Najveći projekt Hrvatskih cesta u Rijeci ovoga ljeta

Krajem srpnja počinje rekonstrukcija Rive

Darko Pajić

Vrijednost radova na Rivi, posljednji put obnovljenoj 1977. godine, je 4,9 milijuna kuna / FOTO ARHIV NL

Vrijednost radova na Rivi, posljednji put obnovljenoj 1977. godine, je 4,9 milijuna kuna / FOTO ARHIV NL

Ovog ljeta obnovit će se 450 m kolnika od Žabice do križanja s Rivom Boduli, a tijekom jeseni ili do kraja godine još 350 m asfalta u Ulici Ivana Zajca



RIJEKA  Rekonstrukcija Rive najvažniji je i najveći projekt Hrvatskih cesta u Rijeci ovog ljeta. U pripremi je i niz drugih projekata obnove kolnika ili izgradnje novih objekata, ali je izgledno da će ovog ljeta biti realizirana samo obnova Rive, dok će ostali projekti uslijediti do kraja ove ili tijekom iduće godine.


Među najvažnijima je svakako izgradnja kružnog toka na Martinkovcu, gdje bi izgradnja mogla započeti do kraja ove godine ukoliko se konačno dovrši dokumentacija i obavi izvlaštenje, a osim toga u pripremi je i izgradnja kružnog toka na Plumbumu, odnosno na raskrižju Šetališta 13. divizije i Ulice Janka Polića Kamova, te rotora Pavlovac na raskrižju Ljubljanske i Kvarnerske ceste te Pavlovca. Kako ističe voditelj tehničke ispostave Rijeka u Hrvatskim cestama Erik Karuza, u tijeku je priprema za početak rekonstrukcije Rive i Ulice Ivana Zajca u ukupnoj dužini od oko 740 metara. Projekt je podijeljen u dvije faze, a prva faza odnosi se na Rivu u dužini od oko 450 metara na potezu od Žabice do križanja s Rivom Boduli.



Iako je bio naručen projekt izgradnje rotora na križanju Osječke, Prvomajske, Tizianove i Kresnikove, od ovog se projekta ipak odustalo. Naime, prema projektnim izračunima utvrđeno je kako izgradnja ovog rotora ne bi donijela pozitivan pomak u protočnosti prometa i to prije svega zbog ograničene propusnosti raskrižja u blizini i to na području Belvedera, te u Osječkoj ulici na raskrižju kod »Bille«. Procijenjeno je da maksimalno mogući promjer rotora od 30 metara ne bi uopće popravio stanje u prometu, pa je ugovor o projektiranju raskinut.





– Za prvu fazu su ishodovane dozvole, te je raspisan natječaj za izbor izvođača radova, gdje bi ponude trebale biti otvorene 9. srpnja nakon čega teče rok od deset dana za žalbe. Vrijednost investicije je oko 4,9 milijuna kuna s PDV-om. Vjerujem da će radovi započeti krajem srpnja, a ugovorni rok trajanja bit će 60 dana. Podijelili smo ovaj projekt u dvije faze, jer za rekonstrukciju preostalih oko 300 metara dionice u Ulici Ivana Zajca trebamo suglasnost HŽ-a vezano uz rekonstrukciju kolnika na željezničkoj pruzi. Ta druga faza bi bila u izvedbi vjerojatno tijekom jeseni ili do kraja godine, ističe Karuza dodajući kako je cjelovita rekonstrukcija Rive odrađena davne 1977.


Riječani ipak ne bi trebali previše trpjeti gužve u prometu, jer se priprema prometno rješenje kojim se predviđa da niti u jednom trenutku ne bi trebalo biti zatvaranja Rive, gdje bi praktično uvijek trebale biti otvorene dvije prometne trake.


Izuzetno važna rekonstrukcija vitalnih državnih cesta u Rijeci odnosi se i na obnovu kolnika u Adamićevoj (od Trga bana Jelačića do Žabice u dužini od 840 metara) i Krešimirovoj ulici (od Mlake do cestovnog podvožnjaka). Oba ova projekta su u pripremi, a u Hrvatskim cestama naglašavaju kako se izvedba nastoji uskladiti s planovima ViK-a Rijeka za investicije na obnovi vodovodne mreže u Krešimirovoj i Adamićevoj ulici, pa bi tako rekonstrukcija ovih prometnica vjerojatno trebala biti realizirana tijekom naredne godine.