Četvrtak, 24. svibnja 2012.
Malo slatko zadovoljstvo saborskih stolica

Preokret na političkoj sceni: sitne stranke odlučivat će o Hrvatskoj

Foto Denis LOVROVIĆ
Foto Denis LOVROVIĆ
Autor: Tihana Tomičić
Objavljeno: 22. listopada 2011. u 20:55

Borba između SDP-a i HDZ-a na predstojećim izborima mogla bi se pretvoriti u bitke s lokalnim šerifima ili onima koji to tek žele postati 

Sudeći prema anketi što je početkom ovoga mjeseca provedena u riječko-istarskoj 8. izbornoj jedinici, na političkoj sceni Hrvatske na ovim izborima može se očekivati preokret: mali igrači mogli bi nakon izbora odlučivati o sudbini Hrvatske, jer će upravo o njihovom broju ruku u Saboru moguće ovisiti sastav iduće vlade. Naravno, ukoliko Kukuriku koalicija ne odnese apsolutnu pobjedu, a to je u hrvatskim prilikama još nesigurna opklada. 

    U spomenutoj anketi, naime, čak i u utvrdi SDP-a i IDS-a u Rijeci i Istri, osim Kukuriku saveza i HDZ-a, koji dotiče svoje dno dna, prolaze dva nova »mala igrača« – Lesarovi Laburisti, kao i kombinacija PGS-Ljubo Jurčić, a za petama im je Ladonja Plinija Cuccurina. Fenomen je jasan: HDZ će na ovim izborima proći vjerojatno lošije nego ikad (i zagrebačka anketa za 1. jedinicu daje im mizernih 11 posto), ali istodobno i na lijevom polu ima razočaranih koji svoju podršku više neće davati nedovoljno odlučnom SDP-u, te će »mali igrači« dobro proći i ako dolaze slijeva, kao i zdesna. Tako bi se borba između SDP-a i HDZ-a na ovim izborima, ipak pomalo neočekivano, mogla preseliti na potpuno novi teren – bitke s lokalnim šerifima, ili onima koji to tek žele postati. 

    Neke respektabilne i etablirane stranke, poput HSLS-a, HSS-a ili HSP-a, također bi mogle biti gubitnici u odnosu na nova, ili pak neka stara imena poput Milana Bandića, koja se na ovim izborima pojavljuju. Po nekim procjenama, kad se sve zbroji, mali igrači mogli bi od 150 saborskih mandata imati čak i petnaestak mandata, i činiti itekako važnu, mada apsolutno ne i homogenu već dapače vrlo nestabilnu, novu snagu u parlamentu. Kad se tome pribroje i glasovi stranaka nacionalnih manjina, ili njihovih pojedinačnih predstavnika, jasno je da će novi saziv Sabora biti potpuno novo iskustvo za Hrvatsku.   

HRVATSKI LABURISTI – STRANKA RADA, DRAGUTIN LESAR: BORAC PROTIV PODIVLJALOG KAPITALIZMA

Dragutin Lesar

    Čak i u 8. jedinici gdje praktički nema svoju stranačku organizaciju, bivši HNS-ovac i bivši sindikalac Dragutin Lesar, dobiva jedan mandat. Sve ankete pokazuju da dio birača ljevice, razočaran u SDP, spas traži u Lesaru, mada se ne zna kome je ovaj »disident« s ljevice omrznutiji – SDP-ovcima ili HNS-ovcima, čiji je član nekada bio, a s kojima će nakon izbora sigurno morati surađivati. 

    Lesar je siguran da će u Saboru osvojiti barem tri mjesta, dovoljno za saborski klub, a svoj program bazira isključivo na vrijednostima rada, zaštiti radnika, jačanju državne ekonomije, gospodarstva i energetike, dok se tipičnih političkih pitanja uopće ne dotiče. Laburisti kažu da će u Hrvatskoj biti još gore, unatoč mogućoj promjeni vlasti, ako se »se čvrsto ne stane na rep pomahnitalom liberalnom kapitalizmu i džungli koju on stvara«. Lesar postojeći sustav naziva modernim ropstvom. Tvrdi da nudi alternativu, što »često znači ostati sam«, no ipak ne isključuje postizbornu koaliciju s Kukuriku koalicijom. No, ako do poziva dođe, Lesar kaže da će postaviti svoje uvjete, koji su sažeti i u njegovom izbornom Planu A, a uključuju reindustrijalizaciju, uvođenje poreza na financijske transakcije, jačanje Hrvatske poštanske banke te vraćanje povjerenja u domaću valutu… Uvjet je i desetgodišnja razvojna strategija. 

Lesar tvrdi da s HDZ-om nakon izbora neće surađivati »ni u ludilu«, stoga je njegovim potencijalnim biračima potpuno jasna njegova politička pozicija.   

