Međunarodni žiri je među 14 rješenja, odabrao projekte Studia 3LHD iz Zagreba, tvrtke PORTICUS iz Splita i projekt grupe arhitekata pod vodstvom prof. Hrvoja Njirića. Početkom 2014. godine krenut će se u potragu za investitorom, koji će odlučiti koji će od tri projekta biti konačno realiziran
RIJEKA Na natječaju za izradu idejnog urbanističko-arhitektonskog rješenja za uređenje Delte i Porto Baroša izabrana su tri jednakovrijedne prve nagrade za tri moguća urbanističko-arhitektonska rješenja za prenamjenu lučkog područja u urbane sadržaje, te je po prvi puta poznat i mogući izgled riječkog »waterfronta« s atraktivnim vizualnim simulacijama nove riječke gradske četvrti. Naš list donosi dio rješenja, ideja i vizija iz tri najbolja rada, a riječ je o projektima Studia 3LHD d.o.o. iz Zagreba, tvrtke PORTICUS d.o.o. za projektiranje iz Splita i projekta Njiric + arhitekti d.o.o./prof. Hrvoje Njirić. Zbog kvalitete prezentacije posebno priznanje dobio je četvrti rad čiji su autori hrvatski i talijanski arhitekti, koji vrlo originalno predviđaju pretvaranje Delte u pet velikih dokova, ali je za taj rad žiri ocijenio kako je na rubu stvarnosti, odnosno nerealan u segmentu cijene i izvedivosti. U tom kontekstu dovoljno je napomenuti kako se ukupna razina investicije u prenamjenu Delte i Porto Baroša procjenjuje na oko 200 milijuna eura, što je brojka koju treba uzeti s rezervom, jer će sve ovisiti o konceptu, kao i izboru investitora, koji bi mogao biti poznat krajem iduće godine.
Rezultate arhitektonskog natječaja koji je raspisan u srpnju ove godine objavili su Lučka uprava Rijeka, Grad Rijeka i Društvo arhitekata Rijeka, a bit će javnosti predstavljeni na zajedničkoj konferenciji za novinare navedenih institucija, koja će se održati u utorak, 3. prosinca. Kako ističe predsjednik Lučke uprave Rijeka Vlado Mezak riječ je o pokretanju važne komponente Rijeka Gateway projekta u kojem će idući važan korak biti izbor koncesionara, odnosno investitora i developera projekta prenamjene Delte i Porto Baroša.
– Mi u prvom kvartalu iduće godine planiramo raspisati natječaj za izbor investitora. Ako uzmemo u obzir da prosječno trajanje ovako velikih projekata traje do šest mjeseci, možemo očekivati da ćemo do kraja 2014. godine dobiti novog koncesionara za kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali čiji je natječaj u tijeku, ali i završiti priču s koncesioniranjem područja na području Delte i Porto Baroša čime bi Rijeka Gateway projekt postigao svoju dugo očekivanu završnicu. Kad je riječ o Delti i Porto Barošu sada imamo tri najbolje ocijenjena projekta, te će na budućem investitoru biti izbor jednog od ova tri projekta, koji će se zatim dalje razrađivati u suradnji s nadležnim odjelima Grada Rijeke i Lučke uprave, ističe Mezak, koji nije želio detaljnije ulaziti u opis ponuđenih urbanističko-arhitektonskih rješenja.
Svaki od njih je atraktivan i zanimljiv na svoj način, jer se po prvi put pruža uvid kako bi u bliskoj budućnosti moglo izgledati novo riječko gradsko središte. U završnom krugu natječaja bilo je ukupno 14 radova
__________________________________
STUDIO 3LHD D.O.O., ZAGREB: Akvarij na rubu šetnice uz more
__________________________________
PORTICUS D.O.O. ZA PROJEKTIRANJE, SPLIT: Otok omeđen novim kanalima
__________________________________
NJIRIC + ARHITEKTI D.O.O./PROF. HRVOJE NJIRIĆ: Mreža zgrada u “flexi” blokovima
__________________________________
POSEBNA NAGRADA: Delta u 5 dokova
Obrazloženje žirija: Ovaj je projekt do određene mjere teoretski rad koji istražuje povijest mjesta, argumentirajući kako će nova era Hrvatske u Europskoj uniji zahtijevati radikalnu intervenciju u sam teritorij Delte. Slijedeći taj argument, drastično preoblikovanje rive bi jedino zadovoljilo ovu premisu, i odgovorilo na povijesne uvjete. Projekt bi se trebao čitati kroz četiri karakteristična elementa: park, koji unosi identitet u područje, tržnicu, koja je smještena južno od glavne prometnice, kroz treći i najistaknutiji element, južnu Deltu koja je preoblikovana u pet »dokova« i konačno marinu. Dijalektički odnos mora i pristaništa unosi u projekt vlastito značenje i logiku, dijelom nastanjujući more različitim plutajućim i mobilnim strukturama. Prijedlog je pozitivan doprinos idejama natječaja, ipak ostajući na rubu stvarnosti. Projekt nije realističan u pogledu troškova i izvedivosti, pogotovo ako promatramo faznost izgradnje građevine duge 500 široke 6 metara.