Domaćom pameću protiv negativne energije

Slavko Lauš i Jurica Mavrović izumili zaštitu od zračenja mobitela

Tihomir Ponoš

Nesu card mala je kartica nalik na čip koja se stavlja u mobitel ili se lijepi na njega. Djeluje na udaljenosti do 1,2 metra. Na inovaciji se radilo godinama, a tvrtka Presencia vjeruje da će se ove jeseni Nesu naći u trgovinama po cijeni od 96 kuna



ZAGREB  Ne tako davno živjeli smo u svijetu s vrlo malo elektromagnetskog zračenja. Danas smo njime neprekidno okruženi, dovoljno je imati mobitel, a rasprave o tome, ne je li štetno, nego koliko je štetno stalno traju. Budući da to zračenje nije moguće ukinuti, svaki mobitel naprosto mora zračiti, u tvrtci Presencia odlučili su to negativno zračenje pretvoriti u pozitivno, na neki način vratiti ga u normalu. 


Slavko Lauš i Jurica Mavrović izumili su i patentirali Nesu card, zaštitu od zračenja mobitela, a taj je izum o čijem je razvoju brinula tvrtka Presencia na nedavnom sajmu inovacija Inpex u Pitttsburghu, najvećem takvom sajmu, nagrađen zlatnom medaljom. 


– Princip rada Nesu carda je jednostavan. Mi se koncentriramo na čovjeka i njegovo zdravlje, ne na mobitel, govori nam Dražen Vulama, direktor  . Nesu card ni na koji način ne utječe na samo zračenje mobitela, nego apsorbira negativnu energiju zračenja koje mobitel emitira oko čovjeka i stabilizira, odnosno vraća u normalu kao da mobitela nema, energetsko polje čovjeka. 




Nesu je mala kartica, nalik na čip, koja se stavlja u mobitel ili se lijepi na njega. Djeluje na udaljenosti do 1,2 metra. Dakle, ima li ga čovjek koji u kafiću pije kavu, on ne štiti samo sebe nego i svoje društvo. Posebno je važan za djecu, koja su vrlo snažno izložena negativnom elektromagnetskom zračenju i koja uopće ne bi smjela imati mobitel. 


Niz testiranja


Negativno elektromagnetsko zračenje stabilizira svojim sirovinskim sastavom i energetskim programiranjem, pojašnjava Vulama. Smjesa od koje se proizvodi Nesu sastavljena je od bakra (više od 98 posto), te kvarca i titana. Ta smjesa proizvodi se u čeličani u Njemačkoj, nije ju moguće proizvoditi u Hrvatskoj, i to je jedini radni proces u proizvodnji Nesua koji se obavlja u inozemstvu. 


Put od ideje do realizacije bio je dugotrajan i, očito, ne baš jeftin. Ideja je stara deset godina, a intenzivno se na njoj radilo zadnje 4,5 godine. Dvije godine, i brojni prototipovi, bile su potrebne da se dođe do potrebnog omjera bakra, kvarca i titana. Ne bi li se provjerila kvaliteta inovacije u inozemstvu, uključujući i ruski institut Medis koji je za takvu vrstu istraživanja iznimno cijenjen u svijetu, obavljen je niz testiranja, usredotočenih na ljudski neurovegetativni sustav koji je najviše izložen zračenju mobitela. Sva su pokazala odlične rezultate i potvrdila da Nesu stabilizira energetsko polje čovjeka koji koristi mobitel i apsorbira štetna zračenja. Razvoj Nesu carda, koji je danas potpuno gotov proizvod, pakiran u jednostavnu i praktičnu kutiju, i koji je spreman za plasman na tržište, nije bio jeftin. 


– Ne bih o tome koliko je koštao razvoj Nesu carda, ali ako u sljedeće dvije do tri godine budemo na nuli, bit će super, govori Vulama. Njemu novac, više je puta to istaknuo za vrijeme razgovora, nije motiv. Motiviralo ga je stvoriti dobar proizvod koji će pomoći ljudskom zdravlju, a stvori li se takav proizvod doći će i novac. 


– Inače ne vjerujem ni u kakav uspjeh preko noći. Na inovaciji smo radili dugo i, posebno posljednjih mjeseci, doista mukotrpno, pa ni novac ne može doći preko noći, objašnjava Vulama svoj princip rada. Zainteresirani partneri


Neće je proizvoditi Kinezi 


U ovom trenutku na proizvodnju Nesua angažirane su četiri hrvatske firme koje zapošljavaju dvadesetak ljudi. U Sjedinjenim Državama Vulami su govorili da proizvodnju treba prebaciti u Kinu jer će mu proizvodna cijena biti jeftinija. 


– Odbio sam sve takve ideje. Nesu je i ostat će hrvatski proizvod. Od šest faza proizvodnje, samo prva, proizvodnja prve, odvija se u inozemstvu. Sve ostalo radi se kod nas i tako će ostati. 


Trenutačno se Vulama i njegova tvrtka bave pitanjima marketinga i veleprodaje. Naravno da će uspjeh u Pittsburghu iskoristiti i u marketinške svrhe. Interesenata za proizvod, odnosno zastupstvo, ima. U Pittsburghu je uspostavio kontakte s mogućim američkim partnerima, interesenata ima i u Francuskoj i Njemačkoj, te Hrvatskoj. Jasno je da bi Nesu card mogao biti hrvatski izvozni proizvod.


Uzda se Vulama i u poticaje za poduzetnike i inovatore koje najavljuju i država i Grad Zagreb. Mjesečno Presencia može proizvesti 30.000 do 50.000 komada, preporučena cijena u maloprodaji bit će 96 kuna, a bude li sve po Vulaminim planovima, proizvod bi se na jesen mogao naći u trgovinama. Na kraju nam je Vulama otkrio i što znači »Nesu«.


– Nebo, energija, sunce, univerzum, a skraćeno to marketinški dobro zvuči. Od početka smo htjeli da cijela priča oko Nesua bude pozitivna, usmjerena prema pozitivnoj energiji, pa smo se odlučili i za takav naziv, zaključio je Vulama.