Strah od HT-a zbog ugovora koji nikad nije potpisala

Nastavlja se agonija Riječanke Deizi Štimac: Žrtva krađe identiteta dobila ovrhu na 1.800 kn

Damir Cupać

Snimio Ivica TOMIĆ

Snimio Ivica TOMIĆ

Prijavila sam sve policiji, DORH-u koji je krajem listopada 2014. godine potvrdio da je riječ o nedozvoljenoj uporabi osobnih podataka. Unatoč tome, 1. travnja 2015. godine dobila sam iz javnobilježničkog ureda ovrhu na 1.770 kuna za neplaćene račune u svibnju, lipnju, srpnju, kolovozu, rujnu 2014. godine i siječnju 2015. godine



RIJEKA  Deizi Štimac od 27. kolovoza 2014. godine živi u potpunom strahu od pogleda na svoj tekući račun zbog toga što ne zna hoće li joj i kada leći ovrha zbog duga za neplaćanje mobilnog uređaja i korisničkog ugovora koji nikada niti je naručila niti ga je ikada dobila, pisali smo u listopadu prošle godine. U međuvremenu je kradljivac identiteta uhićen, ali njezin strah je još intenzivniji.


   – Prijavila sam sve policiji, DORH-u koji je krajem listopada 2014. godine potvrdio da je riječ o nedozvoljenoj uporabi osobnih podataka. Unatoč tome, 1. travnja 2015. godine dobila sam iz javnobilježničkog ureda ovrhu na 1.770 kuna za neplaćene račune u svibnju, lipnju, srpnju, kolovozu, rujnu 2014. godine i siječnju 2015. godine. Za mobitel i pretplatu koju nikada nisam uzela i zbog čega se u Rijeci protiv počinitelja vodi kazneni postupak. Napisala sam Hrvatskom telekomu prigovor i u njemu navela da tražim brisanje dugovanja jer je sve na sudu i odbijam plaćati pogreške bilo koga. Uzalud pišem te prigovore jer mobilni operateri rade što god hoće, a ja nakon svega moram liječniku i strepim kada će mi ovršiti plaću, iako je dokazano da nikada nisam uzela ni mobitel ni pretplatu, ogorčena je Deizi Štimac.   

Zlouporaba osobnih podataka


Podsjetimo, ova Riječanka je krajem kolovoza prošle godine otišla odjaviti fiksni telefon koji je glasio na ime njezine pokojne majke i prijaviti ga na svoje ime. U T-com centru su joj tada rekli da na njezino ime imaju evidentiran dug veći od tisuću kuna.


Mislila je da se šale, ali je otkrila da je netko putem weba u njezino ime sklopio ugovor i u sklopu toga ugovora kupio vrlo skupi aparat 8. travnja 2014. godine.




Rekli su joj tada da je uređaj isporučen na adresu Bože Vidasa, a ona tamo ne živi. Tražila je isključenje isključenje broja i otpis računa, podnijela je kaznenu prijavu policiji protiv nepoznatog počinitelja.


   – Kada je počinitelj postao poznat i kada je krenuo sudski postupak, mislila sam da je agonija završena. Nažalost, nije. Ni sama ne znam što i kako dalje. Kao da se borim protiv nekog velikog, nevidljivog i svemoćnog neprijatelja koji može malom čovjeku napraviti što god hoće. Užas, zaključila je Deizi Štimac.


   U Hrvatskom telekomu su u listopadu 2014. godine izjavili da je u konkretnom slučaju očito došlo do zlouporabe osobnih podataka na način da je treća osoba iskoristila njezine podatke za podnošenje zahtjeva za usluge Hrvatskog Telekoma putem web trgovine, te da je taj slučaj riješen u korist korisnice.


   Na naša pitanja kako je moguće da je Deizi Štimac dobila rješenje o ovrsi kada je utvrđeno da je riječ o kaznenom djelu i da je žrtva krađe osobnih podataka, U Hrvatskom telekomu odgovaraju da se u slučajevima kada se utvrdi da je riječ o kaznenom djelu zlouporabe osobnih podataka ne tereti korisnike koji su žrtve takvih kaznenih djela.


  


HT: Nužan je oprez


– Isto tako, činimo sve kako bismo korisnicima maksimalno izašli u susret prilikom rješavanja takvih situacija. U konkretnom slučaju, korisnicu koja vam se obratila smo tijekom rujna 2014. godine usmeno kontaktirali i informirali o svim pojedinostima rješavanja slučaja. Tom prilikom je, između ostalog, korisnica informirana kako je nužno da izvrši prijavu nadležnoj policijskoj upravi, te da nam se obrati s kopijom prijave PU, nakon čega je HT u mogućnosti pokrenuti trajno isključenje spornog ugovora, te otpis računa. O svemu je korisnica obaviještena i pisanim putem na kućnu adresu, te putem e-maila. Nažalost, HT nije zaprimio tražene podatke od korisnice te nismo imali potrebnu dokumentaciju na osnovu koje bismo stornirali proces, tvrde u Hrvatskom telekomu. Najavljuju da će ponovo proslijediti pisani odgovor korisnici s uputom o daljnjem postupanju, te će pokušati i kontaktirati korisnicu usmeno i na taj način dodatno ju informirati o tome što je potrebno poduzeti kako bi se slučaj riješio.


   – Ovim putem ponovo podsjećamo kako je nužno biti na oprezu kada je riječ o osobnim dokumentima, te apeliramo na korisnike da vode računa o tome kome su sve takvi podaci dostupni. Pozivamo korisnike da ne bacaju papire koji sadržavaju njihove osobne podatke, s obzirom na činjenicu da to može dovesti do zlouporabe osobnih podataka koja je, nažalost, sve češća pojava u brojnim industrijama pa tako i u telekom sektoru. U slučaju da je korisnik oštećen uslijed zlouporabe osobnih podataka od strane trećih osoba, savjetujemo da se u najkraćem roku javi svom operatoru, te da isto prijavi policiji ili državnom odvjetništvu. Ukoliko bi se utvrdilo da je doista rije o slučaju prijevare, osobe oštećene takvim kaznenim djelom ne bi snosile nastale troškove. U tom pogledu, HT kontinuirano ulaže napore kako bi spriječio ovakav tip kaznenih djela, surađuje s nadležnim državnim tijelima te se takva djela redovito progone, zaključili su u Odjelu za korporativne komunikacije Hrvatskog telekoma.