NEZAVISNA LISTA STIJENA – MILAN BANDIĆ: POPULIZMOM PROTIV ELITA 

Milan Bandić

    Iako je na predsjedničkim izborima 2010. u drugom krugu očekivano izgubio od Ive Josipovića, zagrebački gradonačelnik i dalje živi u uvjerenju da može kapitalizirati tada osvojenih 800.000 glasova. Ne razumijevajući da su predsjednički izbori, na kojima je HDZ bio potučen te je Bandić praktički bio kandidat desnice, nešto drugo od parlamentarnih, ovaj bivši SDP-ovac ne odustaje, i ide i na izbore za Sabor. Za njega je to vjerojatno spas od funkcije gradonačelnika na kojoj, nakon izlaska iz SDP-a, više nije jasno koga zastupa, te je velika vjerojatnost da više nikada neće voditi Grad Zagreb, no ne treba podcijeniti ni činjenicu da je Bandić ipak i dalje popularan u nekim ruralnim dijelovima Zagreba. 

    Bandić na izbore sa svojom listom izlazi u svim jedinicama koje obuhvaćaju Zagreb, a takvih je četiri, a možda i na listi za dijasporu (gdje je na predsjedničkim izborima osvojio 94 posto), te prema anketama može računati na ulaz, pa i dva ili tri mandata. 

    Bandić se na ovim izborima bori, kako kaže, protiv postojeće političke elite, što god to značilo. Tvrdi da elite ne rješavaju probleme, već i prije izbora dijele fotelje, a on je čovjek koji je u 20-godišnjem političkom djelovanju pokazao da zna raditi i služiti građanima. U prilog tome navodi kako je tri puta izabran za saborskog zastupnika, četiri puta za zagrebačkog gradonačelnika, dok je kao nezavisni kandidat na posljednjim predsjedničkim izborima iza sebe ostavio sve relevantne stranke osim SDP-a. Iako desničarski populist, Bandić tvrdi da je »čovjek koji zna zasukati rukave i stati u glib, te se staviti na čelo kolone rada i radnika, nezaposlenih, žena, umirovljenika i mladih«.   

HRVATSKA GRAĐANSKA STRANKA – ŽELJKO KERUM: SUDAR URBANOG I RURALNOG 

 

Željko Kerum

   Legendarni splitski gradonačelnik Željko Kerum, od kojega se splitskim intelektualcima ledi krv u žilama, sa svojom Hrvatskom građanskom strankom ipak na izbore izlazi sam, a računa na barem tri mandata, i to kandidaturom u dvjema dalmatinskim jedinicama, 9. i 10. Iako mu je HSS-ov »pobratim« po stilu i lokalnoj moći, Stipe Gabrić Jambo ponudio koaliciju i prvo mjesto na listi obje jedinice na jugu Hrvatske, Kerum ga je na kraju odbio, jer što će njemu itko, objasnio je kad on jednako na izborima može proći i – sam, što je vjerojatno i istina. »Mi smo osnovali svoju stranku, HGS, i mislimo da nam je pametnije da se sami testiramo na izborima. Mislimo da težimo dovoljno da u 9. jedinici osvojimo jedan, a u desetoj barem dva mandata«, kaže Kerum. 

    Iako u zadnje vrijeme izjavljuje da mu se politika zgadila jer ga mediji nemilice ribaju, Kerum ipak i na ove izbore ide, jer se nada da i u srazu sa velikim SDP-om i HDZ-om može ponoviti uspjeh iz 2009. godine. Naravno, ne u istom omjeru jer ovo nisu lokalni nego parlamentarni izbori, ali doista ne treba se smetnuti sa uma da Kerum i njegova ekipa u Splitu drže i Gradsko vijeće i funkciju gradonačelnika, a ni u Županiji nisu prošli loše u sudaru urbanog i ruralnog koji je pogodio Split.   

LADONJA – PLINIO CUCCURIN: PREKO SABORA DO MJESTA ŽUPANA 

Plinio Cuccurin

    Novi istarski fenomen je Ladonja – udruga građana, a sada i stranka koju vodi moćni suvlasnik »Adrisa« Plinio Cuccurin, a čija je želja ući u Sabor i postati nacionalni politički faktor, kako bi se kasnije još jednom okušao u borbi za mjesto župana u Istarskoj županiji. Podsjećanja radi, Cuccurin je kao potpuno novi igrač na lokalnim izborima u Istri prije dvije i pol godine IDS-ovog neprikosnovenog Ivana Jakovčića natjerao u drugi krug, i danas mu većina anketa predviđa prolaz u Sabor u 8. jedinici, ali ne i sve, jer je po nekim zasad ipak tek na tri posto. 

    Cuccurin se uzdaje u podatak s Ladonjinih predizbora, na kojima je kandidate za Sabor na preliminarnom glasanju biralo gotovo 30.000 građana, uključivši se u njegov model participativne demokracije, a što je dovoljno čak i za dva mandata. »Svatko od tih 30.000 građana uradio je nešto konkretno: došao na biračko mjesto, odgovorio na telefon, glasovao putem interneta. Taj broj nam daje optimizam, da će se glas Ladonje čuti u hrvatskom Saboru«, kaže Cuccurin. 

