
Foto Vedran Karuza
Hrvatska je rubno cjenovno konkurentna, rekao je Staničić
povezane vijesti
“Došli smo do ruba”, poručio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, apelirajući na ugostitelje i druge iz turističkog sektora da pametno i mudro formiraju cijene usluga.
“Sigurno da je cijena u fokusu interesa šire javnosti i medija. Danas smo apostrofirali i apelirali na turistički sektor da kod formiranja cijena bude pametan, jer je potrebno ostati konkurentan u odnosu na druge mediteranske destinacije. Turisti će se vraćati svake godine, turizam je djelatnost na duge staze i zato ne smijemo raditi krive poteze u smislu pretjeranog povećanja cijena”, kazao je Staničić za HRT.
Govoreći o tome koje su mediteranske destinacije skuplje, a koje jeftinije, pojasnio je kako je potrebno raščlaniti smještaj i ugostiteljske usluge.
“U kratkim crtama, Hrvatska je u okvirima cjenovne konkurentnosti, ali mogu reći da, s obzirom na podatke, koji dolaze iz Eurostata i nekih drugih institucija, Hrvatska je rubno cjenovno konkurentna. Primjerice, hoteli i kampovi su povoljniji u Hrvatskoj u odnosu na zemlje iz kojih dolaze turisti – Austrija i Njemačka, ali smo zato skuplji od Grčke, Španjolske i Italije. S druge strane, privatni smještaj je malo skuplji od Italije i Francuske, a nešto povoljniji od Grčke i Španjolske. Još uvijek smo u nekim okvirima, ali došli smo do ruba. Zato apeliramo stalno da moramo biti pametni i mudri kod formiranja cijena”, dodao je.
Ustvrdio je kako trendovi o strukturi gostiju pokazuju da Hrvatska ima dobru poziciju.
“Sa svih emitivnih tržišta: Njemačka, Slovenija, Austrija, Poljska, SAD i domaće tržište – svugdje bilježimo rast. To pokazuje da je Hrvatska i dalje atraktivna destinacija. Dobro je da imamo disperziju na puno tržišta”, napomenuo je Staničić, piše HRT.