Obersnel i Vujić podržali Milanovića

Prekršeno obećanje SDP-a; Žuta Lokva crvena pljuska Rijeci

Tihana Tomičić

Iako su Vojko Obersnel i Vidoje Vujić podržali Zorana Milanovića, lokalni SDP-ovci i saborski zastupnici konsternirani su premijerovom izjavom i nisu zasad spremni ništa javno komentirati



RIJEKA Najavom premijera Zorana Milanovića da gradnja autoceste do Žute Lokve neće biti prioritet za njegovu Vladu, već će to biti pravac prema Dubrovniku, izigrano je jedno od glavnih obećanja Kukuriku koalicije dano građanima 8. izborne jedinice.


Kako je javnosti Rijeke, Primorsko-goranske županije i Istre poznato, ministar Zlatko Komadina, koji je na izborima bio nositelj Kukuriku liste u 8. jedinici, zajedno sa svojim kolegama s liste posvetio je cijelu kampanju prošle jeseni gradnji Žute Lokve kao glavnom prioritetu razvoja regije, uz naravno riječku luku i novu nizinsku prugu. Komadina je izbore u 8. jedinici dobio među ostalim upravo na tom obećanju, kao jednom od glavnih izbornih poruka, a s obzirom da premijer najavljuje da Žuta Lokva ostaje u drugom planu za duže vrijeme, odmah se počelo spekulirati i o tome da u Vladi priželjkuju ostavku ministra Komadine, koji je ionako slabog zdravlja i trpi niz medijskih i kadrovskih afera u svom resoru.   


Strah od zamjeranja


Odmah nakon takve Milanovićeve izjave, nastala je gužva u redovima ovdašnjih SDP-ovaca, ali i koalicijskih partnera, pa tako HNS za danas priprema press konferenciju na tu temu. Većina naših sugovornika iz redova lokalnog SDP-a, ali i saborskih zastupnika, konsternirana je takvom najavom Milanovića te je doživljavaju kao pljusku kraju u kojemu SDP godinama premoćno pobjeđuje, no ni ministri iz ovog kraja, a ni saborski zastupnici, nisu zasad spremni komentirati takve izjave, očito iz straha da se ne zamjere šefu stranke. Jedini koji je izravno stao u obranu Milanovićeve izjave jest riječki gradonačelnik Vojko Obersnel.





Prema riječima župana Vujića, Milanovićeve izjave ne znače da se Vlada odriče Žute Lokve, već njenog financiranja iz državnog proračuna u ovom trenutku. »Itekako postoje zainteresirani investitori za koncesijski model gradnje«, tvrdi župan. Prema dosad poznatim informacijama, interes za gradnju po koncesijskom modelu pokazuju tvrtke iz Njemačke i Austrije, primjerice tvrtka Hochtief, čiji predstavnici ovih dana borave u Primorsko-goranskoj županiji.



– Nema nikakve dileme da je cestu Rijeka – Žuta Lokva potrebno graditi. Pitanje je samo kada i kako. Osobno bih prioritet dao izgradnji pruge Rijeka – Zagreb i daljnjem ulaganju u riječku luku radi jačanja konkuretnosti riječkog prometnog pravca, kao i izgradnji novog KBC-a na Trsatu. Uostalom, nitko nije rekao da se ta cesta neće graditi, ali pitanje je prioriteta. S obzirom da postoji alternativna veza s Dalmacijom preko Bosiljeva, ne vidim to kao prioritet u odnosu na prije navedene projekte, kaže Obersnel.


Po njemu, tek odustajanje od izgradnje nove pruge i rekonstrukcije postojeće, odustajanje od daljnje izgradnje riječke luke i novog KBC na Trsatu, kao i odustajanje od daljnje izgradnje Kampusa na Trsatu predstavljalo bi odstupanje od predizbornog programa koalicije. Kako je to naveo i premijer Milanović u svojoj izjavi, ne vidim gdje se to izigralo predizborno obećanje, kaže Obersnel.   


Približavanje Dalmacije


Uostalom – dodaje – nema nikakvih problema da se cesta Rijeka – Žuta Lokva gradi koncesijskim modelom i to odmah, za što se zalagao upravo aktualni ministar Komadina još kao župan, kaže Obersnel.


Obnašatelj dužnosti župana Vidoje Vujić također ne dovodi u pitanje pravo Vlade da odredi prioritet te je siguran da će se nastaviti izrađivati dokumentacija za modele financiranja i gradnje ceste do Žute Lokve.


– Činjenica je da koridor preko Žute Lokve također zbližava turistički Dubrovnik s našom regijom, a ne zaboravimo da 40 posto svih turista u Hrvatsku ulazi preko Istre i naše regije, kaže Vujić. Po njemu, Vlada mora biti ozbiljna i ne može »zakopavati kramp« na sto mjesta u državi istodobno jer bi to bilo neozbiljno, no »gledajući interese naše regije, Žuta Lokva bi sigurno trebala biti prioritet«, kaže župan Vujić, koji je niz godina radio zajedno s Komadinom na čelu PGŽ-a i dobro zna koliko godina je taj pravac bio tretiran kao prioritetni za regiju.   



Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Zlatko Komadina jučer je odradio uobičajeni radni dan u Zagrebu i održao kolegij s najbližim suradnicima. Upit naše redakcije razmišlja li o ostavci odlučio je ne komentirati, a o autocesti Rijeka – Žuta Lokva kazao je samo to da je ona u projektiranju.  (D.P.)



Nije Komadina jedini


Ministra Slavka Linića jučer nismo uspjeli dobiti na ovu temu, a drugi riječki član Vlade Željko Jovanović poručio je da on nije najbolji sugovornik na temu cestogradnje jer su u njegovom resoru prioriteti Kampus i nova sveučilišna bolnica.


Dio članova Vlade ističe da Žuta Lokva nikad nije bila prioritet nikome nego Zlatku Komadini te da Milanović nikada nije potvrdio takvo opredjeljenje i da uostalom u Planu 21 nema takvih obećanja.


Prelistavanje novina otprije nekoliko mjeseci, za izborne kampanje, jasno govori da je, međutim, Žuta Lokva stalno bila u ustima kandidata za Sabor na listi u 8. jedinici, ne samo kod Zlatka Komadine.


-Ovo je šamar našem kraju, nije fer prema Rijeci i Županiji da ne dobije cestu koja bitno skraćuje put prema Dalmaciji. Uostalom, Komadina je i pobijedio premoćno na izborima, osvojivši maksimalnih 14 mandata za SDP s tim obećanjem. Jasno je da cijela priča služi tome da vrh Vlade destabilizira Komadinu na funkciji ministra, kaže jedan od naših sugovornika iz redova zastupnika SDP-a.