    Tvrdi da se obraća realnim ljudima, koji žive od svog rada, koji su nezadovoljni 20-godišnjom nepromijenjenom vlašću, i koji su sami spremni aktivno mijenjati stvari. Jer, svojim svakidašnjim rezultatima to dokazuju. Cuccurin tvrdi da se Ladonja u Saboru neće priklanjati nikome: »Ladonja donosi glas razumnog nacionalnog zajedništva za ključna pitanja oko kojih bi se hrvatski građani morali složiti: kako da vratimo javni dug, kako da nam država ne bude preskupa i kako da provedemo ključne reforme. Zato se nećemo priklanjati nikome, već ćemo inzistirati na projektnom zajedništvu oko tih ključnih pitanja. Uvijek će glas Ladonje biti glas razuma za konkretno rješenje«, tvrdi novi lider iz Bala.   

HRVATSKA GRAĐANSKA INICIJATIVA – LJUBO JURČIĆ (PLUS PGS): MESIJA EKONOMSKE POLITIKE 

Ljubo Jurčić

    Bivši SDP-ov ekonomski strateg, a potom i HDZ-ov »vanjski suradnik« u NO Podravke, bivši ministar gospodarstva, i praktični populist prof. dr. Ljubo Jurčić nije izdržao da se ne kandidira i na ovim izborima, a suradnici su mu Blok umirovljenici zajedno (kojega doduše prati afera s regitracijom naziva stranke, koji se duplira s još jednim blokom) i niz nezavisnih lista, ili manjih stranaka poput PGS-a u 8. jedinici. Jurčić se kandidira u svih 11 jedinica, a ankete mu u Rijeci i Istri, primjerice, daju prolaz bez problema, što se naravno može zahvaliti i PGS-u kao partneru koji uvijek drži određenu konstantu u broju birača. 
   

Jurčić zapravo nastavlja mesijanski promovirati uvijek isti svoj ekonomski program, koji nije ideologiziran. »Ovo nije ideološka koalicija, već savez za rad, budući da 95 posto posla u politici Hrvatske i nije ideološki nego praktičan posao«, kaže Jurčić. 

    Povećanje broja radnih mjesta i rast domaće proizvodnje glavni je cilj koalicije, stoga su industrijska i regionalna politika prve po važnosti, a tek onda dolaze fiskalna i monetarna politika. »Ideologija nastaje na raspodjeli sredstava, a naš cilj je – stvaranje dohotka, stoga smo potpuno neopterećeni političkim podjelama«, objašnjava Ljubo Jurčić. Cilj saveza su, u skladu s time, i rastuće, stabilne i redovite mirovine, kao i ravnomjerni razvoj Hrvatske.   

HRVATSKI DEMOKRATSKI SAVEZ SLAVONIJE I BARANJE:  GLAVAŠ ZABORAVLJEN, REGIONALIZAM JAČA 

 

glavas

   U cijeloj jednoj četvrtini Hrvatske, gospodarski poharanoj Slavoniji i Baranji, HDSSB je postao više nego relevantna politička regionalna stranka. Inat zapuštene i siromašne Slavonije u odnosu na bogati i bahati Zagreb rodio je stranku koja bi po anketama mogla doseći čak i do 20 posto u 4. i 5. jedinici, stoga se slobodno može ocijeniti da je HDSSB sve manje stranka osuđenog Branimira Glavaša, a sve više regionalna opcija Slavonaca – uostalom i potencijalni postizborni partner SDP-a. 

    HDSSB danas u Saboru ima čak četiri zastupnika, vrlo aktivna i glasna, naročito u kritici HDZ-a, a s obzirom na to da zajedno sa SDP-om i ostalim strankama Kukuriku saveza trenutno bojkotiraju rad Sabora, jasno je da je HDSSB postao specifični politički fenomen. HDSSB na izbore ide samostalno, jer kako tvrde, njihov cilj nisu ministarska mjesta, nego Sabor. Uvjereni su da će ovoga puta osvojiti još veći broj mandata, ujedno i kritikom SDP-a kao stranke čiji lider Zoran Milanović »nema dovoljno snage i odlučnosti prekinuti agoniju HDZ-ove vlasti, i uz to ima narcisoidne nastupe«, ali i HDZ-a koji je Hrvatsku odveo u bankrot.

Komentari

28
Morate biti prijavljeni ako želite ostaviti komentar. Prijavi se / Registriraj se
  • priljepak
    priljepak   Objavljeno: 9. studenog 2011. u 14:16

    No sad bude Jaci teklo med i mlijeko, jer joj je Kerum na raspolaganju sa svojim i ostalim lancima.

    Izbor je jasan i logičan. Kerum ko Kerum stalno za nakakvim komadom pogledava. Po pogledu mu se vidi da je u formi, a Jaca je prilika koja se ne propušta. Ako sam dobro načuo i ime koalicije će biti prigodno: KUKUJACA koalicija.

    Kako se iz pouzdanih izvora (dnevne tiskovine) dade vidjeti to je idealan put za gospodarsko osnaživanja kao zajednički cilj, te širenje domoljublja i kršćanskih vrijednosti ( ovo mi pomalo ima okus na inkviziciju kad pomislim što ona simpatična Kerumova sestra radi Splićanima) .

