Geneva Motor Show

Hrvatska senzacija: Rimac koautor najbržeg automobila na svijetu

Edi Prodan

Mate Rimac pored automobila Koenigsegg Regera čija je ukupna snaga 1500 KS

Mate Rimac pored automobila Koenigsegg Regera čija je ukupna snaga 1500 KS

Tvrtka Rimac automobili napravila je električni dio hibridne Koenigsegg Regere ukupne snage 1500 KS te tako zaslužila najveću pažnju svjetske javnosti i 10 tisuća novinara prisutnih na prvom press danu salona



Trebalo je dočekati 85. izdanja Geneva Motor Showa da Hrvatska na njemu ne samo dobije zapaženu, nego jednu od najvažnijih uloga. Jučer je naime, nakon press konferencije u 15.15 sati postalo jasno da je Mate Rimac postao koautorom najsnažnijeg serijskog automobila na svijetu!


Tvrtka Rimac automobili je naime za automobil Koenigsegg Regera čija je ukupna snaga 1500 KS napravila sve električne komponente, uključujući tri elektromotora i baterije. K tome, riječ je o automobilu čija je težina 1420 kilograma tako da je ostvaren još jedan fenomen, na kilogram mase automobila dolazi više od 1 KS snage što je preduvjet za performanse dostupne samo kod najbržih bolida, onih s oznakom F1.


   – S vlasnikom tvrtke Koenigsegg, Christianom von Koenigseggom dobar sam prijatelj tako da smo se za ovaj posao dogovarali već neko vrijeme. U slučaju Regere inženjeri tvrtke Rimac automobili autori su cjelokupnog električnog dijela ovog hibridnog automobila, a suradnju ćemo dakako, na obostrano zadovoljstvo nastaviti i dalje, istaknuo nam je Mate Rimac od kojeg smo jučer na salonu automobila u Ženevi uspjeli izdvojiti kako bismo dobili ekskluzivnu izjavu.




   Ono što je također važno, Rimac nam je istaknuo kako to ni u kom slučaju nije raritet jer električne komponente Rimac autom obili proizvode za mnoge prestižne svjetske automobilske brendove.


   – Naši su ugovori takvi da vam ni pod koju cijenu ne smijemo otkriti tajnu s kojim sve tvrtkama surađujemo. Kazna za tako nešto bila bi dovoljna da zauvijek prestanemo s radom, a to si dakako, ma koliko vama novinarima bilo zanimljivo, nikad nećemo dozvoliti. Ono što još jednom ističem, ma koliko se nalazili na ovoj globalnoj svečanosti automobilskog svijeta je činjenica da zapošljavamo 100 djelatnika, a da ćemo ih u slijedećih godinu dana zaposliti još najmanje stotinu od čega će njih 60 biti inženjeri. Mislim stoga da smo na najboljem putu stvaranja reprezentativnog brenda u Hrvatskoj, da smo zapravo jedan od onih primjera što pokazuje kako se s ispravnom pristupom i kod nas može uspjeti, dodao je Rimac.   


Na novinarskim je danima evidentirano nešto više od 10 tisuća novinara, salon je otvoren do 15. ožujka, a od zapadnih je hrvatskih granica udaljen 750 kilometara. Ono na što u slučaju eventualnog posjeta 85. Ženevi treba posebno obratiti pažnju, jednako je onom što do očaja dovodi hrvatske građane s kreditom u »švicarcima«. Cijene su toliko visoke, primjerice banalni sendvič kod uličnih prodavača ima cijenu od 75 kuna, tako da je sve osim samog posjeta salonu uputno činiti u obližnjoj Francuskoj – cijenama puno bližoj hrvatskoj kupovnoj moći.



Automobil Koenigsegg Regera, kojeg je u konačnoj verziji i sam Mate Rimac jučer po prvi put imao prigodu vidjeti kao gotovi proizvod, ide u red onih svjetskih unikata na četiri kotača za čije se posjedovanje nadmeću najbogatiji.


Automobilu je cijena 1,9 milijuna dolara, skoro dakle 12 milijuna kuna, a više je no sigurno kako će ekspresno pronaći novog vlasnika. Kako se pak dalo zamijetiti u Ženevi, lako je moguće da otputuje prema – Arapskom poluotoku.


   Osim dakle Rimca koji je malobrojnim hrvatskim novinarima u Ženevi omogućio razlog za nemali ponos, 85. izdanje ovog cijenjenog salona obiluje i brojnim drugim novitetima. Praktično nema marke koja u Ženevu nije dovezla svoje novitete, a velik je broj i svjetskih premijera.


Primjerice veliku pažnju izazvao je redizajnirani DS5, tim više što je riječ o novoj marki automobila, premium brendu nastalom izdvajanjem iz Citroena za kojim »luduje« kineska publika, potom Škoda Superb, apsolutno prestižna limuzina, mali Opel Karl, SUV-ovi Renault Kadjar, Honda HR-V i moćni Audi Q7, kao i čitav niz hibridnih i električnih vozila koje u svom »portfelju« danas imaju skoro svi najznačajniji proizvođači automobila.