Prodaja automobila

STVARNE BROJKE: Tek svaki peti novi prodani automobil u Hrvatskoj ide – privatnim kupcima

Edi Prodan

Omiljen Suzuki / arhiva NL

Omiljen Suzuki / arhiva NL

Činjenica da je samo 6800, ili nešto više od 21 posto automobila u prvih šest mjeseci došlo na privatna parkirališta pojašnjava i zbunjujući podatak kako kod nas prodaja raste, a vozni park stari. Rent-a-car kompanije naime u velikoj većini automobile nakon ljetne sezone izvoze iz Hrvatske, dok se masovno uvozi »rabljene«.



U sjeni značajnog ovogodišnjeg rasta tržišta i velikog postotnog porasta prodaje osobnih automobila na hrvatskom tržištu, izmiču nam podaci o realnom rasporedu tih brojki. Često se naime naglašava kako je velik dio tog »kolača« namijenjen flotama i rent-a-car kompanijama.


To ne bi bilo ni najmanje loše kad ne bismo spoznali da je praktično 80 posto hrvatskog automobilskog tržišta jako daleko od – privatnih kupaca. Prema podacima za prvih šest mjeseci, za prvo »polugodište«tek svaki peti automobil završava u rukama »običnih« građana. Taj je podatak zabrinjavajući jer govori kako građani ne kupuju nove automobile, kako su znatno skloniji uvozu rabljenih koji se s druge strane ne »hvataju« ni flota ni rent-a-cara.


Činjenica da je samo 6800, ili nešto više od 21 posto automobila u prvih šest mjeseci došlo na privatna parkirališta pojašnjava i zbunjujući podatak kako kod nas prodaja raste, a vozni park stari. Rent-a-car kompanije naime u velikoj većini automobile nakon ljetne sezone izvoze iz Hrvatske, dok se masovno uvozi »rabljene«.




Pregled ljestvice prodaje automobila kod privatnih kupaca iskazuje još čitav niz zanimljivosti. Ponajprije nesklada između ljestvica ukupne prodaje i ove koju danas ističemo, privatne. Jer hrvatski kupci najviše vjeruju – Suzukiju.


On više od polovice svoje prodaje realizira preko »običnog« građanina, a daleko iza njih su VW, Opel i Renault čije se prodaje građanima »vrte« samo oko 15 posto.


Slijedi Hyundai koji također ima veliki ugled kod hrvatskih kupaca, baš kao i Toyota, Dacia, KIA, Citroen ili Mazda. Ono što unosi najveću zabunu je plasman – Škode. Jedan od lidera hrvatske prodaje osobnih automobila nalazi se tek na 14. mjestu s ekstremno niskim udjelom od 6,24 psoto prodaje građanima.


Kod modela je uvjerljivi rekorder Suzuki Vitara, a sjajnim plasmanom i golemim udjelom većim od 60 posto s povjerenjem hrvatskog kupca mogu se ponositi i Dacia Sandero kao i još jedan Suzuki, SX4.


Dobar je i Renault Clio, ne i s postotnim udjelom, ili primjerice Mazda 3, dok »šok« sličan onom Škodinom iskazuje – Volkswagen Golf: nalazi se na tek 15. mjestu sa samo deset posto »privatnog« udjela, a potražnja za njim je 3,5 puta manja nego za Vitarom! S druge strane, Hrvati vole VW-ov SUV Tiguan koji se nalazi na desetoj poziciji ukupne prodaje »privatnim« kupcima, s udjelom većim od 30 posto.


Hrvatska je izgleda u ovom trenutku svog standarda u cjelosti okrenuta – uvozu rabljenih, a zanimljivo je svakako i razbijanje niza mitova koje godinama bez spoznaje o realnom stanju samo – ponavljamo. Jedan od njih je svakako i onaj o – Golfu.