Foto: Milan Đekić
MG iz 1950. godine i Mercedes 170 S, proizveden iste godine najstariji su automobili izloženi u Crikvenici, a pažnju je plijenio i Fiat 1500 Ghia koji je rađen u samo 850 primjeraka
povezane vijesti
CRIKVENICA – I dok se Velom paladom širio neodoljiv miris prvomajskih maneštri, crikveničku žilu kucavicu – Trg Stjepana Radića, ispunili su oldtimeri svih vrsta, godišta, boja, oblika i drugih voznih karakteristika. Riječ je o događaju Oldtimer Promo Tour, koje promiče strast prema starodobnim vozilima, povezujući je s lokalnom zajednicom i baštinom mjesta u kojem su automobili smješteni. Kako nam je otkrio inicijator događaja, Josip Radić iz Splita, u Crikvenici su se okupili vozači i vlasnici automobila iz više hrvatskih gradova i drugih država poput Slovenije, koji na jednom mjestu pružaju prezenaciju razvoja autoindustrije, pogled na pomalo zaboravljene povijesne modele automobila, a ujedno se druže s posjetiteljima, dijele brojne informacije i zanimljive priče o svojim automobilima te upoznaju lokalnu sredinu i njezinu baštinu.
Kineski MG
Radić kaže da je oldtimer po definiciji automobil star više od 30 godina, a oni se dijele na grupe, podgrupe, ovisno o vrsti, području na kojem su proizvedeni i slično. Certificirani su i imaju PV tablice, što znači da je riječ o »povijesnom vozilu«. Certifikacije izdaje Hrvatski oldtimer savez koji je član šireg europskog udruženja oldtimera. Josipa Radića pitamo da nam istakne nekoliko najatraktivnijih primjeraka oldtimera parkiranih u Crikvenici.
– Najstariji je ovaj MG iz 1950. godine. Kineska tvrtka MG ove godine slavi 100 godina postojanja pa smo posjetiteljima htjeli pokazati kako jedan do drugoga izgledaju novi i stari MG. Iz 1950. godine je i Mercedes 170 S. Tu su i drugi mercedesi proizvedeni od 50-ih do 90-ih godina. Izložen je i Fiat 1500 Ghia koji je rađen u samo 850 primjeraka i kojih u svijetu ima sačuvanih tek 50-ak. Jako vrijedan je i Fiat Spider 850 iz 1967. godine. Rijedak je i Auto Union DKW zagrebačkih registracija, koji je još k tomu i kabriolet, preteča današnjeg Audija, govori Radić.
Tri Vladimira
A upravo je ovaj potonji DKW posebno zanimljiv. Kako saznajemo od njegova vlasnika, Vladimira Šimunića, riječ je o automobilu koji je prethodno vozio Franjo Kajfež, kemijski tehničar i farmaceut najpoznatiji po pronalasku Apaurina. Šimunić ga je kupio upravo od »podravskog kralja Apaurina«, a Vladu pitamo odakle takva ljubav prema starim automobilima?
– Godine 1964. kao klinac od 13 godina išao sam vlakom u posjet ocu u Düsseldorf. Pričali su mi prije toga da su tamo nacisti, ustaše, ne znam ni ja tko, a kad tamo kapitalistički raj, gospoda i najbrži auti, prepričava nam Vlado priče iz davnina.
Srećemo i vlasnika najstarijeg MG-ja iz 1950. godine, a to je Vladimir Štarkelj, predsjednik Odltimer kluba Turopolje. Štarkelj ima svoju autokuću, a poseban »fetiš« ima na ratne motore i aute iz doba Drugog svjetskog rata. Tajnik Oldtimer kluba Turopolje Vladimir Gašparec u Crikvenicu je, pak, donio tri stara motora, a posjeduje kolekciju od čak 42 takva motora koje, uz druge oldtimere, samostalno i restaurira. Za ljubav prema oldtimerima očito je bitno zvati se Vladimir!