Tribina za roditelje djece s hiperaktivnim poremećajem

U svakom razredu sjedi jedan hiperaktivac

Ljerka Bratonja Martinović

Problem je s djecom koja pate od ADHD-a što ona djeluju kao neposlušna, neodgojena, nemirna, a radi se o neurološkom poremećaju bolesti, upravo o poremećaju koncentracije

ZAGREB Roditelji djece s hiperaktivnošću ili deficitom pažnje (ADHD/ADD) imat će priliku na javnozdravstvenoj tribini 22. rujna u 13 sati u Zavodu za javno zdravstvo »Dr. Andrija Štampar« dobiti korisne savjete za prepoznavanje ovog poremećaja kod vlastitog djeteta, o tome kako postupati s takvim djetetom, kome se i kada obratiti za pomoć. Tribinu »Savjeti roditeljima djece s ADHD/ADD« organizira Zavod za javno zdravstvo u okviru programa Zagreb – zdravi grad, a obuhvatit će novosti, dijagnosticiranje, mogućnosti terapije, praktične savjete i preporuke o što ranijem prepoznavanju simptoma ADHD/ADD.   

Uloga roditelja




Prema svim statistikama hiperaktivni poremećaj s deficitom pažnje u porastu je kod djece, no uzrok tome – ističu stručnjaci – može biti činjenica da se o hiperaktivnosti više govori, te da je se bolje dijagnosticira i prepoznaje. Prema riječima defektologinje Vesne Hercigonja-Novković, idućih godinu do dvije u skladu s europskom praksom uvest će se novi, blaži kriteriji dijagnosticiranja ADHD-a, što će omogućiti puno lakše dijagnosticiranje poremećaja, ali će dodatno povećati broj djece s prepoznatim ADHD-om. Zajednica i sada slabo odgovara na potrebe ove djece, te bi povećanje njiihovog broja moglo dodatno otežati život ADHD-populaciji i njihovim obiteljima.


   – Naglasak radionice bit će na ulozi roditelja djece s ADHD-om. Roditelji su nositelji tog tereta jer se medicinski tretman ove djece može u velikoj mjeri spriječiti ako roditelji na vrijeme prođu posebni trening psihoedukacije – kaže Hercigonja-Novković. Važno je, dodaje, da se i škola prilagodi djeci s posebnim potrebama, u koje ulazi i hiperaktivni poremećaj. Nažalost, škole do danas nisu odgovorile na potrebe velikog broja djece s hiperaktivnošću i deficitom pažnje, iako je to pitanje regulirano zakonom.   

Obaveza škola


– Još od uvođenja HNOS-a (Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda) utvrđena je obveza škola da s tom djecom rade po individualiziranom pristupu. U praksi se to, međutim, svodi na povremeno nastavničko »tapšanje učenika po ramenu«, i to ako ima vremena. To bi bilo otprilike kao da učitelj, ako je dobre volje, djetetu koje ne čuje kaže napisat ću ti, a ako nije, neka naćuli uši – ilustrira zagrebačka defektologinja.


– Problem je s djecom koja pate od ADHD-a što ona djeluju kao neposlušna, neodgojena, nemirna, a u osnovi radi se o neurološkom poremećaju. Takvom djetetu ne možete reći neka se koncentrira, jer je u osnovi bolesti upravo poremećaj koncentracije – zaključuje Hercigonja-Novković. Glavni su simptomi ADHD-a nemogućnost fokusiranja na jednu stvar jer pozornost uvijek odvuče nešto drugo, zaboravljanje uputa, hiperaktivnost i impulzivnost. Poremećaj češće pogađa dječake, relativno je čest i ima ga otprilike svako dvadeseto dijete iako mnoga od njih nemaju postavljenu dijagnozu. Drugim riječima, u svakom razredu u školi najvjerojatnije sjedi barem po jedan hiperaktivac.


   Osim roditeljima, tribina je namijenjena i stručnjacima koji se bave ADHD-om – pedijatrima, psiholozima, liječnicima, rehabilitatorima, nastavnicima i terapeutima.