RIJEČKA OBILAZNICA

Čvor Orehovica bit će u punom prometu idući tjedan, otkriveno i kada počinje gradnja čvora Kozala

Marinko Glavan

Foto N. BLAGOJEVIĆ

Foto N. BLAGOJEVIĆ

Omogućit će skretanje iz smjera Ulice Franje Račkog prema Zagrebu



Rekonstruirani čvor Orehovica trebao bi u cijelosti biti pušten u promet najkasnije za tjedan dana, potvrđeno je iz Hrvatskih autocesta (HAC), nakon što su prošle subote za promet otvoreni odvojci druge faze rekonstrukcije čvora čime je omogućeno skretanje iz smjera Zagreba na Orehovicu i dalje prema Banskim vratima, odnosno Ulici Franje Račkog i centru Rijeke, te prema Sušaku, kao i ulaz u čvor iz smjera Orehovice, odnosno Ulice Franje Račkog prema čvoru Škurinje i dalje u smjeru Rupe.


Armirano tlo


Treća faza rekonstrukcije i dogradnje čvora Orehovica, čiji završetak se očekuje u narednih sedam dana, omogućit će skretanje iz smjera Ulice Franje Račkog prema Zagrebu, preko novoizgrađene ulazne rampe i 58 metara dugog nadvožnjaka preko autoceste.


– Faza III je u visokoj fazi gotovosti, završetak se očekuje u narednih tjedan dana, ova faza uključuje novi nadvožnjak Orehovica s pripadajućim rampama i krakom čime je ostvaren denivelirani prijelaz iz smjera grada Rijeke i Trsata preko autoceste A6 i A7 u svrhu direktnog priključka na autocestu A6 u smjeru Zagreba. Ukupna dužina nadvožnjaka je 235 metara uključivo potpornu konstrukciju od armiranog tla.





Izvedba izrazito zahtjevne geotehničke potporne konstrukcije od armiranog tla koji se učvršćuje polimernim geomrežama je konačno završena, te čini jedinstvenu cjelinu i sastavni je dio nadvožnjaka Orehovica. Prednje lice armiranog tla formirano je od velike količine betonskih elemenata koji pojedinačno imaju visinu od 40 cm, te već sada vizualno i estetski doprinose novom arhitektonsko krajobraznom uređenju cijele mikrolokacije, pa tako i ulaza u Rijeku. Ukupno ugrađena količina betonskih elemenata koji su ručno ugrađeni u potpornu konstrukciju armiranog tla je preko 25.000 komada, odgovorili su iz HAC-a na naš upit o završetku svih radova na Orehovici.


Put pod Rebar


Jedna od posebnih zanimljivosti, dodaju, odnosi se na polimernu geomrežu koja se učvršćuje na betonske blokove i ugrađuje u slojevima, a koje je ugrađeno preko 18 tisuća kvadratnih metara, što je površina dva i pol nogometnih igrališta.


Radovi na čvoru Orehovica, vrijedni su osam milijuna eura, a uz navedene nove ulazno-izlazne pravce obuhvaćaju i rekonstrukciju ulice Put pod Rebar. Investitor su Hrvatske autoceste. Kada bude gotov, novi čvor Orehovica omogućit će bolju povezanost gradskih prometnica s autocestom te povećati sigurnost prometa na tom važnom raskrižju autocesta, s mogućnošću skretanja u gotovo svim smjerovima, osim iz smjera Križišća prema Banskim vratima, za što je u ovom trenutku u HAC-u procijenjeno kako nema dovoljno prometa koji bi opravdao visoku cijenu zahvata.


Izgradnja čvora Kozala počet će tek 2027. godine


HAC-u smo uputili i upit o budućem čvoru Kozala na riječkoj obilaznici koji bi trebao značajno rasteretiti gužve na gradskim cestama na potezu od Drenove, preko Škurinja pa do Kozale i Belvedera, a u odgovoru stoji kako bi natječaj za izvođenje radova trebao biti raspisan tek krajem iduće godine, što znači da se početak radova može očekivati u 2027. godini.


– Čvor je planiran kako bi se rasteretile postojeće gradske prometnice i njihovi spojevi na autocestu (posebice čvor Škurinje) te osigurao novi ulaz za grad Rijeku. U svrhu stvaranja preduvjeta za ishođenje potrebnih dozvola, prethodno je provedena izmjena prostornog plana. Temeljem idejnog rješenja, izrađen je elaborat zaštite okoliša te je proveden postupak Ocjene o potrebi procjene utjecaja zahvata na okoliš, a prošle godine je dobiveno Rješenje Ministarstva o potrebi provedbe postupka procjene utjecaja na okoliš. Nakon ishođenja Rješenja, Hrvatske autoceste pokrenule su javnu nabavu za izradu Studije utjecaja na okoliš. Tijekom 2024. godine provedena su tri natječaja na kojima nisu zaprimljene ponude za izradu potrebne Studije. Ponovo je početkom 2025. godine pokrenuta nabava za izradu Studije na kojoj je zaprimljena valjana ponuda, donesena je Odluka o odabiru te je potpisan ugovor s tvrtkom Alfa atest d.o.o. iz Splita. Rok provedbe ugovora je 18 mjeseci, odnosno šest mjeseci za izradu Studije i 12 mjeseci za postupak procjene. Hrvatske autoceste planiraju krajem 2026. godine raspisati natječaj za izvođenje radova. Procijenjena vrijednost investicije je 7 milijuna eura, stoji u odgovoru HAC-a.