
SNIMIO SERGEJ DRECHSLER
Iako postoje trakovi za izravan prolazak udesno, kako bi se izbjegao nepotreban ulazak vozila u kružna raskrižja, neki vozači čine upravo to, no i sad postoji mogućnost izlaza iz rotora u željenom smjeru
povezane vijesti
RIJEKA – Rekonstruirani i dograđeni čvor Škurinje na spoju riječke obilaznice (A7), Osječke ulice i Državne ceste 403, što vodi prema novom kontejnerskom terminalu na Zagrebačkoj obali, od jučer ujutro oko deset sati potpuno je otvoren za promet vozila u svim smjerovima. Otvaranje čvora za promet na svim kolničkim trakovima i kružnim raskrižjima neznatno je kasnilo u odnosu na najavu iz Hrvatskih cesta prema kojoj je trebalo biti otvoreno u ranim jutarnjim satima, zbog kvara na stroju za iscrtavanje horizontalne prometne signalizacije do kojeg je došlo tijekom noći s čevrtka na petak.
Bez zastoja
Na čvoru Škurinje u sklopu rekonstrukcije izgrađena su dva nova trokraka kružna raskrižja, jedno na spoju s Osječkom ulicom, a drugo unutar samog čvora, s pripadajućim privozima i trakovima za izravna desna skretanja, uz uređenje oborinske odvodnje, potpornih zidova, te zaštitu i izmještanje postojeće komunalne infrastrukture, uključujući i rekonstrukciju javne rasvjete te druge prateće radove na uređenju i opremanju.
Nakon otvaranja čvora u punom profilu za promet, prema onome što smo imali prilike vidjeti, dojam je da se dio vozača ne snalazi najbolje u novim okolnostima, a posebno kada je riječ o korištenju traka za izravan prolazak u desno, posebnim kolničkim trakovima izgrađenim upravo u tu svrhu, kako bi se izbjegao nepotreban ulazak vozila u kružna raskrižja. Na oba novoizgrađena i na već postojećem kružnom raskrižju, naime, za vozila koja skreću u desno ili u slučaju onoga na spoju čvora i Osječke, nastavljaju ravno, iz smjera centra grada prema Novom naselju Škurinje, izgrađeni su posebni kolnički trakovi, uz postavljenu vertikalnu signalizaciju, odnosno putokaze koji vozačima ukazuju gdje trebaju skrenuti, ovisno o željenom odredištu, no čini se da ni tako postavljeni putokazi dijelu vozača nisu dovoljno jasni pa je bilo podosta onih koji su ulazili u kružna raskrižja iako za tim nije bilo stvarne potrebe. Za neke očito prekomplicirano prometno rješenje ipak i u takvim situacijama nudi mogućnost izlaza iz kružnog toka u željenom smjeru pa je promet, barem za našeg obilaska čvora Škurinje, tekao bez većih zastoja i kolona.
Protočnost prometa
Izgradnjom dvaju rotora na čvoru Škurinje, očekuju u Hrvatskim cestama, trajno će se riješiti problem skretanja prema cesti DC403 i kontejnerskom terminalu iz smjera Zagreba, kao i skretanja s ceste DC403, odnosno iz smjera kontejnerskog terminala prema Istri, Sloveniji i Italiji, dok će kružno raskrižje na spoju s Osječkom ulicom pridonijeti poboljšanju i protočnosti prometa u satima vršnog opterećenja, kako iz čvora Škurinje prema zapadnim dijelovima grada, tako i iz centra prema Novom naselju na Škurinjama te Drenovi i obrnuto.
Najesen slijedi ozelenjavanje površina uz kolničke trakove
Jučer je započeo i interni tehnički pregled Hrvatskih cesta, dok se službeni tehnički pregled očekuje početkom rujna ove godine, kad bi trebali početi i radovi na ozelenjavanju površina uz kolničke trakove. Ozelenjavanje, kako saznajemo iz Hrvatskih cesta, neće se provoditi do tada, zbog očekivanih previsokih temperatura i nedovoljne količine padalina tijekom srpnja i kolovoza, zbog kojih je teško ili nemoguće uspješno posijati travu. Do 18. srpnja na čvoru će trajati preostali radovi izvan prometnih površina, koji uključuju završno uređenje kruna zidova, postavljanje pješačke ograde, uređenje površina i završno čišćenje.