Zbog zagađenja zraka

Delhi donio radikalnu mjeru i isključio iz prometa sve dizelaše starije od 10 i benzince starije od 15 godina

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Od jučer na snazi je stroža mjera, na više od 350 benzinskih pumpi zabranjeno je točenje goriva starijim vozilima. Da se mjera ne bi zaobilazila, postavljene su kamere na sve benzinske postaje te pojačan nadzor policije oko njih



Indijski Delhi ima 32 milijuna stanovnika i jedan je od najzagađenijih gradova na svijetu. S obzirom da po njegovim ulicama prometuje čak 6 milijuna registriranih vozila, promet je jedan od razloga što je tamošnji zrak jedan od najgorih na svijetu koje ljudi udišu, što već godinama rezultira povišenom incidencijom raka i raznih kroničnih bolesti dišnih organa.


Prošlogodišnja studija IQAira pokazala je da se od 20 najzageđenijih gradova na svijetu, 19 nalazi u Aziji, a od tih 19, čak ih je 13 u Indiji, među kojima je i Delhi, koji obuhvaća i indijski glavni grad New Delhi.


Kako bi bar pokušala okrenuti taj trend, i učinila grad podnošljivijim za svakodnevni život tamošnja je vlast bila doslovno prisiljena poduzeti radikalne mjere. Još 2018. godine je donesena odluka da se stara vozila isključuju iz prometa, no u praksi je to bilo slabo provođeno. Od jučer na snazi je stroža mjera, na više od 350 benzinskih pumpi zabranjeno je točenje goriva starijim vozilima. Da se mjera ne bi zaobilazila, postavljene su kamere na sve benzinske postaje spojene na servere s umjetnom inteligencijom i zajedničkom bazom podataka te pojačan nadzor policije oko njih.




Koliko je mjera stroga, sugerira činjenica da zabrana točenja goriva obuhvaća sva benzinska vozila starija od 15 godina i dizelska starija od 10 godina. S obzirom na nizak standard u Indiji, ova odredba obuhvaća većinu vozila u Delhiju. Da se ovaka mjera uvede u većim hrvatskim gradovima, također bi mnogi ostali isključeni iz prometa. Naime, zadnje analize govore da je prosječna starost svih komercijalnih i osobnih vozila u Hrvatskoj gotovo 15 godina.