Intenzivan interes turista

VELIKA BOLJKA HRVATSKOG TURIZMA Rast usporava premali broj hotela

Biljana Savić

Hotel Imperial na Rabu

Hotel Imperial na Rabu

Trenutno imamo povećanje od 10 posto iz Njemačke, no kako se bude razvijala sezona, tako će se plusevi smanjivati zbog nedostatka hotelskih kapaciteta, kaže Romeo Draghicchio iz njemačkog ureda HTZ-a



RIJEKA Prema najavama direktora predstavništava HTZ-a u inozemstvu, ovogodišnji rani buking pokazuje da Hrvatskoj nedostaje hotelskih kapaciteta. Buking je bolji nego prošle godine, ali mogao bi biti i bolji da nije stao kada su kapaciteti popunjeni.


– Prema statističkim podacima udruženja francuskih turoperatora (SETO) ovogodišnje ljetne rezervacije za Hrvatsku bilježe porast od 11,5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Uslijed nedostatnih hotelskih kapaciteta i velikog interesa za tradicionalno najpopularnije regije za francuske goste, prije svega Split i Dubrovnik, raznim aktivnostima pokušavamo povećati interes i za središnji i sjeverni dio Jadrana te kontinent zemlje. Budući da je riječ o gostima koji pretežno dolaze zračnim putem, značajno smo intezivirali aktivnosti koje se odnose na podupiranje zračnih linija. Samo u 2016. iz Francuske je uvedeno devet novih redovnih zračnih linija s polascima iz Pariza, Toulousea, Bordeauxa, Nantesa i Marseillesa, a ove godine dodane su jos četiri nove redovne linije, čime su omogućeni dolasci u Hrvatsku redovnim letovima iz svih većih francuskih regija, a ne samo iz pariške. Da je interes za Hrvatskom u ovom trenutku velik, pokazuju i podaci pojedinih avio kompanija od kojih neke najavljuju i do 50 posto više putnika nego prošle godine, kaže Danijela Mihalić Đurica, direktorica predstavništva HTZ-a u Francuskoj.


Hrvatska sve više u očima Francuza ulazi u kategoriju omiljenih destinacija. – Prema eVisitoru Hrvatska s francuskog tržišta od početka godine bilježi oko 12 posto više dolazaka i isto toliko povećanje noćenja, dok je prošle godine ostvareno 6 posto više dolazaka i 8 posto više noćenja, kaže Mihalić Đurica i naglašava da su posebno značajna povećanja u razdobljima pred i posezone, kao i povećanja u selektivnim oblicima turizma, posebice u nautici.

Ruska valuta


Dobre vijesti stižu i iz Beča.


– Držimo dvoznamenkasto povećanje od 15 posto u dolascima i 20 posto u noćenjima. U glavnu sezonu ulazimo s pozitivnim rezultatom, što znači da je pred nama odlična sezona što se austrijskog tržišta tiče. Najveći problem kod naših turoperatora je nedostatak hotelskih kapaciteta zbog obustave bukinga od strane hotelijera, tako da će se startni dobar, čak i dvoznamenkasti porast bukinga donekle otopiti, no i dalje će stanje u odnosu na prošlu godinu u prosjeku biti bolje za oko 10 posto, kaže direktor predstavništva HTZ-a za Austriju Ranko Vlatković.Nedostatak hotelskih kapaciteta prilično se odražava na rusko tržište. – Nakon pozitivnog trenda u prošloj godini i ove godine nastavlja se rast interesa ruskih turista za Hrvatsku, ali raste i broj bukinga i dolazaka ruskih gostiju. Rani buking za hrvatske destinacije bio je sjajan i kretao se od 20-30 posto rasta u odnosu na prošlu godinu. Osnovni problem s kojim se suočavamo je nedostatak smještajnih kapaciteta u glavnoj sezoni s obzirom da su Rusi uglavnom zainteresirani za hotelski smještaj, kaže nam direktor predstavništva HTZ-a u Moskvi Rajko Ružička. Dodaje da se ekonomska situacija u Rusiji stabilizira i da je njihova valuta gotovo 20 posto jača nego prošlo ljeto, sto je automatski učinilo naše destinacije još konkurentnijima nego prošlih godina. – Ove godine očekuje se rast dolazaka turista iz Rusije od oko 10 posto, najavljuje Ružička.

Bitka u kolovozu


Paul Šikić, direktor predstavništva HTZ-a za Skandinaviju, kaže da na tom tržištu najbolje idu Španjolska i Grčka, dok turske destinacije i ove godine bilježe velike minuse, čak do 40 posto. – Velike stope rasta kod turoperatora bilježe Cipar, Portugal i Hrvatska, a ono što je za nas također važno na skandinavskom tržištu je da se sve više obitelji s djecom odlučuje za hrvatske destinacije, kaže Šikić. Stop bukinga za Talijane je posebice naglašen, jer oni su poznati po kasnom bukiranju, a trećina njih koji ljetuju u Hrvatskoj biraju hotele. – Vjerujem da će privatni smještaj amortizirati posljedice ranog bukinga koji je popunio hotelske kapacitete. Bitka za postotke bije se u kolovozu kad Talijani masovno idu na godišnje odmore, kaže Branko Curić, direktor predstavništva HTZ-a u Italiji. Nedostatak hotelskih kapaciteta odrazit će se i na goste koji dolaze iz Njemačke. – Trenutno za Hrvatsku računamo povećanje od 10 posto turista s njemačkog tržišta, no kako se bude razvijala sezona, tako će se plusevi smanjivati zbog nedostatka hotelskih kapaciteta jer je buking ove godine bio izuzetno rano, a 20 posto Nijemaca ljetuje u hotelima, kaže nam direktor predstavništva HTZ-a u Njemačkoj Romeo Draghicchio.