    U ovu koaliciju treba još samo Mamića postaviti za glasnogovornika (dobar je govornik i jako je glasan kad govori) i Jaca može mirno čekati rezultate.

    Odmah pobunio Jambiboy.jer mu je princeza nogu dala. A kad Jaca da nogu to je onda ozbiljna stvar. Prvo je to komad noge a drugo je Jacina.
    Sve me to podsjeća na onaj vic o potonulom brodu i tri preživjela mornara koji se jedva dočepaju nekakvog otočića. Čim iziđu na obalu okruži ih gomila divljaka i predstave se kao ljudožderi. No nisu totalno nehumani pa će svakom prije krčkanja u loncu ispuniti po jednu želju.
    Prvi je Amer i traži bocu viskija. Nakon što je popije završi u kazanu.
    Drugi je Francuz traži najljepšu iz plemena golu nasamo na pola ure. Odradi i završi u kazanu.
    Treći je naravno naš dečko i želja mu je da ,--- naravno drži govor.
    Divljaci se skupe oko njega a on drekne:

    - znate li što je HDZ
    - Neznamo !
    - SDP ?
    - Neznamo !
    - HNS ?
    - jok
    - HSP ?
    - pojma nemamo
    - HSLS ?
    - nikad čuli
    - HSS ?
    - Jok
    - ISD ?
    - Ne
    - Pa od čega ste onda podivljali ?????

  • ante1starcevic
    ante1starcevic   Objavljeno: 26. listopada 2011. u 12:40

    @calimero.mali, po tome što pišeš , čini mi se da si iskrena i poštena osoba ali u politici to nije dovoljno. Trebamo biti i mudri , dovoljno da u Saboru opet pored starih lopova ne završe i neki novi, još nepoznati. ZATO NIJE PREVIŠE VAŽNO ŠTO PIŠE U PROGRAMIMA, puno je važnije koji su ljudi u pitanju, s imenima i prezimenima za koje se zna što su dosad govorili i radili.
    Zato , u OVOJ IZBORNOJ JEDINICI nisam za laburiste, previše bismo riskirali s nepoznatim ljudima, opravdano se bojim da su se na krilima popularnosti laburista ovdje ukrcali i ljudi koji imaju SVOJE interese u toj stranci, drugo bi bilo da su ovdje s laburistima neki ljudi za koje se zna otprije.
    Ako misliš nešto napraviti za sve nas, pridruži se za početak ovdje PGS-u i Jurčiću, da se na ovim izborima nešto postigne.

    • calimero.mali2@gmail.com
      calimero.mali2@gmail.com   Objavljeno: 27. listopada 2011. u 14:04

      @ante1starcevic , slažem se s tvojim prvim djelom osim onog da programi nisu bitni . Pa za mene jesu isto kao i onaj koji ih predstavlja ili ih treba provoditi . Po njima znamo za šta se dotićni zalažu i da li se pridržavaju onog što su obećali te da li nam ta ista stranka odgovara . Nama trebaju ljudi s vizijom koja će preporoditi ovu državu i s poštenjem te da su pravedni i da su humanisti u duši . Hvala na ukazanoj časti i pozivu ali za sad djelujem u Laburistima -stranci rada . Zbog nepravde i nehumanosti koja je zavladala ovom Lijepom našom i zbog toga što sam pomislio da mogu makar i malim djelom pridonjeti ispravljanju tog stanja sam se i učlanio po prvi put u neku stranku . Kad budem vidio da taj cilj ne mogu ostvariti ni u njoj ili da stranka ne radi pošteno ni pravedno tj. da ne želi ispraviti nepravdu ako ju je slučajno napravila otkazat ću članstvo .Do sad sam samo davao svoj glas onome za koga sam u tom trenutku smatrao poštenim i da se bori za "malog"čovijeka a ovaj sam put ponudio i svoj makar mali doprinos promidžbi stranke . Ako i kad budem smatrao da stranka ne radi u interesu radnika i poštenog čovijeka to ču i objavit . Još jednom :hvala

