Građani u šoku

Prijete ovrhom zbog fiktivnih računa KBC-a: Šalju opomene za neplaćene participacije

Ljerka Bratonja Martinović

Snimio Davor KOVAČEVIĆ

Snimio Davor KOVAČEVIĆ

Riječanin dobio opomenu pred ovrhu zbog neplaćenog računa KBC-u Rebro iako nikada nije bio na liječenju u Zagrebu. HZZO poziva građane da se jave



ZAGREB  Pacijenti kojima je ovih dana na kućnu adresu stigla opomena pred ovrhu zbog neplaćenog računa za participaciju u zdravstvenim uslugama KBC-a Zagreb, iako je uopće nisu trebali platiti, problem će riješiti tako da u područnoj službi HZZO-a podignu potvrdu da su u vrijeme pružanja zdravstvene usluge bili zdravstveno osigurani, odnosno imali važeću policu dopunskog zdravstvenog osiguranja.


Poručili su to jučer iz HZZO-a, nakon što su ih ogorčeni pacijenti obasuli pozivima zbog opomena za plaćanje »fantomskih« računa koje nisu nikada primili, niti su bili dužni platiti bilo kakve participacije. Neki od njih nisu se čak, kako tvrde, ni liječili na Rebru, a opomena ih tereti za iznose veće od 1.500 kuna.


Problemi s naplatom


Uzbunu je izazvala uprava bolnice, angažirajući odvjetničko društvo da im utjeruje dugove od osiguranika. Očito je u toj namjeri došlo do ozbiljnih propusta, jer su opomene za plaćanje »zaostalih« računa poslane i pacijentima koji bolnici nisu ništa dužni i uredno uplaćuju dopunsko osiguranje. Opomene su poslane čak i za zdravstvene usluge pružene djeci, koja participaciju po zakonu ne plaćaju.




Sanacijski upravitelj Hrvoje Vrčić priznaje da je dio opomena možda neutemeljen, ali ne smatra da se radi o većem propustu.


– U KBC-u Zagreb godišnje se obradi prosječno oko 1,2 milijuna pacijenata. Obzirom na tako veliki broj, moguće je da je došlo do pogreške. U tom slučaju pacijentu ćemo se ispričati te naravno zamoliti da zanemari dopis – kaže Vrčić koji nastoji smanjiti štetu i poziva pacijente da se jave odvjetničkom uredu koji će njihove primjedbe uvažiti.


– Pacijenti možda nisu svjesni da u KBC Zagreb ulaze i Poliklinika za stomatologiju u Gundulićevoj, lokacije u Božidarevićevoj, Jordanovcu, na Šalati, u Petrovoj… Možda su neki od pacijenata bili na nekoj od tih lokacija, a možda se radi o dva čovjeka istog imena i prezimena – pretpostavlja Vrčić. Neki su računi, dodaje, možda odaslani jer pacijent nije rekao da ima dopunsko osiguranje.


Na pitanje o razlozima angažiranja odvjetničkog ureda, kaže kako je opomene pacijentima prvo slala financijska služba, ali to nije polučilo gotovo nikakav rezultat. »Zato smo se odlučili angažirati odvjetnički ured za uslugu naplate potraživanja putem pozivnog centra opomena za izvansudsku naplatu potraživanja«, objašnjava Vrčić.


U HZZO-u nisu znali ništa o slanju opomena, dok ih osiguranici nisu počeli masovno zvati.


 Uredno osigurani


– Utvrdili smo kako se u velikom broju slučajeva radi o osiguranicima koji su u vrijeme za koje im se ispostavio račun bili uredno zdravstveno osigurani te su im važeće police dopunskog zdravstvenog osiguranja ili se radi o osobama koje nisu bile u obvezi plaćanja sudjelovanja, poput djece – kažu u Direkciji HZZO-a.


Prema KBC-u Zagreb kao ugovornom partneru poduzeli su, kažu, odgovarajuće mjere, a osiguranike koji su primili opomene od KBC-a pozvali da se jave u bilo koju nadležnu područnu službu i potvrdu da su bili osigurani pošalju Rebru radi storniranja računa. Odvjetničko je društvo opomene ispostavilo za usluge od prije nekoliko godina, a pacijenti tvrde da račun za uslugu nikad nisu ni dobili, niti su znali da išta duguju. S Rebra pak poručuju da su svi računi poslani na vrijeme, kao i opomene, a dokaz da su račune pravodobno poslali nemaju, jer im se ne isplati za račun od 50 kuna plaćati povratnicu.