju nositi zaštitnu kacigu”, upozorava za RTL Danas Mišel Matošević, policijski službenik za preventivu cestovnog prometa PU zagrebačke.
Prebrza vožnja
Romobil se smije voziti tek od 14. godine, maksimalnom brzinom od 25 km/h i bez slušalica u oba uha. No, policijska akcija pokazala je da su rijetki imali kacigu na glavi, a prebrza vožnja bila je pravilo, ne iznimka.
“Odjednom se pojave sa svih strana, vrlo često bez šljema. To je jako opasno”, kaže Stanko Abadžić iz Zagreba.
“Roditelji su krivi jednako kao i djeca”, dodaje Gordana Glad, komentirajući maloljetnike na romobilima.
Po Zakonu, vozači romobila moraju voziti biciklističkom stazom, a ako ona ne postoji – pješačkom zonom ili zonom smirenog prometa brzinom do 5 km/h. Na autocestu ili brzu cestu ne smiju. U akciji je otkriveno i da 10% prekršitelja čine maloljetnici.
“Imamo igračku koja je prestala biti igračka jer je postala veoma opasna, nekako ja percipiram da igračke nisu opasne. Mislim da otprilike isti razlog leži u tome da roditelji ne vežu svoju djecu u automobilima.
Pretpostavit ću da to nije manjak ljubavi nego jednostavno neodgovornost.
Izmjene zakona
Ja sam čak sklon vjerovati da se radi o neznanju o mogućim opasnostima, i opet ponavljam mislim da se trebaju povećati mandatne kazne i ako ništa drugo da će kroz te kazne ljudi prepoznati koja je to opasnost“, upozorava prometni vještak Krunoslav Ormuž.
Policija već radi na izmjenama Zakona. U radnoj skupini su uz policiju i Fakultet prometnih znanosti, HAK te Ministarstvo prometa, a promjene se očekuju na jesen.
“U prvih sedam mjeseci ove godine imamo 70% više utvrđenih prekršaja i prometnih nesreća nego lani”, ističe Matošević iz policijske uprave zagrebačke.
Mnogi stručnjaci traže i uvođenje obveznog osiguranja romobila, kako bi se napokon dobila evidencija njihovog broja i vlasnika, javlja RTL Danas.
Cijeli prilog pogledajte OVDJE.