Ne stišavaju se polemike oko upravljana jedinim pravim hrvatskim trkalištem

Općina Čavle nezakonito prepustila Automotodrom Grobnik MK “Kvarneru”?

Ivor Balen

Odvjetnica Draženka Kuzma pronašla je puno propusta u ugovoru kojim je upravljanje MK Kvarneru prepušteno na rok od 29 godina uz godišnju naknadu od 37.013 kuna



RIJEKA Prema stručnom mišljenju odvjetnice Draženke Kuzme iz Rijeke, ugovor o prijenosu prava građenja s Općine Čavle na Motociklistički klub Kvarner na nekretninama površine 180.553 četvorna metra na kojima se nalazi veliki dio Automotodroma Grobnik, a kojeg je ranije ove godine odobrilo Vijeće Općine Čavle, nije u skladu sa zakonom. 



 Ugovorom o pravu građenja iz ove godine MK Kvarner je u ruke dobio 90 posto Automotodroma Grobnik. Najveći dio vlasništva je u rukama Republike Hrvatske, koja je svojih 180.553 kvadrata prošle godine na 30 godina prepustila Općini Čavle, a Općina Čavle ove godine MK-u Kvarner na 29 godina. Općina Čavle u vlasništvu ima oko 50.000 kvadrata koje je na 30 godina prepustila MK Kvarneru 2002. za naknadu od 14.000 kuna mjesečno. Preostalih 10 posto je u privatnom vlasništvu. 





Riječ je o vrijednom ugovoru kojim je Općina Čavle pravo građenja dobiveno sličnim ugovorom iz 2010. godine od Republike Hrvatske kao vlasnika prenijela na spomenutu udrugu građana na rok od 29 godina uz godišnju naknadu od 37.013 kuna. Oko tog ugovora podiglo se dosta prašine u Vijeću Općine Čavle budući da su pojedini oporbeni vijećnici, na čelu s PGS-ovcem Markom Sobotinčićem, iznijeli ideju da bi glavnu riječ na automotodromu morala preuzeti Općina Čavle, što su vladajući na čelu s načelnikom Željkom Lambašom odlučno odbili. 


Prve sumnje u ispravnost postupka prijenosa prava građenja javile su se kada je u veljači ove godine Općina Čavle raspisala javni natječaj u kojem je jedan od uvjeta bio »dokaz da ponuditelj ima upisano pravo građenja na dijelu preostalih nekretnina koje su predviđene za izgradnju sportskog objekta Automotodroma Grobnik«. U prijevodu, to znači da se na natječaj mogao javiti samo onaj tko ima pravo građenja na susjednim nekretninama, koje su u vlasništvu Općine Čavle. Ugovorom o pravu korištenja i upravljanja Automotodromom Grobnik i pravu građenja iz 2002. godine, to pravo Općina Čavle je prenijela na MK Kvarner. 


Rezultat natječaja


Na taj način je bilo više nego izvjesno tko će pobijediti na natječaju iz 2011. godine, pri čemu je, prema mišljenju odvjetnice Kuzme, zaboravljena činjenica da je MK Kvarner 2004. godine osnovao trgovačko društvo Automotodrom Grobnik d.o.o. na koje je, sukladno ugovoru iz 2002., prenio sva svoja prava i obaveze. Postavlja se pitanje kako je MK Kvarner moglo sudjelovati u natječaju kada se temeljem preuzetih prava i obaveza mogao javiti samo Automotodrom Grobnik d.o.o.? 



 Načelnik Općina Čavle Željko Lambaša nije želio dati izjavu na ovu temu. 


    – Sve sam rekao na sjednici Vijeća, rekao je Lambaša, izrazivši nezadovoljstvo pisanjem Novog lista budući da »samo prenosite izjave vijećnika Sobotinčića«. Reakcija Ervina Bure, Lambašinog savjetnika za gospodarstvo i izaslanika Općine Čavle u Skupštini MK Kvarner, bila je slična, niti on nije želio dati izjavu uz pojašnjenje da je »sve rekao na Vijeću, te da se prenose samo Sobotinčićeve izjave«. 


