
Christina Cianci Žerić
S obzirom na potencijale koje imamo u profesionalnim cvjećarima i kreativnim ljudima, za struku je ovo iznimni korak za podizanje razine cvjećarstva s grana na kojima je obrazovanje u srednjim školama zadnjih dvadesetak godina, kaže cvjetna dizajnerica Christina Cianci Žerić
povezane vijesti
RIJEKA U Rijeci je započeo prvi modul Međunarodne škole cvjetnog dizajna, što je, kako ističe sugovornica i renomirana cvjetna dizajnerica Christina Cianci Žerić, za struku florista, pogotovo onih hrvatskih, povijesni trenutak. Tim povodom, sa Žerić smo razgovarali o tome koje mogućnosti škola pruža polaznicima, koliko traje i koji je njezin značaj za struku.
– Uz podršku Udruženja obrtnika Opatija, u Edukacijskom centru Udruženja obrtnika Rijeka, početkom prvog modula Međunarodne škole cvjetnog dizajna, Hrvatska je povijesno zakoračila u svjetski cvjetni milje. Ovo čak i nije samohvala, već su riječi predsjednika Međunarodne organizacije cvjećara Florint, sa sjedištem u Nizozemskoj, Simona Ogrizeka, u povodu održavanja cvjetne manifestacije Floral Week Opatija – koji predstavlja naš najveći doprinos predstavljanju cvjetne umjetnosti, kazala je Christina Cianci Žerić.

Vicenzo Antonuccio i prevoditeljica Laura Jeletić s polaznicima škole
Cianci Žerić cvijećem se bavi od 2004. Cvijeće koristi kao medij kroz koji je ispoljavala vlastiti umjetnički doživljaj ljepote i emocija, no kako sama kaže, njen cvjetni izričaj tražio je mnogo šire vidike pa je krenula u daljnje obrazovanje.
Vrhunski majstori
– Prvi dodir i proboj bio je 2007. godine kada sam pohađala bazni, napredni i monografski tečaj Međunarodne škole cvjetnog dizajna Laboratorio Idee kada sam upoznala Carmela Antonuccia. Njegova ljubav za kreativni izričaj i majstorstvo su me inspirirali za ozbiljnije obrazovanje. Tako 2016. u Milanu upisujem cvjetni dizajn u Laboratorio idee i Atelier 5, svjetski poznate i priznate škole cvjetne umjetnosti, pod mentorstvom Vincenza Antonuccia i Petera Hessa. Školu završavam 2019., stekavši diplomu Međunarodnog cvjetnog dizajnera, tada jedinog u Hrvatskoj. Potom sam 2018. završila školu Space designa u Rimu.
Svjetski majstor cvjetnog dizajna
Osnivač škole Laboratorio Idee je svjetski majstor cvjetnog dizajna Carmelo Antonuccio zajedno s Vincenzom Antonucciom. Peter Hess je osnivač švicarske Državne škole za cvjetni dizajn Atelier 5, koji je nakon 50 godina rada vodstvo prenio na Vincenza Antonuccia, majstor među osam najboljih cvjetnih dizajnera svijeta. Vincenzo je i glavni mentor škola, a uz njega i Marilena Calbini i Giuseppe Contartese. |
Možete li nam detaljnije objasniti o čemu se točno radi? Kako će funkcionirati Međunarodna škola cvjetnog dizajna?
– Ovo je jedna od najstrukturiranijih i najcjelovitijih škola cvjetnog dizajna koja učenika gradi, usmjerava i vodi. Učitelj je mentor te vrhunski majstor koji sva svoja znanja i vještine stavlja na raspolaganje učeniku, da bi ga otkrio i doveo do riznice njegova potencijala, kopajući i čisteći brojne stereotipe koji prikrivaju i guše učenikovu pravu bit. Mentor je duša škole koja doživljava učenikov razvoj, raduje se njegovom napretku i pobjedama, a svaki modul je doživljaj za sebe, uvijek ispunjen emocijama koje se oslobađaju kada se učenik otvori tom znanju i dođe u dodir sa svojim potencijalima. Na konačnom ostvarenju škole radili smo nekoliko godina, trudili se da se stekne svijest o cvjetnom dizajnu i umjetnosti koju ona predstavlja, osmišljavali načine kako približiti i omogućiti našim floristima sveobuhvatnu edukaciju koja je ukorak s vremenom, tehnikama i trendovima ne bi li usvojili cjelovito znanje.
Koje sve mogućnosti škola pruža polaznicima i koliko ih se očekuje?
– Ovakvo sveobuhvatno obrazovanje je jedini način da se dođe u dodir s istinskim potencijalom učenika, njegovim željama kako znanje pretočiti u nove ideje stvaranja, nova promišljanja i viđenja koja se mogu izraziti oblicima, materijalima i bojama. Osposobljavanjem je planirano da se veći dio modula održi u mjestu početnog upisa, ali polaznik tečaja ima mogućnost da nekoliko modula odsluša u vanjskim sjedištima Škole. Tako ima priliku upoznati, doživjeti i prilagoditi se različitim metodama, filozofijama, brojnim botaničkim vrstama i kulturama svake od država, a pritom uči od mnogih međunarodnih učitelja Italije, Švicarske, Njemačke, Rusije, Sibira, Bjelorusije, Kine, Singapura, Tajvana, Španjolske i Nizozemske. Glavni je cilj pobuditi otvorenost uma i međunarodnu viziju kojima se jača i obogaćuje stručno i kulturološko znanje i iskustvo polaznika tečaja.

Foto iStock
Tri godine
Koliko je predviđeno trajanje škole?
– Škola traje oko tri godine, a podijeljena je u 18 modula koji traju po četiri dana. Nastava se održava u razmaku od mjesec i pol do dva i nema preskakanja modula. Nakon 6. modula, 12. modula i 18. modula, polažu se stručni ispiti s teorijom i praksom, a nakon uspješno položenih ispita stječe se diploma međunarodnog cvjetnog dizajnera.
Koji značaj ova škola predstavlja za struku?
– S obzirom na potencijale koje imamo u profesionalnim cvjećarima i kreativnim ljudima, za struku je ovo iznimni korak za podizanje razine cvjećarstva s grana na kojima je obrazovanje u srednjim školama zadnjih dvadesetak godina.