
Foto Vedran Karuza
Nijemci su se vratili na prvo mjesto, bilježimo povećanje broja njihova noćenja od ogromnih 84,58 posto - iznosi Marijana Biondić
povezane vijesti
Ako vam se čini da ste od početka siječnja do kraja svibnja viđali manje turista nego lani, dobro vam se čini. Posljednjih dana tako možemo čitati kako je »turistička slika« u predsezoni, kako na državnoj, tako i na razini Kvarnera, »mutnija« u odnosu na 2024. godinu, ali se ona počela »kristalizirati« u lipnju. Kakva je situacija u Crikvenici po pitanju broja dolazaka i noćenja, što možemo očekivati od sezone, samo su neke od tema o kojima smo porazgovarali s direktoricom Turističke zajednice grada Crikvenice Marijanom Biondić.
Blagdani u lipnju
– Od početka godine do sredine lipnja ostvarili smo izvrsnih 10,34 posto više dolazaka, i 3,88 posto više noćenja u odnosu na isto razdoblje lanjske godine. U tom razdoblju bilježimo povećanje gostiju iz Hrvatske, Austrije, Italije i Slovačke, ali i gostiju iz Njemačke (+1,06 posto). Ako gledamo prema mjesecima, u siječnju, veljači i travnju imamo dobre rezultate, dok su ožujak i svibanj slabiji u odnosu na prošlu godinu. Tako u svibnju u Crikvenici, jednako kao i na državnoj razini, bilježimo 14 posto manje noćenja – ističe Marijana Biondić, dodavši da su na ovakve rezultate ponajviše utjecale vremenske (ne)prilike, ali i nepovoljan raspored blagdana.
– Lijepo vrijeme imali smo prvog i zadnjeg vikenda u svibnju, dok su ostali dani bili poprilično hladni. Kad je riječ o blagdanima koji utječu na naše emitivno tržište, onda treba reći da se dobar dio blagdana »prelio« u lipanj, poput Tijelova i Duhova. Sezona je »živa tvar«, stoga ovi čimbenici itekako utječu na statističke podatke, jednako kao npr. raspored školskih praznika ili održavanje nogometnih prvenstava i drugih značajnih događanja – napominje Marijana Biondić.
Je li na turističke rezultate utjecao i značajan porast cijena, pitamo direktoricu TZG-a Crikvenice.
– Cijene jesu porasle uvođenjem eura i rastom inflacije, ali kad se uspoređujemo s našim konkurentskim zemljama, smatram da općenito nismo skuplji u odnosu na njih. Uvijek postoje oni čija ponuda ne odražava pravo stanje po pitanju omjera cijene i kvalitete, što se onda nepovoljno odražava na čitavu destinaciju i tu treba raditi na korekciji cijena. Ipak, ako je nešto kvalitetno i dobro, onda to treba koštati. Smatram da je naša ponuda u globalu, naročito ponuda smještaja, s cijenama prilično realna. Onaj tko putuje zna da kvaliteta hotela s četiri zvjezdice nije ista u Hrvatskoj ili, primjerice, u Italiji. Kod nas je ona znatno bolja – naglašava Marijana Biondić.
Emitivna tržišta
Ono što svakako veseli je povratak Nijemaca, odnosno povećanje broja gostiju iz Njemačke u prvoj polovici lipnja.
– U prvoj polovici lipnja ostvarujemo odlične rezultate, 25 posto više dolazaka i noćenja nego u istom razdoblju prošle godine. Ukupni rezultati nas iznimno vesele, a isto tako i povratak Nijemaca u lipnju ponovo na prvo mjesto, što će reći da bilježimo povećanje broja njihova noćenja od ogromnih 84,58 posto. Osjeti se da se vraćaju. Prema strukturi gostiju, u prvoj polovici lipnja u »top 5« su redom Njemačka, Hrvatska, Austrija, Mađarska i Slovenija. To i jesu naša najveća emitivna tržišta. U lipnju bilježimo porast gostiju iz Hrvatske od 10,70 posto, Austrije od 9,04 posto, a iz Mađarske čak 21,71 posto. U lipnju i sve vrste smještaja bilježe rast, a trenutno na području Crikvenice boravi više od 10.000 gostiju – ističe Marijana Biondić.
Kad govorimo o »špici« sezone, direktorica TZG-a Crikvenice očekuje da će rezultati biti najmanje na razini prošlogodišnjih.
– U ovoj godini nam se otvaraju i objekti koji lani nisu bili otvoreni, čemu se posebno veselimo. Riječ je o otvaranju hotela Zagreb i hotela Kaštel u centru Crikvenice, kao i hotela Selce. Ove godine otvoren je i aneks hotela Kvarner Palace, tako da očekujemo povećanje kapaciteta u hotelskom dijelu. U prvom dijelu godine hoteli su već upisali porast broja noćenja veći od devet posto. Gotovo sve vrste smještaja bilježe porast, osim kampova koji bilježe pad od 13 posto – kaže Marijana Biondić.
Pregršt manifestacija
U nadolazećim ljetnim mjesecima razloga za posjet crikveničkoj rivijeri bit će napretek.
– Ljeto smo otvorili izvrsno prihvaćenim festivalom »Na palade, kanat i štorije«, a nakon njega slijedi niz velikih ljetnih manifestacija: 10. jubilarni festival uličnih zabavljača CrikvArt, treće izdanje Moje male kale, Dan turizma u Selcu, već 115. Plivački maraton Šilo – Crikvenica i 59. Ribarski tjedan. Imamo i pregršt drugih manifestacija, gotovo da i nema dana bez nekog događanja, što sasvim sigurno predstavlja dodatni razlog za posjet našoj destinaciji – zaključuje direktorica TZG-a Crikvenice Marijana Biondić.