Poruka vlasti

Većina učitelja i nastavnika koji su radili na kurikularnoj reformi podžavaju Jokića

Hina

Snimio Darko JELINEK

Snimio Darko JELINEK

Pozivaju vlast i sve institucije da djelovanjem, a ne samo deklarativno, podrže reformu u svim planiranim koracima da bi u konačnici naša djeca postala zadovoljni i ideološki neopterećeni građani Hrvatske te ravnopravni i kompetentni građani svijeta 21. stoljeća



ZAGREB Nakon ostavke članova Ekspertne radne skupine za provedbu Cjelovite kurikularne reforme, podršku Borisu Jokiću i njegovu timu iskazale su dvije trećine od ukupno 350 učitelja i nastavnika koji su radili na kurikularnoj reformi, objavio je u srijedu internetski portal za učitelje i nastavnike Nastavnici.org.


U pismu podrške navodi se kako stručne radne skupine izražavaju podršku Ekspertnoj radnoj skupini kao i nezadovoljstvo načinom odnosa dijela vlasti prema Cjelovitoj kurikularnoj reformi.


Pozivaju vlast i sve institucije da djelovanjem, a ne samo deklarativno, podrže reformu u svim planiranim koracima da bi u konačnici naša djeca postala zadovoljni i ideološki neopterećeni građani Hrvatske te ravnopravni i kompetentni građani svijeta 21. stoljeća.




»Mi, predstavnici struke, angažirani na osnovi javnog poziva, na osnovi znanja i radnog iskustva, članovi stručnih radnih skupina koji su u reformu uložili vlastito znanje, iskustvo, entuzijazam i vrijeme, podržavamo Ekspertnu radnu skupinu na čelu s Borisom Jokićem u nastojanju da se s ovim poslom nastavi prema pravilima struke, demokracije i transparentnosti, a bez uplitanja politike i ideologije. Podsjećamo, ideja reforme usmjerena je isključivo prema dobrobiti djece i razvoju hrvatskoga društva, neovisno o političkim opcijama i svjetonazorima«, stoji u izjavi koju su do sad podržali članovi 27 od ukupno 32 stručne radne skupine.


Potpisnici ističu kako su solidarni s Ekspertnom radnom skupinom i inzistiramo na ostvarenju uvjeta da se posao dovrši prema pravilima struke, neovisno o politici.


Ističu kako je od svih obrazovnih reformi dosad ovo prva u kojoj je svatko imao priliku sudjelovati, što su mnogi pojedinci i institucije iskoristili. »Ne treba zaboraviti da bi tek sada, nakon stručne rasprave, trebala uslijediti javna rasprava u kojoj će sva zainteresirana javnost moći dati svoje mišljenje, a riječ je o doista transparentnome i otvorenome procesu kakav se rijetko viđa u Hrvatskoj, a u obrazovanju dosad nije viđen nikada«, stoji u izjavi.


Članovi radnih skupina protestiraju zbog neznanja, neupućenosti, nerazumijevanja, ali još više zbog nezainteresiranosti koja u državnim institucijama i političkim opcijama vlada za cjelokupni sustav odgoja i obrazovanja te smatraju da je ovakav tijek događaja posljedica nemara i neodgovornosti.


»Posao koji smo obavili daleko je od savršenog, ali jedini način da ga se korigira jest po spomenutim principima stručnosti, demokratičnosti i transparentnosti, a nikako ishitrenim i nepromišljenim političkim odlukama«, stoji u izjavi.


Potpisnici izjave ističu kako je jasno da će stručni kriteriji biti u drugom planu dok god traje politička borba i svjetonazorsko prepucavanje oko ovih tema, ali u interesu obrazovanja očekuju da država i društvo podrže struku te stanu protiv kratkoročnih dnevnopolitičkih interesa bilo koje strane.


Ističu i kako je sramotno da Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta još uvijek nije isplatilo dio putnih troškova i honorara članovima stručnih radnih skupina za pisanje dokumenata i provođenje stručne rasprave, suprotno brojnim zakonskim odredbama.


»Sve to samo govori o (ne)ozbiljnosti i (ne)profesionalnosti institucije koja bi trebala pružati logističku podršku reformi i iskreno se pribojavamo istog pristupa u dugotrajnom procesu koji bi trebao uslijediti, a koji je daleko kompleksniji«.