Dom i organizacija

Otkrivamo najveću grešku kod čišćenja (i kako to izbjeći)

Mija Dropuljić

FOTO: iStock

FOTO: iStock

Stručnjakinje za organizaciju otkrivaju što najčešće radimo pogrešno prilikom raščišćavanja doma i kako da vam taj proces bude jednostavniji i manje stresan

Čišćenje i stvaranje mjesta za nove stvari može biti itekako oslobađajuće. Ipak, ovisno o količini stvari koje želite izbaciti, ovaj pothvat može oduzeti puno vremena i energije — osobito ako radite najveću pogrešku koju stručnjakinje Clea Shearer i Joanna Teplin iz Netflixove serije „The Home Edit“ redovito viđaju.


 


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 


Objavu dijeli Charlie & Dan | Home Decor (@the_welham)



Koja je to najveća pogreška?


„Najveća pogreška je kad pokušavate riješiti sve odjednom“, objašnjava Shearer. „Mnogi ljudi pogledaju našu emisiju ili Instagram profil i pomisle: ‘Super, idem odmah u garažu i primiti se svake stvari koju tamo pronađem.’“ Teplin dodaje: „Najbolje od svega? Sat vremena prije večere.“ Naravno, to najčešće završi u kaosu.


 


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 


Objavu dijeli Adrianna Zielińska • Alabasterfox (@alabasterfox)



Kako lakše i učinkovitije organizirati dom?


Prema savjetima stručnjakinja, umjesto da krenete na sve odjednom, puno je bolje početi malim koracima — primjerice s jednom ladicom. Tako ćete postupno i bez preopterećenja doći do cilja, a cijeli proces bit će manje stresan.


 


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 


Objavu dijeli Lyndsey Eatough (@herbieinthewillows_)



Raščišćavanje korak po korak


Ako si date vremena i idete polako, moći ćete bolje organizirati stvari koje zadržavate. Primjerice, moći ćete precizno izmjeriti ladice i pronaći odgovarajuće organizatore i košarice za sve sitnice.


 


Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 


Objavu dijeli Melanie Kharad (@berlin.interior)



Uključite „metodu hrpe“ u svoj dom


Jedan trik koji stručnjakinje preporučuju jest takozvana „metoda hrpe“ koja pojednostavljuje proces prije nego što uopće počnete. Dobra vijest: smijete zadržati „kaos hrpu“ u jednom kutku doma. Odaberite kutak gdje vam gomila stvari najmanje smeta i ondje stavite sve što „čeka na kasnije“. Stavite veliku kutiju ili košaru u koju možete ubacivati manje predmete poput pisama ili čarapa.


Zatim odredite jedan dan u tjednu (na primjer, nedjelju) kada ćete tu kutiju raščistiti i sve vratiti na svoje mjesto. Najveća prednost? Tada imate samo jednu kutiju o kojoj se trebate brinuti, a ne cijeli dom.