Plovila puna goriva

Što je uzrokovalo požar na jahtama u Puntu? Istražuje se muškarac koji je noćio u kombiju

Mladen Trinajstić

Izgorjele su jahte njemačkih državljana, a neslužbeno doznajemo da je sumnja istražitelja usmjerena ka postupcima osobe koja je u vrijeme eksplozije noćila u kombiju, u blizini samog požarišta



KRK – U ranojutarnjim satima jučerašnjeg dana nastavljen je sad već pravi »crnokronički« niz ovotjednih zbivanja na Krku. U velikom požaru koji je u 3.15 sati izbio na jednom od dvjestotinjak plovila pohranjenih na suhom vezu tvrtke »Brodica«, smještene preko puta Marine Punat, potpuno je uništeno sedam plovila a na dodatna dva pričinjena je materijalna šteta.


Kako nam je jučer ondje predstavio Zdravko Kraljić, direktor suhe marine koja djeluje pod kapom sestrinske tvrtke puntarskog nautičarskog centra, požar je krenuo eksplozijom na jednom od ondje na čuvanje povjerenih plovila s kojeg se vatra, nošena vjetrom, brzo proširila na okolne jahte.


– Odmah po dojavi naših dežurnih mornara da je izbila vatra na jednom od plovila, alarmirani su krčki vatrogasci ali i sve naše unutarnje protupožarne snage, uključujući i članove puntarskog odjeljenja DVD-a Krk koji su unutar samo nekoliko minuta složno i koordinirano krenuli sa zaustavljanjem plamene stihije, rekao je Kraljić istaknuvši da tijekom intervencije nije bilo ozlijeđenih.




Uzroci ovog incidenta istražuju se, ekipe nadležnih službi su na terenu te se obavlja očevid koji će nam dati odgovor što se ondje noćas zapravo zbilo, i zašto je do svega ovoga došlo, zaključio je čelnik Suhe marine »Brodica«.


Juriš na požar


Od Kraljića smo doznali i da su vlasnici svih uništenih kao i oštećenih plovila redom njemački državljani, informirani o noćašnjim događajima. Direktor »Brodice« jučer nije mogao niti okvirno procijeniti štetu koja nedvojbeno nije mala ustvrdivši tek da je, nakon burne i neprospavane noći, zadovoljan spoznajom da nije bilo žrtava odnosno da nitko od nautičara ali ni gasitelja nije ozlijeđen.


Zapovjednik JVP Grada Krka, Dinko Petrov prenio nam je pak da je intervencija krčkih profesionalnih gasitelja počela u 3,19 h. Informacija da je ondje u plamenu jedno plovilo već do dolaska naših vatrogasaca na požarište eskalirala je do zapaljenja sveukupno četiri plovila na kojima su, i prije no što su naši ljudi ondje stigli, eksplodirali spremnici s gorivom, ispričao nam je prvi čovjek krčkog vatrogastva ocjenivši da su upravo te eksplozije potencijalno mogle biti pogibeljne.



Osim naših gasitelja koji su ondje intervenirali s tri vozila, u nastojanjima zaustavljanja širenja plamena s plovila na plovilo veliku su nam pomoć pružali i tamošnji DVD-ovci kao i četrdesetak alarmiranih djelatnika Brodice, Marine Punat ali i svih ostalih tvrtki iz te grupacije tako da je u jeku gašenja ondje požar »napadan« s čak deset vodenih mlazova.


Sva sila plastike


U sprečavanju širenja plamena s jednog reda plovila na drugi pomogle su nam i unutar same Marine konstruirane lepezaste vatrogase mlaznice koje su se u tom smislu pokazale vrlo učinkovitim, nastavio je Petrov ustvrdivši da u prilog nastojanjima otočnih vatrogasaca na ruku ipak nije išao burin koji je u to vrijeme puhao.


Vjetar je pomogao širenju vatre koja je naposljetku uništila sedam plovila, te k tome još na dodatna dva učinila manju materijalnu štetu. Požar smo uspjeli lokalizirati iza četiri sata a tek nakon šest mogli smo ga proglasiti ugašenim, i to nakon što smo obilnim zalijevanjem ondje uspjeli ugušiti tinjanje sve sile istopljene plastike, zaključio je zapovjednik JVP-a Krk.



Neslužbeno doznajemo da je sumnja istražitelja usmjerena ka postupcima jedne osobe koja je u vrijeme eksplozije noćila u kombiju, u blizini samog požarišta. Navodno su na jahti koja je pokrenula kobni vatreni niz uočene naznake da je u tijeku bilo punjenje akumulatora. Je li to uistinu uzrok incidenta, pokazat će istraga zbog kojje se tijekom jučerašnjeg dana nije moglo pristupiti suhoj marini puntarske »Brodice«.


Čemu puni spremnici?


Ono na što su dobri poznavatelji protupožarne tematike, u neformalnim razgovorima također upozorili jest i (pr)ocjena da nastojanjima obuzdavanja vatre u ovakvim situacijama zasigurno ne ide u prilog činjenica da su tankovi dobrog djela na suhom vezu pohranjenih plovila bili ispunjeni gorivom.


Nekim od naših sugovornika problematičnom se učinila i po njihovoj procjeni nedovoljna udaljenost između očito lako zapaljivih plovećih ljepotica s kojih, pokazalo se to i u ovoj prigodi, kad nešto krene po zlu vatra lako »preskače« s jedne jahte na drugu!