Radovi vrijedni 1,2 milijarde kuna

Prihvaćena ponuda: Hrvatskim tvrtkama gradnja prve dionice nizinske pruge Rijeka-Zagreb-Botovo

Darko Pajić

Na natječaj je pristiglo ukupno šest ponuda / Foto Arhiv NL

Na natječaj je pristiglo ukupno šest ponuda / Foto Arhiv NL

Posao je dobio konzorcij hrvatskih tvrtki u kojem se nalaze samoborski DIV, Dalekovod i Zagreb -Montaža. Radi se o najvećem projektu sufinanciranom iz EU fondova iz kojih je nepovratno povučeno 85 posto potrebnih sredstava



RIJEKA Na natječaju HŽ Infrastrukture za izbor graditelja drugog željezničkog kolosijeka pruge Dugo Selo-Križevci jučer je prihvaćena najeftinija ponuda u vrijednosti 1,239 milijardi kuna bez PDV-a, koju je kandidirao konzorcij hrvatskih tvrtki u kojem se nalaze samoborski DIV, Dalekovod i Zagreb-Montaža. Riječ je o prvoj dionici nizinske pruge na pravcu Rijeka-Zagreb-Botovo, koja kreće u izgradnju, a dionica je duga 38,2 kilometara. Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka od Dugog Sela do Križevaca trebala bi krenuti početkom iduće godine, a završetak radova planira se u rujnu 2019. godine. Radi se o najvećem projektu sufinanciranom EU sredstvima čija je procijenjena vrijednost iznosila 1,517 milijardi kuna (85 posto nepovratno iz EU fondova).


Šest ponuda


Na natječaju je pristiglo ukupno šest ponuda, a raspisan je u srpnju ove godine nakon što je sredinom ožujka HŽ Infrastruktura poništio prvi natječaj navodeći kao razlog nezadovoljavajuće ponude. Zanimljivo je također da su među prve tri najbolje ponude izuzetno male razlike u cijeni. Kako neslužbeno doznajemo drugu financijski najpovoljniju ponudu dala je austrijska tvrtka Swietelsky, koja se već natjecala za ovaj posao na prvom poništenom natječaju kada je Swietelsky nastupao zajedno s tvrtkom Pružne građevine, kćeri HŽ Infrastrukture, pa je ta ponuda morala biti odbijena zbog sukoba interesa. Problem je bila činjenica da bi HŽ Infrastruktura posao trebala dati svojoj tvrtki kćeri Pružnim građevinama, te je zabrana takve odluke došla od Europske komisije, a novi natječaj se morao provesti po pravilima EU-a. U najužem krugu razmatranja ponuda na ponovljenom natječaju bila je i trećerangirana ponuda češke Subterre, koja se za ovaj posao udružila s hrvatskim građevinskim tvrtkama, Viaduktom i GP Krkom.



Kraće vrijeme putovanja


Na dionici Dugo Selo-Križevci planira se gradnja šest mostova (dva cestovna) i rekonstrukcija postojećih sedam mostova, te ukidanje 17 željezničko-cestovnih prijelaza i dvaju pješačkih prijelaza, gradnja 11 novih nadvožnjaka, jednog podvožnjaka i šest pothodnika, nadogradnja stabilnih postrojenja električne vuče, modernizacija signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja te izgradnja 25 kilometara servisnih cesta. Nova pruga skratit će vrijeme putovanja od Dugog Sela do Križevaca sa sadašnjih 30 na 18 minuta.





Kako je istaknula predsjednica Uprave HŽ Infrastrukture Renata Suša, nakon jučerašnje odluke o odabiru hrvatskog konzorcija počinje teći mirovanje, odnosno rok od 14 dana u kojem se mogu uložiti žalbe na rezultate natječaja.


– Početak gradnje ovisi o eventualnim žalbama. Riječ je o velikom projektu i sudeći po dosadašnjem iskustvu moguće je da će biti zainteresiranih strana za žalbeni postupak o kojem će u tom slučaju odlučivati Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave.


Žalbeni postupak


Ukoliko bude žalbi početak izgradnje možemo očekivati za četiri mjeseca. Neovisno o tome, zadovoljni smo kvalitetom i rekordnom brzinom evaluacije pristiglih ponuda, transparentnosti postupka, činjenicom da je pristiglo čak šest ponuda, kao i da smo imali tri financijski najbolje ponude u okvirima procijenjene vrijednosti projekta. Dobili smo na kraju graditelje čija je ponuda niža od procijenjene vrijednosti projekta, koji predstavlja naš najveći infrastrukturni projekt u realizaciji, kazala je Suša.


HŽ Infrastruktura je dosad uspješno realizirala projekte u vrijednosti od gotovo milijardu kuna, a s ovim projektom bit će ukupno povučeno dvije i pol milijarde kuna EU sredstava.