
Radi se o vrlo ranjivoj skupini djece od koje se velik broj upiše u školu bez osnovnog znanja hrvatskoga jezika te s nedostatnim socijalnim vještinama
povezane vijesti
Grad Rijeka će i u idućoj školskoj godini u OŠ Škurinje financirati pomoćnika za rad s učenicima romske nacionalne manjine koji s učenicima radi nakon redovne nastave i romskog pomagača koji učenicima pruža podršku tijekom nastave. Naime, riječ je o školi koja djeluje u specifičnim uvjetima koji proizlaze iz činjenice da se u blizini nalaze naselja odakle dolaze učenici iz slabijih socioekonomskih uvjeta i s konkretnim potrebama. Radi se o vrlo ranjivoj skupini djece – učenicima pripadnicima romske nacionalne manjine. Velik broj učenika upiše se u školu bez osnovnog znanja hrvatskoga jezika te s nedostatnim socijalnim vještinama.
Radne navike
Takva struktura učenika predstavlja potencijalno marginaliziranu skupinu djece koja su u povećanom riziku od školskog neuspjeha, preranog napuštanja sustava obrazovanja te društvene isključenosti. Iz tog razloga, škurinjska je škola od nadležnog Ministarstva zatražila i dobila suglasnost za zapošljavanje romskog pomagača u 2015. godini. Romskom pomagaču prestao je radni odnos na njegov zahtjev, a škola je od tada u više navrata Ministarstvu podnosila zahtjev za odobrenjem zapošljavanja romskog pomagača. Međutim, Ministarstvo je dalo suglasnost za njegovo zapošljavanje, ali uz uputu da se za financiranje rada pomagača obrate osnivaču. Stoga je škola Gradu Rijeci i ove godine uputila zamolbu za financiranjem romskog pomagača. Osim toga, OŠ Škurinje je organizirala i rad pomoćnika za rad s učenicima pripadnicima romske nacionalne manjine nakon nastave, kao oblik dodatne, nužno potrebne podrške u pisanju domaće zadaće, učenju, socijalizaciji te razvoju higijenskih i radnih navika. Projekt je provodila Udruga Oaza, financirajući se iz Fonda za obrazovanje Roma. No, kako od školske godine 2018./2019. natječaj za prijavu tog projekta nije objavljivan, škola se obratila Gradu za podršku u nastavku provođenja projekta koji postiže pozitivne rezultate.
Razna istraživanja pokazuju da Romi u Hrvatskoj nisu dovoljno uključeni u obrazovni sustav i život svoje zajednice. Sukladno nacionalnim dokumentima, obrazovni status Roma još uvijek je nepovoljan, najvećim dijelom zbog neredovitog pohađanja nastave, niske stope završenosti osnovne škole uz nedostatne mjere sprečavanja segregacije. Na nacionalnoj razini osnovnu školu završava tek 40 posto Roma. Imajući na umu tu poraznu statistiku, potrebno je djelovati s ciljem integracije učenika pripadnika romske nacionalne manjine u odgojno-obrazovni sustav jer obrazovanje predstavlja temelj za prekidanje međugeneracijskog kruga društvene isključenosti i siromaštva.
Lakše razumijevanje
– Grad Rijeka kao osnivač prepoznaje iskazane potrebe škole i predlaže nastavak financiranja rada romskog pomagača i pomoćnika za učenike pripadnike romske nacionalne manjine u idućoj nastavnoj godini. U ovakav sveobuhvatan oblik podrške svake je godine uključeno dvadesetak učenika, što njima i njihovim obiteljima značajno pomaže u uključivanju i lakšem razumijevanju i prihvaćanju škole. Smatramo da je izrazito važno na ovaj način podržati školu kako bismo zajednički radili na poboljšavanju obrazovnih postignuća, primjerenoj socijalizaciji i uspješnoj integraciji učenika pripadnika romske nacionalne manjine, ali i kako bismo osigurali kvalitetan odgojno-obrazovni rad za sve učenike škole, ističu u Gradu.
Tako će se iz gradskog proračuna financirati rad jednog pomoćnika za rad s učenicima romske nacionalne manjine na određeno, nepuno radno vrijeme, odnosno četiri sata dnevno, te jednog romskog pomagača na određeno, puno radno vrijeme, a za to će se izdvojiti 17.505 eura. Taj će se iznos utrošiti na plaću za redovan rad, doprinose za obvezno zdravstveno osiguranje i na naknadu za prijevoz na posao i s posla.