Foto Damir Škomrlj
Dolaskom do raskrižja vozač »seata« nije propustio vozila iz suprotnog smjera kojom prilikom je došlo do sudara s motociklom »yamaha«, kojim je upravljao stradali 32-godišnjak
RIJEKA Nešto prije ponoći s četvrtka na petak izgubljen je još jedan život u teškoj prometnoj nesreći. Vozač motocikla, starosti 32 godine smrtno je stradao u prometnoj nesreći u Marinićima na području Viškova. U prometnoj nesreći je sudjelovalo osobno vozilo »seat«, riječkih registracijskih oznaka kojim je iz smjera Viškova prema Pehlinu upravljao 34-godišnji vozač. Dolaskom do raskrižja vozač »seata« nije propustio vozila iz suprotnog smjera kojom prilikom je došlo do sudara s motociklom »yamaha«, riječkih registracijskih oznaka, kojim je upravljao stradali 32-godišnjak.
Opasniji od bolesti
Zbog zadobivenih ozljeda 32-godišnjak je prevezen u KBC Rijeka, gdje je nažalost preminuo. Ispričao je to voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa PU primorsko-goranske Boris Skeledžić, na susretu povodom svjetskog dana sjećanja na žrtve prometnih nesreća koji se ove godine obilježava 18. studenoga.
Skeledžić je napomenuo da godišnje u prometu u svijetu strada više od milijun i dvjesto tisuća osoba, a da 50 milijuna ljudi svake godine zadobije u prometu teške ozljede. Riječ je o pravoj epidemiji, napomenuo je Skeledžić koja odnese više života nego mnoge teške bolesti. Svakog dana u svijetu od posljedica prometnih nesreća pogine više od 3400 sudionika u prometu. Milan Lazarević, predstavnik Zavoda za hitnu medicinu Primorsko-goranske županije, napomenuo je da je nakon termina »zlatni sat« u kome se pokušava spasiti život ozlijeđenih u prometu, uveden termin »zlatni period«, koji bolje opisuje vrijeme koje je potrebno da se pruži hitna pomoć ozlijeđenima.
Termin »platinastih 10 minuta« odnosi se na vrijeme u kome se na samoj cesti ozlijeđenima pruži prva pomoć, prije nego što završe u vozilu hitne pomoći.
Iako su motociklisti, najranjivija skupina sudionika u prometu, s teškim ozljedana prolaze i oni koji se ne vežu. Naime 80 posto svih nesreća događa se pri brzini manjoj od 60 kilometara na sat, a pojas čak u 75 posto slučajeva spašava od sigurne smrti, a 30 posto od mogućih ozljeda.
Pojas »zbog policije«
Zanimljivo je da se svi vežemo na zadnjim sjedištima , kada ulazimo u Sloveniju, »zbog policije«, a to bi trebali činiti zbog svoje sigurnosti i u našoj zemlji.
Motociklist i glumac Lucio Slama govorio je o svojoj prometnoj nesreći u kojoj je stradao kao vozač motocikla, svojim iskustvima u prometu u odnosu drugih vozača prema vozačima motocikla, o preventivnim aktivnostima udruge »Karavana za život« te naveo da se motociklistička kaciga poput sigurnosnih pojaseva mora vezati i učvrstiti , a ne samo staviti na glavu poput šešira – »zbog policije«.
Na kraju ovog skupa savjesnom vozaču Desy Adanyu uručena je prigodna nagrada – Auto klubu Rijeka i Policijske uprave. Riječ je o uzornom vozaču s više od dvadeset godina vozačkog staža, koji je izabran nakon što su obrađeni podaci dobiveni praćenjem ponašanja vozača u odnosu na pješake u prometu, koje je provedeno 12. studenoga na nekoliko punktova u Rijeci. Praćenje je realizirano u suradnji s učenicima Prometne škole Rijeka.