Snimio Sergej DRECHSLER
Šestosatna kompozicija Aleksandra Valenčića »Zvučni atlas zavičaja«, predstavlja zvučne osobitosti Primorsko-goranske županije kroz tri njezine cjeline – Primorje, Gorski kotar i otoke postala je zvučna podloga koja stvara bazu zvuka na aerodromu
Zvuk kontra nelagode
– To je zvučna podloga koja stvara bazu zvuka na aerodromu, a sadrži karakteristične zvukove našeg zavičaja, prirode, kulture i jezika. Nešto više od šest sati glazbe podijeljeno je na tri dana i tri noći, po jedan u Gorskom kotaru, Primorju i na otocima. Intencija je da posjetitelji čuju zvukove koji su im poznati, ali i neke nove koji će ih potaknuti na istraživanje, pri čemu zvuk egzistira u prostoru, ali bez da narušava njegovu osnovnu funkciju, da onemogućava razgovor. Ovo je prvi put da jedan aerodrom promovira svoju regiju kroz zvuk i iznimno sam ponosan što pridonosim osvješćivanju i otkrivanju naših zavičajnih vrijednosti na ovaj način, rekao je Valenčić, čija su glazbu okupljeni imali priliku čuti prilikom predstavljanja.
Postignut cilj
Glazbena kulisa aerodroma između ostalog služi i da se ljudi na njemu osjećaju ugodnije ili manje neugodno, istaknuo Hakan Lidbo koji je zajedno s britanskim dvojcem Coldcutt i škotskim autorom Jackom Jamesom autor zvučne instalacije postavljene u prostoru aerodroma prije policijske kontrole putnika, a sastoji se od interaktivnih zvučnika koji detektiraju pokrete putnika dok prolaze kraj njih te se tako stvara skladna zvučna slika.
– Mnogi se na aerodromima osjećaju nelagodno, neki zbog straha od letenja, neki zbog izgubljenih karata ili prtljage. Glazba je način da se izravno dođe do ljudi. Ovim projektom riječka zračna luka se izdiže i iz anonimnosti, jer se na mnogim sličnim aerodromima ne osjeća njihova pripadnost regiji. Htjeli smo stvoriti zvuk koji će putnike povezati s ovom regijom, pri čemu nam je kao autorima posebna zanimljivost i izazov bila istarska glazbena ljestvica, rekao je Lidbo.
– Osim istarske ljestvice, dodao je britanski autor Scanner, čija glazbena instalacija ispraća putnike na odlasku s aerodroma, veliki izazov je bilo kako skladati glazbu za mjesto na koje ljudi ne dolaze radi glazbe.
Raznolikost je lijepa
– Velik je dobitak i to što su naši muzeji pokazali interaktivnost i sposobnost da iziđu izvan granica svojih sjedišta. Primorsko-goranska županija kolijevka je hrvatske pismenosti, mjesto gdje je nastala poznata Baščanska ploča, zakonodavstva s Vinodolskim zakonikom i turizma koji je počeo u 19. stoljeću u Opatiji. Naš slogan Raznolikost je lijepa upravo ovim muzejskim postavom i akustičkim dizajnom na najbolji način dolazi do izražaja, rekao je Komadina.
Autori akustičnog dizajna goste na predstavljanju proveli su kroz prostore Zračne luke, gdje su imali priliku čuti svaki od radova, te uz interaktivnu zvučnu kulisu razgledati i brojne eksponate iz županijskih muzeja.