
Foto: Promo
Ojkanje kao stari predslavenski balkanski oblik pjevanja je na listi UNESCO-a za hitnu zaštitu, kao najstariji oblik polifonskog pjevanja, a jedinstven je po tome da traje koliko i dah pjevača na vokalu oj, objasnila je Maja
povezane vijesti
Nakon prvog singla »Crack of integrity« hrvatska glazbenica s londonskom adresom Maja Jozić koja stoji iza kreativnog projekta vizualne hip-hop poezije Yseek vraća se na scenu novim singlom i spotom. Prateći formulu prvog singla, novi singl »Necessity« također inspiraciju crpi iz hrvatskih etno elemenata i plesa.
– U prvom singlu »Crack of integrity« pratio me tradicionalni Ljeljo ansambla Lado uz dodatak kulninga, švedskog zova stoke, nevjerojatno sirovog naravnog zvuka koji mi se uklopio u sadržaj pjesme, dok sam se u novom, drugom singlu »Necessity« inspirirala zvukom ojkanja.
Inače, moja majka je Ličanka, a otac je iz Rame iz Bosne i Hercegovine tako da su mi ti zvukovi jako poznati još iz djetinjstva. Inače, ojkanje kao stari predslavenski balkanski oblik pjevanja je na listi UNESCO-a za hitnu zaštitu, kao najstariji oblik polifonskog pjevanja, a jedinstven je po tome da traje koliko i dah pjevača na vokalu oj, objasnila je Maja.
Posebna simbolika
Život u Londonu doveo ju je do razvijanja zanimanja za ovakvom vrstom glazbe kojoj je željela dati poseban »twist« na hrvatskom jeziku. Također, sama inspiracija za glazbeni projekt je nastala kao izvedenica prezimena Jozić, naposljetku rezultirajući simboličnim značenjem.
– Ispalo je i kao igra riječi koja je podvukla sve ovo što stvaram (you seek – ti tražiš ili Y (why) seek – zašto tražiš…..odgovore?) jer teme su zapravo uvijek posvećene razotkrivanju istine u svim konfliktima ili pričama koje su nam prodane od rođenja. Od osobnih odnosa, do trenutačnih političkih priča, poput toga što je muškarac, a što žena, što se i najviše provlači kroz tematiku, objašnjava Jozić.
U svemu tome kritički nastoji apostrofirati važnosti uloga vlasti i medija, individualne slobode i cancel kulture, a interpretaciju dakako treba ostaviti i slušateljima. U cijelom konceptu važna je inspiracija hip-hopom koji je dio Majinog djetinjstva, i stoga je logičan odabir za nastavak suradnje bio Matko Šašek Koolade, zadužen za produkciju, master i miks.
– On je nevjerojatno talentiran čovjek koji čuje ono što svira meni u glavi i to stvori iz prvog pokušaja. Inspiracija su mi Molière i Shakespeare čiji citat iz »Richarda III.« koristim u pjesmi: »my kingdom for a horse« kada sve maske padnu, sve materijalno nestane, spremni smo žrtvovati sve da bismo dobili nešto osnovno da bismo preživjeli. Kruha i igara, idi mi dođi mi, idi mi, daj mi još!, dodala je.
Album o vrlinama
Make-up potpisuje Rafaela Matković koja je oživjela ženu – konj i ženu – klauna u videu, a video i editing potpisuje Domagoj Brcek. Leopardski kaput na ženi – konj je izradila Dora Rubić, iz salona Dora u Zagrebu.
Po pitanju tekućih planova, jako je živahno. Trenutno je, ističe, u pregovorima s jednim music managementom u Ujedinjenom Kraljevstvu, a otvorila je i vlastiti nezavisni label tako da poslovnih projekata nikad dosta.
– Planiram snimiti cijeli album koji bi se naslovima sastojao od naziva vrlina koje volimo vjerovati da imamo, a kada dođu na test, vidimo jesu li vjerodostojne (integrity, necessity…). Voljela bih snimiti i suradnje s nekim britanskim hip-hop imenima, što trenutačno pregovaram, otkrila je glazbenica.