Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
16. listopada 2019.
Tableti u pet razreda

iŠkola na Vežici: iPAD zamjenjuje udžbenike, a to roditelje košta 2.798 kuna

OŠ Vežica prva je prošle godine u Hrvatskoj uvela eksperimentalnu nastavu uz pomoć tableta / Snimio Ivica TOMIĆ
OŠ Vežica prva je prošle godine u Hrvatskoj uvela eksperimentalnu nastavu uz pomoć tableta / Snimio Ivica TOMIĆ
Autor:
Objavljeno: 30. kolovoz 2013. u 17:45 2013-08-30T17:45:56+02:00

Činjenica da moraju platiti tablete izazvala je negodovanje nekolicine roditelja te rezultirala pokretanjem rasprave na Facebooku koja se uglavnom vrti oko nezadovoljstva zbog povećeg troška, ali i pitanja zbog čega roditelji moraju kupiti baš Appleov iPad, a ne neki drugi, po mogućnosti jeftiniji tablet 

RIJEKA Učenici čak pet razreda Osnovne škole Vežica u novu će školsku godinu, umjesto s udžbenicima, krenuti s iPadima koji će im biti glavno nastavno sredstvo.

Riječ je o projektu iŠkola koji je zaživio prošle školske godine kada su tablete u nastavi koristili učenici jednog osmog razreda, a OŠ Vežica postala je prva hrvatska državna škola s iPadima u nastavi. 

   Međutim, za razliku od prošle školske godine kada je nabavku tableta financirala sama škola, roditelji učenika koji će se ove nastavne godine uključiti u projekt sredstva za nabavku tableta moraju izdvojiti iz vlastitog budžeta.

Ta je činjenica izazvala negodovanje nekolicine roditelja te rezultirala i pokretanjem rasprave na Facebooku koja se uglavnom vrti oko nezadovoljstva zbog povećeg troška, ali i pitanja zbog čega roditelji moraju kupiti baš Appleov iPad, a ne neki drugi tablet. 

  Besplatne aplikacije

Pojašnjavajući kako su prvi rezultati korištenja tableta u nastavi prošle godine pokazali da učenici pokazuju veću aktivnost na nastavi te postižu bolji školski uspjeh, voditeljica projekta Lorena Zima Krnelić ističe da je škola još u siječnju roditeljima učenika od 5. do 8. razreda predstavila projekt te provela anketiranje o tome žele li sudjelovati u projektu na način da sami financiraju kupnju tableta, a istovremeno će ih se osloboditi troška kupovine udžbenika.

Anketa je pokazala da čak 95 posto roditelja učenika budućih 5. i 6. razreda pokazuje interes za uvođenje iPada u nastavu, dok roditelji ostalih učenika nisu bili u tolikoj mjeri zainteresirani. Stoga smo ponovo pozvali roditelje tih razreda i zatražili da potpišu suglasnost za uključivanje u projekt te smo im istovremeno rekli da će, ukoliko pronađemo donatora, biti oslobođeni troška kupovine tableta.

Međutim vremena su takva da se do donacija teško dolazi. U konačnici se pokazalo da tri peta razreda i dva šesta razreda prihvaćaju projekt, a samo je jedan šesti razred odustao, jer je većina roditelja bila protiv.

Također smo roditeljima slabijeg imovinskog statusa i onima s dvoje djece ponudili pomoć, odnosno ustupili im iPade koje je škola prošle godine kupila. Razlog zbog kojeg smo se odlučili za uvođenje baš iPada, a ne nekog drugog tableta, činjenica je da Apple ima tisuće besplatnih edukacijskih aplikacija, dok ostali proizvođači to ne nude. Dugoročno gledano tableti će se za roditelje više isplatiti, jer do kraja osnovnoškolskog obrazovanja neće morati kupiti udžbenike, pojašnjava Zima Krnelić. 

   Dodajući kako je škola uspjela dogovoriti povoljniju cijenu iPada za roditelje te za njih moraju izdvojiti 2.798 kuna, ravnateljica OŠ Vežica Violeta Nikolić ističe kako Samsungov tablet istih konfiguracija košta 2.989 kuna, a istovremeno ne nudi aplikacije koje se nalaze u ponudi Applea. 

Veći problem su instrukcije

 Vežička će škola od naredne školske godine raspolagati i s aplikacijama koje će statistički pratiti uspješnost svakog učenika pojedinačno. Dodajući kako učenike treba zainteresirati za učenje i nastavu, Zima Krnelić ističe kako su u školama daleko veći problem instrukcije i učenje napamet od uvođenja tableta, a nitko od roditelja nije se sjetio takve probleme komentirati. 
   – Imamo sve više odlikaša, a istovremeno na instrukcije idu čak i učenici trećih razreda. To su stvarni problemi. Učenike treba zainteresirati za učenje, a upravo zato pokušavamo pomaknuti granice i stvoriti učionice koje su prilagođene različitim stilovima učenja. Naš je cilj individualiziranje učenja, zaključuje Zima Krnelić.

  Bilježnica i olovka

– Također smo s jednim našim nakladnikom uspjeli dogovoriti da dobijemo, ne samo udžbenike u PDF formatu, već i e-udžbenike. Tako da ćemo biti prva hrvatska škola koja će imati multimedijalne e-udžbenike putem kojih će djeca puno lakše učiti. To ne znači da ukidamo bilježnicu i olovku. Učenici će i dalje u školi imati na raspolaganju i udžbenike u papirnatom obliku. Pozvali smo i roditelje da se uključe u projekt, a već sljedeći tjedan za njih organiziramo edukaciju. Naime, naši učenici s nastavnicima komuniciraju e-mailom i putem Facebooka, a u tu komunikaciju mogu se uključiti i roditelji. Istovremeno kontinuirano provodimo edukaciju i za učitelje, jer radi se o sasvim drugačijem procesu učenja od tradicionalnog. Po prvi put se tehnologija vezuje uz učenje, a uloga nastavnika se mijenja. Nastavnik mora dijete naučiti kritički razmišljati i naučiti ga selekcionirati podatke na internetu, navodi Zima Krnelić. 

   Uvođenje tableta u nastavu, dodaje, sve je češći trend i u drugim zemljama, a s obzirom da je vežička škola jedan od pionira modernizacije nastave, Zima Krnelić ističe kako su upiti drugih škola i interes sve veći.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.