Žurilo se s otvaranjem

Ulica Ivana Pavla II. raskopana pet dana nakon što je puštena u promet

Marinko Glavan

Prizor netom dovršene i odmah raskopane ulice, za čiju je izgradnju trebalo dvije i pol godine i 11 milijuna kuna, izazivao čuđenje građana



RIJEKA Samo pet dana nakon što je puštena u promet Ulica Ivana Pavla II. u središtu Rijeke jučer je – raskopana.


Novi asfalt, položen prije nekoliko tjedana, izrezan je točno na mjestu ulaza u buduću garažu Rijeka prometa, a promet ulicom teče naizmjence jednim kolničkim trakom. Prizor netom dovršene i odmah raskopane ulice, za čiju je izgradnju trebalo dvije i pol godine i 11 milijuna kuna, izazivao je jučer čuđenje prolaznika, no iz gradskog Odjela za komunalni sustav kažu kako je riječ o neophodnom i uobičajenom postupku ugradnje takozvanih Torma Joint naprava na spoju nadvožnjaka iznad željezničkog tunela Kalvarija i ostatka ceste.


   Riječ je, pojašnjava pročelnica Irena Miličević, o napravama koje se inače ugrađuju na spoju nadvožnjaka s drugim objektom u svrhu prihvaćanja dinamičkog opterećenja i prijenosa na nosivu konstrukciju, kako bi se spriječilo nastajanje pukotina u asfaltu gornjeg nosivog sloja ceste.





I građevinski stručnjaci s kojima smo razgovarali potvrđuju kako je postavljanje navedenih spojeva uobičajeno na samom kraju izgradnje prometnice, nakon što je prometnica već asfaltirana. Jedan od njih ipak ističe kako se nekome vjerojatno žurilo s otvaranjem ceste, jer je isto tako uobičajeno da se svi radovi, pa i postavljanje spojnih naprava na nadvožnjacima, obave prije otvaranja ceste za promet.



   – Radovi se izvode sada jer se čekalo na dobavu prijelaznih naprava koje se uvoze iz inozemstva, a naručuju se i proizvode posebno, po narudžbi. Kod dobave takve specifične opreme obično protekne određeno vrijeme. Riječ je o specifičnom postupku, a radovi koje izvodi »Osijek koteks« bit će završeni kroz dan ili dva. Procedura je takva da se zarezuje asfalt na spoju starog i novog nadvožnjaka, te na spoju u trupu nogostupa, u širini od pedeset centimetara, i ugrađuju se Torma Joint prijelazne naprave, kazala je Miličević, ističući kako je riječ o uobičajenoj proceduri tehničke prirode.


   Ne treba cjepidlačiti, jer je ipak uobičajeno i da »kod dobave takve specifične opreme obično protekne neko vrijeme«, a kako je gradnja osamdesetak metara duge ulice započela prije samo dvije i pol godine, očito nije bilo vremena da se spojevi naruče i ugrade na vrijeme, prije otvaranja ulice za promet.