
Ilustracija Foto Charlie Deets on Unsplash
Teslini Model 3 i Model X prošli su pet od šest testova na autocesti, a BYD-ovi Denza Z9GT i HIMA Aito M9 tri
povezane vijesti
Tesla je nadmašila BYD, Xiaomi i Huawei u testiranju tehnologija automatizirane vožnje na kineskim autocestama, prema rezultatima koje je na TikToku objavila ByteDance-ova stranica za automobile Dcar.
Državna televizija CCTV i Dcar zajednički su testirali sustave pomoći u vožnji 2. razine (ADAS) na više od 20 marki električnih vozila i ocijenili njihove performanse u nizu scenarija s većim rizikom od nesreća na autocestama i u gradskom prometu.
Teslini Model 3 i Model X prošli su pet od šest testova na autocesti, a BYD-ovi Denza Z9GT i HIMA Aito M9 tri.
Xiaomijev SU7 prošao je jedan.
Videozapisi s testiranja koje je objavio Dcar postali su viralni na kineskim društvenim mrežama.
HIMA, automobilski savez pod vodstvom Huaweija, rekao je da ne želi komentirati “takozvani test”. BYD i Xiaomi nisu odmah odgovorili na upit Reutersa da ga komentiraju.
Kineski brendovi moraju sami sebi priznati da je Tesla u prednosti u automatiziranoj vožnji, rekao je na autoforumu u Šangaju zamjenik glavnog inženjera Kineske udruge proizvođača automobila Wang Yao.
Tesla je do sada predvodio trendove u industriji, a učit ćemo od njih i u budućnosti, istaknuo je pak izvršni direktor Xiaomija Lei Jun u osvrtu na informaciju da se Teslin Model Y sam dovezao kupcu iz tvornice u Austinu, udaljenom otprilike 30 minuta vožnje.
“Tesla je postigla najbolje rezultate u Kini unatoč tome što zakoni zabranjuju uključivanje kineskih podataka u njezine algoritme”, napisao je pak na platformi X u petak Elon Musk.
Američka je kompanija po njegovim riječima u škripcu. Washington ne dopušta da se Teslin softver za umjetnu inteligenciju obučava u Kini, a kineski regulatori još nisu dozvolili prijenos podataka spremljenih u Šangaju u SAD za podešavanje algoritama.
Kineska javnost sve je sumnjičavija prema sustavu pomoći u vožnji nakon nesreće Xiaomija SU7 na autocesti u kojoj je poginulo troje ljudi.
Državni mediji pripisuju neprimjerenu upotrebu tehnologije obmanjujućim promotivnim kampanjama, a vlasti su u međuvremenu zabranile autokompanijama da u oglasima za koriste pojmove poput “pametne” i “autonomne” vožnje.
Ministarstvo za javnu sigurnost objavilo je ovaj tjedan da će precizno odrediti pravnu odgovornost za upotrebu tehnologije koja još nije dosegnula razinu istinski “autonomne” vožnje. Vozači se izlažu sigurnosnim i pravnim rizicima ako im pozornost prije sudara odluta, uz uključeni sustav potpore pri vožnji, upozorilo je ministarstvo.