Konkurencija sve veća

Prodaja Barbike potonula 14 posto, gubitak Mattela povećan

Hina

Foto Reuters

Foto Reuters

Slabi rezultati Mattela ponajviše su posljedica pada prodaje Barbie lutkice za 14 posto u odnosu na isto tromjesečje prošle godine. Prodaja Barbike čini četvrtinu ukupne prodaje Mattela, a ta 56 godina stara ikona susreće se na svjetskom tržištu s pojačanom konkurencijom novih igračaka i uređaja



NEW YORK – Prihodi američkog proizvođača igračaka Mattela pali su i u prvom tromjesečju ove godine, već šesti kvartal zaredom, dok je gubitak tvrtke povećan jer njihov glavni proizvod, lutkica Barbie, i dalje gubi na privlačnosti.


Prihodi Mattela od prodaje iznosili su u prvom tromjesečju 922 milijuna dolara, što je 2,5 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju. Gubitak kompanije iznosio je istodobno 58 milijuna dolara, naprema 11 milijuna u prvom lanjskom kvartalu.


Slabi rezultati Mattela ponajviše su posljedica pada prodaje Barbie lutkice za 14 posto u odnosu na isto tromjesečje prošle godine. Prodaja Barbike čini četvrtinu ukupne prodaje Mattela, a ta 56 godina stara ikona susreće se na svjetskom tržištu s pojačanom konkurencijom novih igračaka i uređaja.




Elektroničke igračke, tableti i lutke iz popularnih Disneyevih i animiranih filmova drugih producentskih kuća, zajedno s povećanom konkurencijom danskog Lego i američkog proizvođača Hasbroa, pridonijeli su padu prodaje Barbike.


Osim toga, visok tečaj dolara ne ide u prilog prodaji Mattela jer zbog toga padaju prihodi tvrtka s inozemnih tržišta. Poslovodstvo kompanije procjenjuje da će snažan dolar umanjiti prihode tvrtke za 4 do 6 posto, a zarade za 30 do 35 posto.


Zbog svega toga, analitičari ne očekuju da će Mattel zabilježiti rast prihoda i prodaje prije 2016. godine.