  • jež
    jež   Objavljeno: 24. listopada 2011. u 17:29

    Komentatorima koji ne znaju ništa ili vrlo mali o HR.Laburistima preporučam da nas prate na: www.laburisti.com , da pročitaju Plan A.Mi smo iz radnički redova i želimo vratiti dostojanstvo čovjeku-radniku i njegovom radu od koji su se svi udaljili.Nismo poznati a nije ni nužno,bitno je da prepoznajete ono za šta ćemo se boriti zajedno s nam,jer smo mi Vaš glas.Lesar okuplja ljude koji žele promijeniti ovu tmurnu sliku Hrvatske i mjesta ima za sve koji su sa dobrim namjerama na toj crti.
    Zašto Hrvatski laburisti - Stranka rada?
    U 20 godina hrvatskoga višestranačja nije obavljena niti jedna važna reforma, primjerice: mirovinska, zdravstvena, reforma pravosuđa, javne uprave, lokalne samouprave...
    U 20 godina sve su vlasti uspješno uništavale domaću proizvodnju i poticale uvoz loše robe. U 20 godina sve su vlasti uspješno radile na tome da danas Hrvatska ne može prehraniti sebe ni nekoliko mjeseci.
    U 20 godina nije se učinilo gotovo ništa da turizam uistinu postane izvozna djelatnost a ne da većinu hrane hotelijeri uvoze.
    U proteklih 20 godina stvarala se svijest da je rad sramota te da je društveno prihvatljivije obogatiti se bez rada, na tuđi račun, stjecati bogatstvo bez ulaganja i znanja.
    U 20 godina društvo se uspješno podijelilo na šačicu privilegiranih i, naravno, bogatih te na većinu siromašnih građana drugoga reda, prema kojima se poslodavci odnose kao prema nužnom zlu. Umjesto društveno odgovornog poticalo se društveno neodgovorno vlasništvo kojemu je jedini cilj i zadaća stvaranje (ekstra)profita.
    U 20 godina sudovi su pretvoreni u interesne institucije, škole svih razina umjesto da postanu „tvornice znanja" pretvaraju se u trgovačka društva.
    U 20 godina se izgrađivao sustav u kojemu nije važno znati već pripadati, u kojemu se više cijeni podobnost nego sposobnost.
    U 20 godina tzv. gospodarske i političke elite su nesmetano pljačkale ili pljačku dopuštale. Gradio se sistem u kojemu nije važno je li premijer pošten, služi li premijer narodu iliga vara i laže. Društvo jednakih mogućnosti, društvo jednake pravde za sve, društvo socijalne pravde tek je mrtvo slovo na papiru. Hrvatski laburisti-Stranka rada počinju s djelovanjem kako bi svem tom nepoštenju, svem tom lopovluku, svoj toj nepravdi, svem tom siromaštvu, svim tim nejednakostima rekli: DOSTA!
    Osnovali smo stranku koja će se ne samo boriti već i IZBORITI za vrijednosti, poštenje, rad i adekvatno vrednovanje rada, za znanje te društvo jednakih mogućnosti.

    • daj-babi-kunu
      daj-babi-kunu   Objavljeno: 24. listopada 2011. u 21:09

      @ jez
      Definitivno u Hrvatskoj mora postojati stranka koja ce stititi radnicke interese.
      Da li ste to Vi ili SDP to nije moje da o tome procjenjujem.
      Ja sam po svjetonazoru liberal i mislim da postoje i druge skupine gradana koji moraju biti zastupljeni od neke druge stranke.
      Kao sto ste i sami rekli Vi zastupate interese radnika.
      Recite mi koju klasu radnika Vi zastupate ... u odnosu na mjesecna primanja?
      Ako ste lijeviji od SDP onda bi trebali zastupati one sa najmanjim primanjima.
      Dosta je bilo demagogije i generaliziranja ...... Nitko ne moze svakoga zastupati.
      LP

    • Blues
      Blues   Objavljeno: 24. listopada 2011. u 20:02

      Pa otvorite jednu oglednu, proizvodnu tvornicu sa svojim kapitalom i pokažite nam kako se
      radi i dobro plaća radnike pa ćemo glasati za vas ako uspijete. Svakako u njoj provedite načela o kojima govorite.

  • daj-babi-kunu
    daj-babi-kunu   Objavljeno: 24. listopada 2011. u 6:52

    Meni je i moja punica simpaticna pa ne bi glasovao za nju @ ante1starcevic.....
    Sanaderova obecanja nemaju veze sa pravim izbornim programom.......
    Sanader i ostali nam se desio i desavaju upravo zbog toga sto sve stranaka ne rade po nikakvom programu nego kako vjeter puse.....
    Objasni mi kako ce vodstvo stranke kontrolirati sta oni u izvrsnoj vlasti rade ako nepostoji program za sljedece 4 godine ????
    Reci mi kako cemo ih mi ocjenjivati za 4 godine ako ne postoje nikakvi ciljevi na papiru??????
    Evo ti samo primjer sto bi on trebao sadrzavati......

    Globalni ciljevi ( 15-godišnji plan)
    • Podizanje BDP PGŽ sa 11.000€ na najmanje 20.000€ (5-7% rast godisnje)
    • Povečanje broja radnih mjesta u realnoj privredi za najmanje 25.000
    • Povečanje broja stanovnika sa 300.000 na 400.000

    Prioriteti i smjernice djelovanja
    1. Stvaranje uvjeta za rast zaposlenosti i povečanje prihoda
    2. Učinkovita i jeftina javna uprava te progresivno školstvo
    3. Zaštita prirode i okoliša
    4. Razvijanje županijske, gradske i općinske infrastrukture te uređenju okoliša i prirode.

    I onda se pitamo zasto isti ljudi zive od politike vec 20 godina sa ovim resultatima

    • Gost   Objavljeno: 24. listopada 2011. u 13:06

      Tako je! Našim odličnim zemljopisnim položajem to je ostvarivo.
      Interesantno kada je karneval u pitanju sve znaju kako se radi.
      Ako znaju onda neće a neće zato jer ako počinje razvoj dolaze poduzetnici pa oni više neće biti "glavne žabe u bari". Poduzetnici su za njih još uvijek "klasni neprijatelji".

