Eksperimentalna nastava s ciljem upoznavanja zavičaja

“Moja Rijeka” izborni predmet u riječkim školama

Damir Cupać

Za tri-četiri godine u svim razredima osnovnih škola program »Moja Rijeka« trebao bi postati izborni predmet, a 17. rujna krenula je eksperimentalna faza u osnovnim školama Zamet, Nikola Tesla, Podmurvice, Kozala i Srdoči po jedan sat tjedno



RIJEKA » Za jedno tri-četiri godine u svim razredima riječkih osnovnih škola »Moja Rijeka« bi trebala postati izborni predmet, a u eksperimentalnoj fazi krenut će u tekućoj školskoj godini za pet skupina u pet osnovnih škola – »Zamet«, »Nikola Tesla«, »Podmurvice«, »Kozala« i »Srdoči« – po jedan sat tjedno. U proračunu Grada Rijeke za taj je program osigurano 37.000 kuna.


   – »Moja Rijeka« naziv je priručnika za zavičajnu nastavu, ujedno i eksperimentalnog programa koji se počeo provoditi od 17. rujna ove godine, i to kao slobodna aktivnost kroz koju će učenici moći bolje upoznati svoj grad. Program kojim se želi poboljšati znanje o Rijeci i ojačati riječki identitet pokrenuo je Grad Rijeka u rujnu 2011. godine, formiranjem radne skupine koju čine kompetentni stručnjaci. Program obuhvaća 27 tema kroz koje se obrađuju raznovrsni elementi koji definiraju grad, poput informacija o zemljopisnom položaju Rijeke, prirodi i sportu te o gradskoj povijesti.


  

Stjecanje iskustva


Kako bi usvajanje znanja o gradu u kojem žive bilo trajnije te kako bi se stvorio pozitivan emocionalni odnos učenika prema njihovom okruženju, zaključeno je da je potrebno, znanje stečeno u nižim razredima, produbiti uvođenjem programa »Moja Rijeka« u predmetnu nastavu. Time će se našim malim sugrađanima pružiti mogućnost da steknu veća znanja o svom gradu i nauče ga upoznavati, pojasnili su u Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo.


   Program će provoditi nastavnici predmetne nastave, društveno-humanističkog usmjerenja, odnosno povijesti i hrvatskog jezika i to u skupinama od 14 do 25 učenika petih razreda. Njihov će se rad pratiti i evaluirati, a iskustvo stečeno tijekom nastavne godine poslužit će za eventualno unapređenje programa, prije njegovog uvođenja u ostale škole.      Kolegij gradonačelnika raspravljao je o upisima u riječke osnovne škole i još je jednom konstatirano da je zabrinjavajući trend smanjenja broja učenika i razrednih odjeljenja nastavljen.




– Riječkog identiteta svima su puna usta, a izostao je u potpunosti interes onih koji se predstavljaju kao javnost kada je riječ o praćenju ovoga programa. Nastojat ćemo da »Moja Rijeka« postane izborni program u svim riječkim osnovnim školama, a da bi u tome uspjeli, pokrenut ćemo izradu udžbenika za više razrede osnovnih škola. Kroz tri-četiri godine nastava o Rijeci i riječkoj okolici mogla bi zaživjeti u višim razredima riječkih osnovnih škola, ocijenio je Obersnel.



  

Nestalo 68 razreda


– Uspoređujući broj učenika u osnovnim školama Grada Rijeke kroz posljednjih trinaest školskih godina uočljiv je stalni pad broja učenika, i to u odnosu na svaku prethodnu školsku godinu. U tekućoj školskoj godini nastavu će pohađati sveukupno 8.567 učenika raspoređenih u 457 razredna odjela, što u usporedbi sa školskom 2011./2012. godinom predstavlja umanjenje za 153 učenika i pet razrednih odjela. Uspoređujući tekuću školsku godinu s onom pred dvanaest godina, vidljivo je da se radi o smanjenju za 3.532 učenika, odnosno za 68 razrednih odjela, naglasila je viša savjetnica u Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo Iva Miloš.