 Pravno mišljenje o ovom ugovoru dali su i odvjetnički uredi Veljka Kneževića te odvjetničko društvo Vodopija & Matić i oba mišljenja su pozitivna, odnosno tvrde da u ugovoru nema nepravilnosti i nezakonitosti te da on nije štetan po Općinu Čavle.    Odvjetnički ured Veljka Kneževića poznat je u Rijeci između ostaloga kao ured koji redovito zastupa Grad Rijeku, u kojoj je na vlasti, kao i u Čavlima, koalicija na čelu s SDP-om. Odvjetničko društvo Vodopija & Matić je, zastupalo MK Kvarner kod podnošenja prijave za natječaj, a kasnije sastavilo ugovor o prijenosu prava građenja između Općina Čavle i MK Kvarner!



Nadalje, upozorava se na odredbu iz ugovora kojom se u korist MK Kvarner zasniva pravo prvenstva prilikom ponovnog osnivanja prava građenja na istim nekretninama, odnosno pravo prvokupa u slučaju prodaje. Odvjetnica Kuzma upozorava da je ta odredba ništetna budući da MK Kvarner pravo prvokupa može steći samo uz suglasnost vlasnika, odnosno Republike Hrvatske. 


Također se upozorava na činjenicu da se ugovorom MK Kvarner obvezuje »do 6. rujna 2013. godine izgraditi, odnosno minimalno u pretežno građevinskim radovima a sve sukladno građevinskoj dozvoli od 30. ožujka 2009. godine«, iza čega se taksativno navode radovi koji se moraju izvršiti. Prema mišljenju odvjetnice, uvidom u spomenutu građevinsku dozvolu razvidno je da je ona izdana temeljem ugovora iz 2002. godine, odnosno za nekretnine koje nisu predmet ugovora iz 2011., pa se postavlja pitanje kako je moguće izvoditi građevinske radove na određenim nekretninama na temelju građevinske dozvole koja se ne odnosi na te iste nekretnine?   


Građevinska dozvola


Ovdje se može dodati tvrdnja vijećnika Sobotinčića da je spomenuta građevinska dozvola iz 2009. godine istekla budući da u roku dvije godine nisu započeti radovi, a u međuvremenu je donesen novi prostorni plan Općine Čavle. Citirana odredba o radovima koji se moraju izvesti već je i sama po sebi nejasna, budući da je doista teško zaključiti što to znači »odnosno minimalno u pretežno građevinskim radovima«. Riječ je inače o odredbi zbog koje ugovor nije prošao na prvoj sjednici vijeća na kojoj se o njemu raspravljalo, kada je stajalo da radovi moraju »započeti do 6. rujna 2013. godine«, što je kasnije izmijenjeno na ovaj način. 



  Vijećnik Marko Sobotinčić (PGS) tvrdi da samo želi zaštititi interese Općine Čavle. 


    – Ja sam tražio da se ugovor doradi na način da se definira što i kada MK Kvarner mora napraviti na automotodromu. Na moj upit MK Kvarner mi je odgovorio da u kratkom periodu namjeravaju dovršiti medicinski centar s 10 kreveta, prvu fazu servisnog objekta s 10 boksova, preasfaltirati stazu, izraditi studiju za dovođenje Superbikea… Ne razumijem zašto sve to nije stavljeno i u ugovor?, kaže Sobotinčić, kojeg su zavrzlame oko ugovora natjerale da inicira ozbiljniji angažman Općine Čavle, koja bi od MK Kvarner, prema njegovom mišljenju, trebala preuzeti upravljanje automotodromom. 


    Zašto bismo pistu prepustili udruzi građana koja tamo dobro zarađuje, da za nas traži investitora, pita se Sobotinčić, optužujući načelnika Lambašu za destrukciju. 


  – Možda sam poremetio odnose koje oni tamo imaju, a o kojima mi ostali ništa ne znamo. Stvarno bih volio znati zašto čelnici Općine Čavle Automotodrom Grobnik ne smatraju dovoljno važnim da se sami uključe u upravljanje njime, rekao je Sobotinčić. 



Na koncu odvjetnica Kuzma ističe da ugovor, osim što nije u skladu sa zakonom, nije ni povoljan po Općinu Čavle, prije svega zato što se mogla ugovoriti daleko veća naknada od 37.000 kuna godišnje koju mora plaćati MK Kvarner.