    • calimero.mali2@gmail.com
      calimero.mali2@gmail.com   Objavljeno: 24. listopada 2011. u 11:14

      U POTPUNOSTI SE SLAŽEM S TVOJIM POGLEDOM JER NAMA NE TREBAJU NITI OVAKVI DOSADAŠNJI POLITIČARI NI POLITIKA VEĆ NAM TREBAJU VIŠEGODIŠNJI PAMETNI PLANOVI RAZVITKA OVE DRŽAVE A TO OVE DVIJE OPCIJE ; HDZ I KUKURIKU , NEMAJU . ONI IMAJU SAMO PUSTA OBEČANJA . NAMA TREBA SKUP PAMETNIH I POŠTENIH LJUDI KOJI ĆE NAPRAVITI TAJ 15 GODIŠNJI PLAN I DA SE RADI PO TOM PLANU KAKO BI SE IZVUKLI IZ OVOG BLATA

  • ante1starcevic
    ante1starcevic   Objavljeno: 23. listopada 2011. u 22:36

    Zašto ćitaš programe stranaka daj_babi_kunu? Svašta trpi papir. Ili se možda ne sjećaš Sanaderovih obećanja. Najvažniji su ljudi koji će nešto provoditi. ljudi s konkretnim imenima i prezimenima za koje se zna što će raditi u budućnosti jer znamo kako su radili i što su govorili u prošlosti.
    Meni je osobno Lesar bio dosta simpatičan u Saboru, a s druge strane po Internetu svašta piše o događanjima u njegovoj stranci. Mi u Rijeci i ne trebamo razmišljati o Lesaru. O njemu neka prosuđuju ljudi iz njegove izborne jedinice koji ga bolje poznaju. A u Rijeci nema smisla glasati za laburiste jer će ovdje na listi biti neki nepoznati ljudi. Zašto dati svoj glas nekom nepoznatom, koji je iz tko zna kojih razloga na nekoj listi, taj može biti i gori od ovih danas. Treba dati svoj glas nekome koga poznaš, iz medija ili osobno, pošten je i može nešto napraviti.
    Mnogi će glasati za SDP samo da skinu HDZ s vlasti, pa ne moramo i mi. U SDP-u ima i poštenih ali ima i onih koji su pokazali svoje pravo lice prema Rijeci (Linić) a predsjednik antikorupcijskog odbora Jovanović ga bjesomučno brani iako to ne bi nikako smio zbog svoje funkcije. Zašto to kolumnisti iz Novog Lista ne propituju??
    kukuriku će dobiti ove izbore. UPRAVO ZATO trebamo glasati tako da ih netko kontrolira. Arhitekt Čačić i političar Linić bi trebali voditi naše gospodarstvo ??
    U ovom kraju je pravi izbor PGS s poštenim i simpatičnim Vasilićem i općepoznatim Jurčićem koji zna ekonomiju. Jurčić bi mogao biti važan, pozitivan faktor poslije izbora s pet, šest zastupnika svoje koalicije.

    P. S.
    pozdrav Indeficienter-u , sve napisano ok
    p.p.s
    @pablo460 imamo alternativu , glas za Jurčića i Vasilića, ako pročitaš ovo objašnjenje gore, pat poziciju imaš jedino ako zabiješ glavu u pijesak a ako razmišljaš vjerujem da ćeš prihvatiti naprijed navedenu logiku

    • calimero.mali2@gmail.com
      calimero.mali2@gmail.com   Objavljeno: 24. listopada 2011. u 11:04

      zanimljivo kako neki umjesto da napadaju one koji su nas doveli u ovu katastrofalnu situaciju pokušavaju oblatiti stranke koje imaju sve veću popularnost u narodu . Pitam se zašto nisi tako gorljiv kod napada na državne i lokalne vlastodršce kao kod Laburista . Pa normalno da su ti laburisti nepoznati jer se nikad većina od njih nisu ni bavila politikom ni bila u strankama i vlasti jer su uvijek za te stranke bili nepodobni i kontra takve politike koja nas je uništavala . Mi našu čast i poštenje ne nudimo strankama radi fotelja i uhljebljenja tako da do sad nismo imali nitkom poštenom ni ponudit , naravno do osnutka laburista na ovom području . Ako te baš zanima šta su to sve laburisti radili u ovom kratkom vremenu unazad godinu i nešt odi se malo informirat na stranice Hrvatskih laburista - stranke rada . I nitko nije protiv toga da ljudi glasaju za PGS pogotovo ako ste se udaljili od Linića i takvih šerifa jer bolje je i za tu opciju nego za hdz ili kukurikavce ali nije u redu da napadaš samo laburiste -stranku rada jer to već izgleda postaje tvoja opsesija na ovim stranicama NL i pomalo ćudno za nekog ko je protiv dosadašnjih vlastodržaca . Toplo se nadam da to nije po onoj ;ZAVADI PA VLADAJ
      Ovom napaćenom i opljačkanom narodu netrebaju zavade ni vladari jer sunam donijeli samo zlo i neimaštinu . Naši obespravljeni , radnici i mali ljudi VELIKOG SRCA to dobro znaju i vjeruj mi oni dobro znaju jer su se naućili da biraju po programima i djelima onih koji su kreirali i sudjelovali u tim programima a ne po onome što spam doktori pišu po internetu . RADIJE SE OKRENI BORBI PROTIV DRŽAVNIH I LOKALNIH ŠERIFA I MOĆNIKA A NE ZAVAĐIVANJU ONIH KOJI MISLE I RADE U KORIST OVOG PREVARENOG I OPLJAČKANOG NARODA

