Sustavi pomoći

Kinezi testirali automatiziranu vožnju na autocesti, priznali da je Tesla bolja

Portal Novi list, Hina

Ilustracija Foto Charlie Deets on Unsplash

Ilustracija Foto Charlie Deets on Unsplash

Teslini Model 3 i Model X prošli su pet od šest testova na autocesti, a BYD-ovi Denza Z9GT i HIMA Aito M9 tri



Tesla je nadmašila BYD, Xiaomi i Huawei u testiranju tehnologija automatizirane vožnje na kineskim autocestama, prema rezultatima koje je na TikToku objavila ByteDance-ova stranica za automobile Dcar.


Državna televizija CCTV i Dcar zajednički su testirali sustave pomoći u vožnji 2. razine (ADAS) na više od 20 marki električnih vozila i ocijenili njihove performanse u nizu scenarija s većim rizikom od nesreća na autocestama i u gradskom prometu.


Teslini Model 3 i Model X prošli su pet od šest testova na autocesti, a BYD-ovi Denza Z9GT i HIMA Aito M9 tri.




Xiaomijev SU7 prošao je jedan.


Videozapisi s testiranja koje je objavio Dcar postali su viralni na kineskim društvenim mrežama.


HIMA, automobilski savez pod vodstvom Huaweija, rekao je da ne želi komentirati “takozvani test”. BYD i Xiaomi nisu odmah odgovorili na upit Reutersa da ga komentiraju.


Kineski brendovi moraju sami sebi priznati da je Tesla u prednosti u automatiziranoj vožnji, rekao je na autoforumu u Šangaju zamjenik glavnog inženjera Kineske udruge proizvođača automobila Wang Yao.


Tesla je do sada predvodio trendove u industriji, a učit ćemo od njih i u budućnosti, istaknuo je pak izvršni direktor Xiaomija Lei Jun u osvrtu na informaciju da se Teslin Model Y sam dovezao kupcu iz tvornice u Austinu, udaljenom otprilike 30 minuta vožnje.


“Tesla je postigla najbolje rezultate u Kini unatoč tome što zakoni zabranjuju uključivanje kineskih podataka u njezine algoritme”, napisao je pak na platformi X u petak Elon Musk.


Američka je kompanija po njegovim riječima u škripcu. Washington ne dopušta da se Teslin softver za umjetnu inteligenciju obučava u Kini, a kineski regulatori još nisu dozvolili prijenos podataka spremljenih u Šangaju u SAD za podešavanje algoritama.


Kineska javnost sve je sumnjičavija prema sustavu pomoći u vožnji nakon nesreće Xiaomija SU7 na autocesti u kojoj je poginulo troje ljudi.


Državni mediji pripisuju neprimjerenu upotrebu tehnologije obmanjujućim promotivnim kampanjama, a vlasti su u međuvremenu zabranile autokompanijama da u oglasima za koriste pojmove poput “pametne” i “autonomne” vožnje.


Ministarstvo za javnu sigurnost objavilo je ovaj tjedan da će precizno odrediti pravnu odgovornost za upotrebu tehnologije koja još nije dosegnula razinu istinski “autonomne” vožnje. Vozači se izlažu sigurnosnim i pravnim rizicima ako im pozornost prije sudara odluta, uz uključeni sustav potpore pri vožnji, upozorilo je ministarstvo.