Regulacija emisija

Kalifornija više neće kupovati vozila od kompanija Toyota, GM i mnogih drugih: “Na krivoj su strani povijesti”

P. N.

Reuters

Reuters

Država je priopćila i da više neće dopustiti državnim agencijama da kupuju benzinske limuzine



Kalifornija je u ponedjeljak priopćila da će zaustaviti svu kupnju novih vozila za državne vozne parkove od GM-a, Toyote, Fiata Chryslera i drugih proizvođača automobila koji podržavaju američkog predsjednika Donalda Trumpa u borbi za uklanjanje državnih ovlasti za regulaciju emisija iz ispušnih cijevi, prenosi MSN.


Između 2016. i 2018. godine, Kalifornija je kupila 58,6 milijuna dolara u vozilima od kompanije General Motors, 55,8 milijuna dolara od “Fiat Chrysler Automobiles”, 10,6 milijuna dolara od korporacije “Toyota Motor” i 9 milijuna dolara od kompanije “Nissan Motor”.


Prošli mjesec GM, Toyota, Fiat Chrysler i članovi trgovačkog udruženja Global Automakers podržali su napore Trumpove administracije da zabrani Kaliforniji postavljanje vlastitih emisijskih standarda, koji su znatno stroži od preferirane opcije prijedloga Trumpove administracije.


Zakonske ovlasti Kalifornije da postavi standarde o emisijama




Glasnogovornica GM-a Jeannine Ginivan izjavila je da je nesretno što će Kalifornija prestati kupovati električni Bolt. “Uklanjanjem vozila poput Chevy Bolta i isključenje GM-a i drugih proizvođača iz razmatranja smanjit će izbor Kalifornije za pristupačna električna vozila američke izrade i ograničiti sposobnost postizanja cilja minimiziranja ugljičnog otiska države, cilja koji GM dijeli”, stoji u izjavi.


Od siječnja će država otkupljivati ​​samo od proizvođača automobila koji priznaju zakonske ovlasti Kalifornije da postavi standarde o emisijama. Među njima su “Ford Motor Co”, “Honda Motor Co”, “BMW AG” i “Volkswagen AG”, koji su u srpnju sklopili sporazum s Kalifornijom kako bi slijedili revidirane državne standarde o emisiji vozila.


U kolovozu je Ministarstvo pravosuđa otvorilo istragu o tom sporazumu i prošlog mjeseca poslalo pozive za četiri tvrtke. “Proizvođači automobila koji su se odlučili biti na pogrešnoj strani povijesti naći će se na gubitku kupovne moći Kalifornije,” rekao je guverner Kalifornije Gavin Newsom u izjavi.


Kalifornija je u trogodišnjem razdoblju od Forda kupila 69,2 milijuna dolara u vozilima, 565 tisuća dolara od Honde, a od njemačkih proizvođača automobila niti jedno.


Država je priopćila i da više neće dopustiti državnim agencijama da kupuju benzinske limuzine, uz izuzeća za određena vozila javne sigurnosti. Kalifornijska pravila o vozilima usvojilo je još trinaest država, prenosi MSN.


Tužbe protiv Nacionalne uprave za sigurnost prometa


U petak su Kalifornija i još 22  države SAD-a osporile odluku Trumpove administracije da ukine zakonske ovlasti Kalifornije da postavi pravila emisije iz ispušnih cijevi u vozilima i zahtijeva porast broja vozila sa nultom emisijom (ZEV). Ovaj korak slijedi zasebnu tužbu koju su u rujnu podnijele države protiv Nacionalne uprave za sigurnost prometa na cestama želeći poništiti paralelnu odluku.


U kolovozu 2018. Trumpova administracija je predložila zamrzavanje zahtjeva za potrošnjom goriva od 2020. do 2026. godine, preokrenuvši planirana godišnja povećanja od 5 posto.


Konačni zahtjevi Trumpove administracije očekuju se u narednim mjesecima i postavljeni su na skromno povećanje učinkovitosti potrošnje goriva u odnosu na početni prijedlog, pri čemu nekoliko proizvođača automobila očekuju godišnje povećanje od oko 1,5 posto. To bi bilo blaže od Obaminih pravila ili pravila kompromisa u Kaliforniji.