Vozači, strpljenje

Otkriveno koliko će kasniti radovi u Krešimirovoj, bit će skuplji dva milijuna kuna

Marinko Glavan

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Prioritet je završetak dionice na potezu od križanja Krešimirove s Ulicom Nikole Tesle kod Željezničkog kolodvora, do podvožnjaka ispod pruge u smjeru Žabice, što bi značajno utjecalo na rasterećenje sjevernog koridora kroz centar grada. Neslužbene procjene su da će sva četiri traka na tom potezu biti puštene u promet u travnju



RIJEKA – Radovi u Krešimirovoj ulici u središtu Rijeke neće biti završeni u ugovorenom roku, koncem travnja ili početkom svibnja, nego tek u lipnju ove godine, potvrdio je za Novi list Andrej Marochini, direktor Komunalnog društva Vodovod i kanalizacija (KD ViK), koje je, zajedno s Hrvatskim cestama investitor ovog projekta.


Marochini je potvrdio i kako će cijena radova biti veća od ugovorenih 34,8 milijuna kuna. Nova ukupna vrijednost radova je 36,566 milijuna kuna, od čega 16,056 milijuna ulažu Hrvatske ceste kao nositelj projekta, za rekonstrukciju kolnika i rubnjaka, u duljini od 1.400 metara te usklađenje prometne signalizacije.


Dio KD-a ViK-a povećan je, s ugovorenih 18,135 milijuna na 19,902 milijuna, za izgradnju transportnog kanalizacijskog kolektora, dugog 1.080 metara, rekonstrukciju kilometar dugog vodovodnog sustava i polaganje optičkog kabela, pri čemu još 613 tisuća kuna osigurava Grad Rijeka, za izgradnju 200 metara dugog sustava oborinske kanalizacije.


Značajne gužve




​Izvođač radova je zajednica ponuđača koju čine GP Krk i slovenska Godina, a rekonstrukcija je ujedno i prvi dio velikog projekta »Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka«, vrijednog 1,76 milijardi kuna, koji se sa 71 posto sufinancira sredstvima Europske unije kroz Operativni program Konkurentnost i kohezija za razdoblje 2014. – 2020.


​Hrvatskim cestama je rekonstrukcija Krešimirove, uz Adamićevu, zadnji preostali dio projekta rekonstrukcije državnih cesta kroz grad Rijeku, većim dijelom dovršen prije četiri godine, kada su završeni opsežni radovi na rekonstrukciji kolnika od Plumbuma do Preluka te od centra grada prema Martinkovcu i prema Škurinjama.


Radovi u Krešimirovoj traju još od svibnja prošle godine, otkad uzrokuju značajne prometne gužve i zastoje na zapadnim prilazima centru grada, a kako stvari stoje, riječki vozači će još barem četiri mjeseca morati biti strpljivi i čekati puštanje u promet sva četiri prometna traka u Krešimirovoj. Iako će cijeli projekt kasniti, Marochini kaže kako se pomalo nazire kraj radovima.


– Napredak je vidljiv, unatoč iskopima koji još traju te strojevima i cijevima koje su još vidljive na gradilištu. Do sad je ugrađeno oko 850 metara sanitarnog kolektora i 800 metara opskrbnog cjevovoda, a paralelno se izmještaju stare instalacije, izvode kućni priključci na novougrađene cjevovode i ugrađuju betonski rubnjaci uz trasu radova, kaže Marochini.


Do kašnjenja i povećanja cijene rekonstrukcije Krešimirove je, ističe, došlo zbog niza objektivnih okolnosti, zbog kojih je bilo potrebno mijenjati i glavni projekt.


Složena procedura


– U ovom je trenutku u tijeku postupak sklapanja aneksa ugovora kojim će se rok za završetak produžiti, zbog svih poteškoća koje su utjecale na realizaciju prvobitno planirane dinamike izvođenja, tako da će biti završeni u lipnju ove godine.


Aktivnosti na gradilištu nisu se odvijale bez poteškoća – nakon provedenih probnih iskopa i po utvrđivanju stvarnog stanja položaja vrlo starih podzemnih instalacija, vjerojatno starijih od sto godina, koje KD ViK nije projektirao ni ugrađivao, bilo je potrebno izmijeniti projektnu dokumentaciju.



