Škverovi ne mogu čekati

Komadina: Vlada usporava privatizaciju “3. maja”

Tihana Tomičić

Riječki 3. maj je jedini škver u Europi koji trenutno ugovara nove brodove. Brodovlasnici očito prepoznaju kvalitetu našeg 3. maja, istaknuo je župan Komadina



RIJEKA –  Župan Zlatko Komadina uputio je s redovitog press kolegija apel hrvatskoj Vladi da ne propusti rokove koji su pred njom, već da iskoristi rujan za rješavanje situacije u brodogradilištu 3. maj, kako bi se privatizacija stigla na vrijeme provesti.


– 3. maj je sa svoje strane učinio sve što je trebao – pripremljen je plan restrukturiranja i dobiveno je zeleno svjetlo Bruxellesa. Ali, opet se čeka hrvatska strana – u prvom redu, Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja. Ministarstvo gospodarstva trebalo je plan restrukturiranja uputiti Agenciji, ali to vjerojatno još nije učinjeno, pa onda indirektno ni Agencija za upravljanje državnom imovinom, koja je zadnja u tom lancu, ne može još pripremati privatizacijski ugovor.


Stoga rujan treba iskoristiti da se sve obavi u roku, da se provede privatizacija i ugovore novi poslovi – izjavio je Komadina.




On je uputio javnu zahvalu direktoru 3. maja Ediju Kučanu koji je jedini u Europi uspio ugovoriti gradnju novih brodova za Šveđane. »3. maj je jedini škver u Europi koji trenutno ugovara nove brodove. Brodovlasnici očito prepoznaju kvalitetu našeg 3. maja«, ističe župan.


U Primorsko-goranskoj županiji zadovoljni su i turističkim brojkama – plan Turističke zajednice za ovu godinu je 11 milijuna noćenja u regiji, a taj će broj biti ne samo ostvaren nego vjerojatno  i premašen.


Do kraja srpnja bilježi se sedam posto više dolazaka, a noćenja pet posto, i samo u kolovozu ostvareno je milijun noćenja. »Sigurni smo da će sezona dobro i završiti, jer mi smo automobilska destinacija, a prognoze vremena su dobre«, kaže Komadina. Najviše je gostiju tradicionalno iz Njemačke, Slovenije, Austrije i Italije, pa župan zaključuje: nema bojazni, ionako se cijela Slovenija spusti ljeti na Kvarner.


On međutim na Vladu i izvođače radova apelira da pokušaju barem do sezone 2012. dovršiti autocestu do Križišća, jer ona bi još barem donekle produžila sezonu.


Najveći porast broja gostiju bilježi privatni smještaj, vjerojatno i zbog projekta Kvarner Family koji je pokrenula Županija.


Na pitanje o odgovornosti Županije za kašnjenje tzv. nulte faze gradnje Centralne zone za gospodarenje otpadom na Marišćini, zbog čega iz PGS-a najavljuju da će se otpad s Viševca balirati i neadekvatno tretirati, Komadina oštro poručuje:


– PGS je promašio adresu. Županija ne upravlja Viševcem, pa ni nultom fazom Marišćine, zato neka se obrate KD-u Čistoća. Županija sa zbrinjavanjem komunalnog otpada nema ništa, jedino što smo lokalnim jedinicama pomogli objediniti projekt i naći bespovratna europska sredstva – rekao je Komadina.


PGS-ovcima koji su o tome govorili, a riječ je o županijskim vijećnicima i vodećim ljudima Općinskog vijeća Viškova, župan poručuje da bi upravo oni morali biti informirani o svemu po svojim funkcijama, te su zadnji koji bi trebali širiti paniku, jer Općina Viškovo je suvlasnik Čistoće i Ekoplusa.


Komadina ističe da se natječaj za izvođača radova na Marišćini ponavlja, jer je žalba jednog od konkurenata uvažena, i to je usporilo procese oko nulte faze za barem tri mjeseca. A župan misli i da su tužbe Općine Viškovo i građanskih udruga ionako već odavno bile usporile za nekoliko godina, te stoga Županija, čija ovlast nije komunalni otpad, i ne može biti odgovorna za događanja na Viševcu.