  • pablo460
    pablo460   Objavljeno: 23. listopada 2011. u 15:46

    Nažalost nemamo neku alternativu. Po meni je HDZ = SDP. Njihov jedini moto je "uhvati fotelju što jače,i zadrži je što duže",a ostalo su sve priče za malu djecu,o poštenju...! Dok pak ove druge manje stranke gledaju ne bili otkinuli komadić kolača i za sebe,a ujedno nude premalo našem napaćenom narodu.Tu i tamo pogode pokoju neispunjenu želju stanovništva na lokalnoj razini.I to je sve. Ako pak prvo pozatvaramo sve ove naše "velike face" iz političkog svijeta, nećemo imati za koga više glasati. To je tzv. "pat pozicija" šahovskim žargonom rečena. Nakon ovih izbora što slijede,bit će zanimljivo promatrati kako će se "ispunjavati data predizborna obećanja" onih koji odnesu pobjedu,pogotovo tim više,što smo jednom nogom u Europi,pa nema foliranja kao do sad.Kod nas u Rijeci je SDP uvijek u prednosti,što ne znači da su zato i bolji od drugih stranaka.Odavno duboko infiltrirana i stranka u ovom kraju,koja je na vlasti više napravila usluga sebi nego građanima grada Rijeke.Ja osobno nisam ni "lijevi" ni "desni",borio sam se u domovinskom ratu,i sad opet strepim kao i većina građana,kako će nam biti "sutra" sa novim(ili starim) foteljašima na vlasti.

    • calimero.mali2@gmail.com
      calimero.mali2@gmail.com   Objavljeno: 24. listopada 2011. u 11:34

      Nema pat pozicije ako se pozatvaraju one " figure " koje su krale i one koje su nesposobne . Oni koji su pokrali trebaju u zatvor one koji su nesposobni treba maknuti iz politike tako što nećeš glasat za njih .Pa nije da su samo oni koji su obnašali neku funkciju političku samo oni sposobni . U ovoj zemlji ima mladih i pametnih a neiskvarenih kojima treba dati šansu da se dokažu i da sudjeluju u stvaranju i kreiranju nekog boljeg sutra . Ima i ljudi koji su se bavili radom a ne politikom koji sad možda imaju vremena da svojim znanjem i poštenjem stvore novi naćin vođenja politike .

  • Nostradurus
    Nostradurus   Objavljeno: 23. listopada 2011. u 14:15

    Sve stranke koje nemaju u svom planu protivljenje ulazu u EU i borbu za ukidanje dužničkog ropstva nas vode u bankrot države. Budite pažljivi kod odabira za koga ide vaš glas. http://sites.google.com/site/financijskisustav/izbori-2011

    • daj-babi-kunu
      daj-babi-kunu   Objavljeno: 23. listopada 2011. u 15:08

      Sta to znaci "borbu za ukidanje duznickog ropstva"?

  • Gost   Objavljeno: 23. listopada 2011. u 12:32

    Slažem se sa Vama no nužna je parlamentarna kultura. Gospodarske mjere i rad u prvi plan. Državotvorna i EU integracijska politika je završena.

    • Gost   Objavljeno: 23. listopada 2011. u 19:47

      Hvala, poštovani @daj-babi-kunu. Vaši komentari su me i potaknuli da komentiram.

      LP

    • daj-babi-kunu
      daj-babi-kunu   Objavljeno: 23. listopada 2011. u 19:00

      postovani @bples lakse je prodavati tude i uzimati proviziju za to.

      Da bi se nesto proizvodilo i napravilo treba puno vise znanja nego sto ih imaju ovi ljudi koji vec 20 godina obnasju vlast.
      Onaj koji radi u realnoj privredi zna da ulaganja u znanje i ljude se isplacuje na dugorocne staze i da se ta poduzetnicka klima mora stvoriti na svim drzavnim i lokalnim nivoima.
      U relnoj privredi nema muljanja .... najbolji dolaze na polozaje jer u realnoj privredi
      1+1 je uvijek 2 .
      Strucni ljudi do sada nisu bili pozeljni u politickom krugovima iz prostog razloga jer nitko ne smije odskakati.... zasto je to tako to prosudite sami.....
      U privatnoj korporaciji kada vlasnik osjeti da nesto ne stima u upravljackom dijelu pocinje sondiranje ( survey) od strucnih i povjerljivih ljudi.... Na temelju toga vlasnik donosi odluke koje mogu biti jako sokantne za upravljace posebno kada je u pitanju "intelektualna " korupcija.
      20 godina u Hrvatskoj je na djelu "intelektualna" korupcija od strane "trecerazrednih upravljaca. Strucnost i inteligencija se je povukla u ilegalu sto zbog opravdanog straha za njihov posao sto i iz cinjenice da ti ljudi nisu ti koji ce ici doslovice "glavom na cipelu". I zasto bi i isla glavom na cipelu kada biracko tijelo nije demokratski osvjesteno.
      Strucnost i znanje brani se od biraca svake 4 godine na izborima.............
      Dok god strucnost i znanje ne dobiju osjecaj da ce ih biraci zastititi oni ce i dalje biti u ilegali a o Vasoj I Nasoj sudbini odlucivat ce ON drugi .....
      A kako su oni odlucivali do sada osjetili ste i sami na svojoj kozi....

