Neslužbeno, iz Hrvatske su pritiskali Nijemce da do kraja srpnja isporuče prve primjerke, baš kako bi bili prikazani na mimohodu
ZAGREB Panzerhaubitze 2000 (PzH 2000) već ovaj mjesec stižu u Hrvatsku. Topničko naoružanje koje bi trebalo najviše izmijeniti taktičku sliku u ovom dijelu Europe do naše će granice doći u sljedećih petnaestak dana, a prvu pravu prezentaciju imat će na vojnom mimohodu 4. kolovoza.
Ukupno 12 komada
Pritisak i molbe su na kraju urodili plodom i PzH 2000 bit će predstavljene već na vojnom mimohodu, dapače, koliko se može neslužbeno doznati, trebale bi biti na samom početku oklopnog ešalona, koji će na red doći nakon pješačkih postrojbi.
Za sada nije u planu da stigne čitava bitnica od šest komada samohodnih haubica, već će do kraja ovog mjeseca stići dva komada koja će potom poslužiti za prikazivanje na mimohodu, a nakon toga i za pripremu implementacije kompletne nabave, a radi se o ukupno dvije bitnice s 12 komada PzH 2000.
Ostatak prve bitnice trebao bi početi stizati na jesen, dogodine je predviđeno da dođe preostalih šest komada.
Potpuna integracija ovog moćnog samohodnog topničkog sustava trebala bi se dogoditi do kraja 2018. godine. Kako se neslužbeno saznaje, cilj je obučiti i više ljudstva nego je potrebno za održavanje i upotrebu ovih bitnica, kako bi se u slučaju potrebe hitno mogli naručiti novi primjerci haubica, s već pripremljenim i obučenim ljudstvom, sposobnim da ih odmah krene koristiti.
Velika pokretljivost
PzH 2000 izuzetno je moćno oružje sposobno obavljati daljinske udare na neprijatelja čak na pedesetak kilometara zračne linije. U uvjetima koji trenutačno vladaju u regiji, sa stanjem vojski koje nije bajno niti u jednoj državi, ovakve dvije bitnice gotovo da se mogu računati pod strateško naoružanje. Zahvaljujući svojoj pokretljivosti (radi se o istom podvozju koje se koristi za tenk Leopard II), nešto preko 50.000 kvadratnih kilometara Hrvatska zapravo im nije ni mnogo. A koliko impresivno izgledaju uživo, široka publika vidjet će već 4. kolovoza, kad se budu vozile trasom Držićeva – Vukovarska – Savska – Slavonska u Zagrebu.