Nakon toga je na gradilištu otkriveno i arheološko nalazište, koje je bilo potrebno zaštititi, sukladno zahtjevima Konzervatorskog odjela u Rijeci, a ne treba zanemariti ni obilne višetjedne padaline tijekom jeseni i početkom zime, koje su usporavale radove, kaže Marochini.


Prema prethodnim informacijama, nepoznavanje položaja, veličine i vrste starih instalacija ispod kolnika Krešimirove, dovelo je do potrebe za izmjenama čak 70 posto projektne dokumentacije, zbog čega su već u startu kasnili iskopi. Značajnije izmjene u projektnoj dokumentaciji odnose se na korekcije položaja projektiranih instalacija i izmjene profila cjevovoda što je, prema Marochinijevim riječima, pored vrlo složenih tehničkih rješenja, u konačnici utjecalo i na značajnije troškovne promjene.


– Kako se radovi čiji je investitor KD Vodovod i kanalizacija d.o.o. sufinanciraju bespovratnim europskim sredstvima, sve izmjene i korekcije potrebno je točno proceduralno izvršiti, kao i osigurati sva za to potrebna odobrenja i suglasnosti prije početka ili nastavka izvođenja radova, kazao je direktor KD-a ViK-a.


Sjeverni koridor


​Od preostalih radova prioritet je, ističe, završetak dionice na potezu od križanja Krešimirove s Ulicom Nikole Tesle, kod Željezničkog kolodvora, do podvožnjaka ispod pruge, u smjeru Žabice, što bi značajno utjecalo na rasterećenje sjevernog koridora kroz centar grada, jer će završetkom tog dijela radova ponovo biti omogućeno lijevo skretanje iz Tesline u Krešimirovu, kojim inače prolazi većina vozila koji u centar stižu iz Vukovarske ulice, ali i dobar dio onih iz Prvomajske, iz smjera Škurinja, Drenove i Kozale.


– Zbog toga su sada najintenzivniji radovi upravo na toj dionici, gdje promet trenutačno teče preko parkirališta nekadašnjeg Gracianija, što je bilo jedino rješenje kojim se moglo izbjeći potpuno privremeno zatvaranje tog dijela Krešimirove za promet vozila, kaže Marochini, dodajući kako će se otprilike desetak dana znati točno kada će u promet biti puštene sva četiri traka na potezu od kolodvora do podvožnjaka. Neslužbene procjene kažu kako će se to ipak dogoditi tek u travnju.



Inače, prema njegovim riječima, radovi na sjevernim prometnim trakama Krešimirove odvijat će se znatno brže nego na južnim, jer će se ispod kolnika polagati samo oborinska odvodnja, i to u manjoj dužini, za razliku od južnih traka na kojima sad traju radovi, ispod kojih su smještene i vodovodne i kanalizacijske cijevi, iznad kojih se gradi i armiranobetonska ploča na koju će biti položen asfaltni sloj, što slijedi u završnoj fazi radova.


Stanarima se ne bi svidjela treća smjena


Na pitanje je li sve moglo biti izvedeno brže, primjerice radom u tri smjene, kao i zbog čega je na gradilištu prisutan relativno mali broj radnika, Marochini odgovara kako bi rad u tri smjene znatno poskupio investiciju, a izazvao bi i negodovanje stanara okolnih zgrada.


– Što se tiče dojma o prisutnosti radnika na gradilištu, jasno mi je da građani ponekad vide da na nekim dionicama radovi stoje, ali treba naglasiti kako se, primjerice dok se izvode kućni priključci, ne mogu odvijati drugi radovi na tom potezu.


Sličnih je situacija puno, jer jedan dio radova mora biti završen da bi se moglo započeti s drugim. Trebalo je stabilizirati zemljište, izvesti čitav niz drugih radnji da bi se moglo pristupiti polaganju cijevi, betoniranju ploče i na koncu, pripremiti sve za asfaltiranje, kaže Marochini.