U državi samo 19 punionica

U Rijeci nema nijedna: Država daje poticaje za električne automobile, ali je pitanje gdje ih napuniti

Bojana Mrvoš Pavić

Foto D. Lovrović

Foto D. Lovrović

Brze punionice za punjenje baterije planira se u kratkoročnom razdoblju postaviti i na autoceste, na kojima zasad, kao ni južnije od Šibenika, nema niti jedne punionice. Prosječna baterija u takvom automobilu može izdržati vožnju od oko sto kilometara



Drugu godinu zaredom, građani i tvrtke imaju priliku uz subvencije Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost u ukupnom iznosu od 14 milijuna kuna, jeftinije doći do električnog ili hibridnog vozila.


Fond je objavio natječaj za projekt »Vozimo ekonomično«, u kojem je moguće ostvariti 40 posto bespovratnih sredstava za kupnju električnih i hibridnih automobila, ali i, od ove godine, električnih skutera, motocikala i četverocikala. Visina poticaja ovisi o vrsti vozila pa je za kupnju najčistijeg, električnog vozila, primjerice, predviđen poticaj do 70 tisuća kuna.


Lani 15,5 milijuna


Prvi put ovakve poticaje Fond je dijelio prošle godine, kad je građanima i tvrtkama odobreno 15,5 milijuna kuna poticaja za kupnju ukupno 440 vozila. S obzirom da je dotad u Hrvatskoj, od ukupno 1,4 milijuna registriranih vozila, samo njih 13 bilo na električni pogon te 267 hibrida, broj im se prošle godine, zahvaljujući državnim poticajima, povećao za dva i pol puta. Ove godine na hrvatskim cestama treba očekivati još sigurno oko 400 novih električnih i hibridnih vozila, što znači da će ih u prometu ukupno biti više od tisuću.




  Na koliko je mjesta, međutim, ovakvim vozilima dostupno električno punjenje? U cijeloj Hrvatskoj postoji 19 javnih punionica, pri čemu njih pet u Zagrebu, isto toliko u Koprivnici, te po jedna u, redom, Labinu, Rovinju, Lovranu, Smiljanu, u Starigradu-Paklenici, Zadru, Biogradu, Šibeniku i u Vukovaru. Južnije od Šibenika nema niti jedne, kao ni u Rijeci, Osijeku ili Puli. Niti jedne nema ni na autocestama, što je poprilično nezgodno budući da prosječna baterija u takvom automobilu može izdržati vožnju od oko sto kilometara.


Nekim je punionicama, osim toga, za punjenje baterije potrebno od jednog, do tri sata vremena, rijetkima, primjerice onoj u Šibeniku, tek oko pola sata. U tom gradu, barem zasad, nema još niti jednog »domaćeg« električnog automobila, no tamošnji gradski oci svejedno, zbog turista, najavljuju postavljanje još dvije punionice do ljeta. Trošak postavljanja najjednostavnije punionice manje snage kreće se oko tri tisuće eura, one jače koštaju do 15 tisuća eura.


CIjeli tekst pročitajte u tiskanom izdanju Novog lista…