Mijenjaju se navike

TV gubi sve veći dio kolača, oglašivači počeli preusmjeravati budžete za oglašavanje na internet medije

Hina

Snimio Sergej DRECHSLER

Snimio Sergej DRECHSLER

Internet se brzo pokazao kao dominantni oglašavački medij i po sadašnjim trendovima prestići će televiziju do kraja desetljeća



Zahvaljujući snažnom rastu oglašavanja putem mobilnih telefona i tablet kompjutora, oglašavanje na internetu nadmašit će televizijsko do 2017. godine, procjenjuje Zenith Optimedia.


Ta tvrtka za zakup oglasnog prostora, u vlasništvu agencije Publicis, objavila je u ponedjeljak analizu u kojoj procjenjuje da će se udjel oglašavanja putem mobilnih uređaja – pametnih telefona i tablet računala – u razdoblju od 2014. do 2017. u svijetu udvostručiti, na 12,9 posto, dok će ukupno oglašavanje na internetu dosegnuti udjel od 28 posto. Cjelokupnom rastu oglašavanja u tom razdoblju pridonijet će sa 70 posto.


Zenith Optimedia definira globalnu potrošnju na oglašavanje podacima s 12 najvećih oglašavačkih tržišta u svijetu.




“Internet se brzo pokazao kao dominantni oglašavački medij i po sadašnjim trendovima prestići će televiziju do kraja desetljeća. Rapidno raste vrijeme koje gledatelji provode prateći online video sadržaje na svojim laptopovima, tabletima i pametnim telefonima, a oglašivači preumjeravaju svoje budžete na online medije kako bi pratili te trendove”, kazao je Steve King, izvršni direktor Zenith Optimidije.


Analiza te tvrtke pokazuje da bi u iduće dvije godine internet mogao postati dominantni oglašavački medij u Kini, Njemačkoj, Finskoj, Irskoj i na Novom Zelandu, a već je sada najveći oglašavački medij u Australiji, Kanadi, Danskoj, Nizozemskoj, Švedskoj i Britaniji.


Zenith također procjenjuje da će u ovoj godini rast potrošnje na oglašavanje u svijetu porasti za 4,2 posto, na 531 milijardu dolara.