Rijeka uvodi novi model upravljanja komunalnim društvima: Profesionalnost, stručnost i odgovornost ispred politike

Grad Rijeka pokrenuo je reformu komunalnog sustava uz nova imenovanja i angažman profesionalnih agencija za odabir kvalitetnih kadrova, a mjesto u nadzornim odborima dobiva i oporba – za veću stručnost, odgovornost i transparentnost

Upravljanje gradskim komunalnim društvima u Rijeci od sada mora biti odgovorno, profesionalno i usmjereno isključivo na interese građana, a ne na poteze proizašle iz političkih interesa. Takvu je poruku jasno poslala nova gradska vlast, pokrenuvši sveobuhvatnu i transparentnu reformu upravljanja javnim komunalnim poduzećima, čime se nastavlja realizacija obećanja iz predizborne kampanje. Ključno je da odgovornost postane neupitni standard u radu svakog rukovoditelja. 


U proteklih nekoliko tjedana Rijeka je svjedočila smjenama na najvišim pozicijama dvaju komunalnih društava, Autotroleja i Rijeka plusa. „Ove smjene nisu samo promjena na rukovodećim pozicijama, nego jasan signal da se odgovornost u upravljanju mora poštovati neovisno o funkciji ili mandatu“, ističe gradonačelnica Iva Rinčić.


Imenovani vršitelji dužnosti direktora


Održane su i skupštine komunalnih i trgovačkih društava u većinskom ili potpunom vlasništvu Grada Rijeke – KD Autotrolej, KD Čistoća, KD Kozala, TD Poslovni sustavi, TD Rijeka plus, KD Vodovod i kanalizacija te TD Energo pa je tako posljednji potez u restrukturiranju komunalnog sustava pokretanje procedura za raspisivanje natječaja za nove direktore komunalnih i trgovačkih društava u vlasništvu ili većinskom vlasništvu Grada Rijeke, s izuzetkom Energa. Isto tako, do okončanja natječaja i odabira novih čelnih osoba riječkog komunalnog sustava, imenovani su vršitelji dužnosti: Dijana Trošelj preuzima Autotrolej, a Vlado Mezak Rijeka plus.


Oboje imaju bogato iskustvo u rukovođenju i poznavanju sustava u kojima su imenovani, a moći će se prijaviti i na natječaje za stalne mandate, kao i sadašnji direktori.


Također, Grad Rijeka bit će prvi u Hrvatskoj koji će u potrazi za direktorima angažirati profesionalne agencije za zapošljavanje, kao što je uobičajeno u privatnom sektoru, najavila je gradonačelnica Iva Rinčić. Agencije će biti odabrane putem javne nabave, a njihova će zadaća biti aktivno traženje i poticanje prijava kvalitetnih kandidata iz cijele Hrvatske.


Mjesta u nadzornim odborima i za političku oporbu


Na spomenutim sjednicama skupština društava predloženo i ukupno 18 novih članova nadzornih odbora, a novost je i da je u odborima u kojima Grad ima više od dva predstavnika ostavljeno po jedno mjesto za članove političkih stranaka izvan vladajuće koalicije, što predstavlja iskorak prema većoj uključivosti i transparentnosti, rekla je gradonačelnica Rinčić te istaknula da ove odluke otvaraju novu fazu u upravljanju gradskim resursima, na temelju stručnosti, odgovornosti i otvorenosti.


Naglasak gradske uprave nije na kadrovskoj čistki, nego na uspostavi sustava koji omogućuje efikasno i odgovorno upravljanje javnim resursima. Takvo upravljanje mora biti prije svega u službi građana, sa jasnim mjerilima kvalitete i dostupnosti usluga.


Rijeka tako kreće u novi model upravljanja komunalnim društvima koji postavlja nove standarde profesionalnosti i transparentnosti. Građani mogu očekivati poboljšanje kvalitete usluga, bolje upravljanje i pravovremenu informiranost – što su ključni preduvjeti za povjerenje i bolju kvalitetu života.


 


___________________________________________________


Sadržaj nastao u suradnji s partnerom: Grad Rijeka