Direktor riječkog škvera

EDI KUČAN Treći maj hitno treba najmanje 150 milijuna kuna inače bi moglo biti prekasno za sve

Hina

Edi Kučan / Foto: S. JEŽINA

Edi Kučan / Foto: S. JEŽINA

Očekuje se da u brodogradilišta u Puli i Rijeci dođe izaslanstvo potencijalnog kineskog partnera koje bi snimilo stanje u oba brodogradilišta, nakon čega bi bila donesena odluka o mogućem ulaganju



Direktor 3. maja Edi Kučan izjavio je u utorak da je svaki potencijalni strateški partner koji bi omogućio opstanak brodogradnje u Rijeci dobrodošao, ali da 3. maj ima sve manje vremena i hitno treba pronaći model privremenog financiranja, odnosno najmanje 150 milijuna kuna s kojima bi se omogućio nastavak proizvodnje i isplata plaća.


Direktor 3. maja Hini je rekao da je u razgovorima kod premijera dobio naznake da bi mogao doći potencijalni strateški partner te da kao direktor podupire svakog partnera koji bi omogućio da na sadašnjem prostoru ostane brodogradnja.


Očekuje se da u brodogradilišta u Puli i Rijeci dođe izaslanstvo potencijalnog kineskog partnera koje bi snimilo stanje u oba brodogradilišta, nakon čega bi bila donesena odluka o mogućem ulaganju. To, dodaje Kučan, podsjeća na razgovore koji su s kineskim izaslanstvima u 3. maju održani od 2011. do 2013., a riječ je o istom modelu te će se vidjeti koji će biti rezultat.




Svaki potencijalni partner, tako i kineski, dobrodošao je ako na sadašnjem prostoru omogući opstanak brodogradnje, istaknuo je Kučan u razgovoru za Hinu.


No, ocijenio je da bi to za 3. maj moglo biti kasno te da za to brodogradilište treba hitno naći neki način financiranja kako bi moglo preživjeti.


Smatra da bi za nastavak proizvodnje, za plaće i namirenje dijela potraživanja za dobavljače trebalo osigurati oko 150 milijuna kuna, pod uvjetom da državna poduzeća skinu ovrhe na Fini. Time bi, dodaje Kučan, mogli krenuti dalje uz dogovor s brodovlasnicima, koji bi na mjesečnoj osnovi pratili financiranje završetka izgradnje njihovih brodova.


Stoga podupire model kojega je izradio privremeni stečajni upravitelj Zdravko Čupković, a prema kojem bi 3. maj s manjim iznosom mogao pokrenuti proizvodnju i početi završavati započete brodove za koje su brodovlasnici pokazali volju da ih nastave graditi u 3. maju.


Na pitanje o mogućem otvaranju stečaja i sutrašnjem ročištu na Trgovačkom sudu u Rijeci, odgovorio je da je odluka na sudu, ali i da se nada uspostavi modela opstojnosti 3. maja i da je, ako u kraćem razdoblju dođe kineski partner, 3. maju potrebno još neko vrijeme.


Kučan je kazao i kako za sada ne može odgovoriti kada će biti isplaćene plaće.


Rekao je i da je prijedloge za završetak započetih brodova u 3. maju, kojima bi se taj posao mogao obaviti najpovoljnije za državu, dostavio resornim ministarstvima i očekuje odgovore.


Edi Kučan bio je direktor 3. maja od 2010. do 2013., a ponovno je imenovan direktorom početkom travnja ove godine, nakon što je potkraj ožujka ostavku dao tadašnji direktor Maksimilijan Percan, koji je uhićen i osumnjičen s još 11 osoba u aferi Uljanik.


Na Trgovačkom sudu u Rijeci je, nakon nekoliko odgoda, za 17. travnja zakazano novo ročište u sklopu prethodnog postupka radi utvrđivanja pretpostavki za otvaranje stečajnog postupka nad Brodogradilištem 3. maj. Ročišta je sud odgađao radi iščekivanja mogućeg rješenja za 3. maj, dogovora o isplati plaća i nastavku proizvodnje.


Ukupni dug 3. maja zbog kojega je blokiran račun tog brodogradilišta potkraj ožujka je iznosio 92,4 milijuna kuna, od toga je dug za radničke plaće bio 18,6 milijuna kuna.