
Zajednički spremnici otvaraju se elektroničkim karticama / Foto Ana KRIŽANEC
Korisnicima koji stanuju u obiteljskim kućama ili u višestambenim zgradama s mogućnošću smještaja spremnika u vlastitim prostorima dodijeljeni su individualni spremnici, a za ostale su na 35 lokacija postavljeni zajednički spremnici
povezane vijesti
RIJEKA – Od danas na području Mjesnog odbora Drenova započinje primjena individualiziranog sustava prikupljanja komunalnog otpada, priopćio je KD Čistoća. Korisnicima koji stanuju u obiteljskim kućama ili u višestambenim zgradama s mogućnošću smještaja spremnika u vlastitim prostorima dodijeljeni su individualni spremnici, uz koje je dostavljen i kalendar odvoza otpada. U kalendaru su jasno naznačeni dani pražnjenja pojedinih spremnika te upute o postavljanju spremnika na javnu površinu. Kalendar je dostupan i na web-stranicama Čistoće. Za korisnike koji stanuju u višestambenim zgradama, a koji nemaju mogućnost smještaja spremnika, na 35 lokacija su na javnim površinama postavljeni zajednički spremnici s kontrolom pristupa. Pristup ovim spremnicima omogućen je s elektroničkim karticama, a koje su korisnicima podijeljene tijekom ožujka i travnja.
– Ovim sustavom korisnicima se omogućuje bolja kontrola nad vlastitim otpadom, potiče se pravilno odvajanje reciklabilnih vrsta otpada te se sprječava neovlašteno korištenje spremnika, što utječe i na konačan iznos računa za zbrinjavanje otpada. Drenova je već trinaesti mjesni odbor Grada Rijeke u kojem se uvodi novi sustav prikupljanja otpada. Na području Drenove novim je sustavom obuhvaćeno 3.409 korisnika, čime će novi individualizirani sustav prikupljanja otpada u Rijeci od 5. svibnja obuhvaćati ukupno 20.906 korisnika, kažu u Čistoći.
Korisnička podrška
Dodaju kako svi korisnici imaju na raspolaganju zeleni spremnik za miješani komunalni otpad, plavi spremnik za papir i karton te žuti spremnik za plastičnu, metalnu i višeslojnu ambalažu. Isto tako, na kućne adrese korisnika tijekom travnja dostavljen je vodič za postupanje s otpadom, kažu u Čistoći te mole korisnike da se pridržavaju dostavljenih uputa i da ispravno postupaju s otpadom. Također, pozivaju sve korisnike koji još nisu preuzeli spremnike ili kartice da to učine što prije. Spremnici i kartice mogu se preuzeti u Komunalnoj garaži KD-a Čistoća, Osječka 55, Rijeka, od ponedjeljka do petka od 8 do 15 te subotom od 8 do 12 sati.
Sve informacije vezane uz preuzimanje individualnih spremnika korisnici mogu dobiti putem telefona na broj 051/353-426, besplatnog broja 0800 99 99 00 te e-maila [email protected]. Za informacije i podršku vezanu uz korištenje zajedničkih spremnika i elektroničkih kartica, korisnicima je dostupna i korisnička podrška – od ponedjeljka do petka od 8 do 20 sati te subotom od 8 do 13 sati, a brojevi telefona nalaze se na elektroničkim karticama. U slučaju gubitka elektroničke kartice potrebno se obratiti Tehničkoj službi Čistoće na telefone 051/353-426, 051/353-427 ili putem e-maila na [email protected]. Oni građani koji žele dodatnu elektroničku karticu, mogu se obratiti na e-mail [email protected] te navesti podatke o nositelju računa (ime, prezime, adresu i telefonski kontakt). Cijena izrade dodatne kartice je deset eura bez PDV-a. Za dodatna pojašnjenja ili informacije zainteresirani se mogu obratiti na info telefon KD-a Čistoća 0800 999 900.
Sukcesivna primjena
Sustav individualiziranog prikupljanja otpada, poznatiji kao prikupljanje otpada »od vrata do vrata«, u protekle tri godine u potpunosti je implementiran na području gradova Bakar, Kastav i Kraljevica te općina Klana, Jelenje, Viškovo, Kostrena i Čavle, a početkom prošle godine započeo je sukcesivno i po mjesnim odborima Grada Rijeke. Sustav je do sada implementiran na području mjesnih odbora Draga, Orehovica, Pašac, Sveti Kuzam i Svilno, zatim Grbci, Gornji Zamet, Pehlin i Srdoči te MO Škurinje (ulice: Tibljaška cesta, Škurinjskih boraca, Škurinjska cesta, Škurinje, Put Lovrankini). Od prošlog ljeta sustav je uveden i na području Mjesnog odbora Zamet, a od studenog prošle godine i na području MO Kantrida.