      LP

    • Gost   Objavljeno: 23. listopada 2011. u 16:52

      35 godina staža u proizvodnji. Od toga 5 u inozemstvu a 25 u vlastitoj radionici. 15 godina u obrtničkom odboru i isto toliko godina upozoravanj da je proizvodnja zanemarena. Ko gluhom dobro jutro. I nebrojno puta rečeno - nema poduzetničke zemlje dok se ne razmontira birokratska.

    • daj-babi-kunu
      daj-babi-kunu   Objavljeno: 23. listopada 2011. u 15:11

      "Nova radna mjesta moguće je osigurati jedino u proizvodnji.
      Za obnovu i pokretanje nove proizvodnje treba smanjiti cijenu kapitala i smanjiti unutarnju nelikvidnost

      Objasni mi @pekov na koji nacin cemo povecati broj zaposlenih u proizvodnji??
      Kazes smanjivanjem cijene kapitala ......... sto tocno mislis pod tim????

    • pekov
      pekov   Objavljeno: 23. listopada 2011. u 14:50

      PLAN A HRVATSKIH LABURISTA po pitanju RADA sadrži slijedeće
      "Nova radna mjesta moguće je osigurati jedino u proizvodnji.
      Za obnovu i pokretanje nove proizvodnje treba smanjiti cijenu kapitala i smanjiti unutarnju nelikvidnost.

      Zadaća i države i nove monetarne politike je ulagačima u proizvodnju učiniti kapital što dostupnijim i jeftinijim. A to je moguće jedino ako se osnuje nova – u konkurenciji s ostalim najjača – nacionalna banka ili državnim pologom osnaži postojeća HPB.
      Na rad kao najtemeljnije ljudsko pravo presudno utječe monetarna politika. Ona se mora oslanjati na hrvatsku valutu – kunu a ne na euro ili franak. Bez devizne klauzule.
      Nova radna mjesta osigurati ćemo ako znamo što možemo proizvoditi i kome proizvedeno prodati. Potrebna nam je dugoročna strategija ekonomskog razvoja. Nova Vlada mora u prvih šest mjeseci donijeti strategiju razvoja za pojedine gospodarske segmente u razdoblju od najmanje 10 godina.
      Gubitak posla nije i ne smije biti problem pojedinca već problem društva. Iako je u kapitalizmu nemoguće imati sigurno radno mjesto do mirovine, socijalna država mora zaposlenje učiniti dostupnim svakome. Za sigurnost zapošljavanja odgovorni su vlast, poslodavci i sindikati. To je socijalno partnerstvo.
      Rad noću, nedjeljom, blagdanima te prekovremeni rad biti će dopušteni samo u onim poduzećima koja ta pitanja imaju reguliranu kolektivnim ugovorom a u njima propisano povećanje plaća za taj rad i ograničenje takvog rada.
      Iako Laburisti favoriziraju granske kolektivne ugovore, spremni smo podržati i nacionalni opći kolektivi ugovor.
      Zahtijevat i ćemo odmah osnivanje radnih sudova u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku, a u roku od četiri godine u još četiri veća grada."

      Njihov plan mi od svih do sada izloženih izgleda najrealnije i bez velikih obmana naroda.

  • indeficienter84
    indeficienter84   Objavljeno: 23. listopada 2011. u 12:16

    Pokazalo se unatrag zadnjih XY godina kako bipolarizam kojeg su nam servirali mediji u službi sdp-a i hdz-a nije riješenje. Iznimno je važno da ni jedna stranka ne dobije apsolutnu većinu. Svijedoci smo apsolutne vladavine hdz-a na državnoj razini i sdp-a na lokalnoj - riječkoj razini. Upravo zato je važno, da prilikom formiranja nove vlade tu budu prisutni i neki drugi ljudi koji nisu pod kontrolom Iblera ili Trga hrvatskih velikana. Svaka vlast mora imati kvalitetan korektiv. Po mojem mišljenju (priznajem djelomično subjektivnom s obzirom da sam član PGS-a) Ljubo Jurčić i Darijo Vasilić su ti ljudi. Zašto Ljubo? Jer je vrstan stručnjak u svom području i shvaća da je sve pa tako i ekonomija dinamičan proces koji se stalno mjenja.. „o poreznoj reformi kao temelju gospodarskog programa moglo se govoriti prije četiri godine, kad sam ja to i predlagao. Sada to više nema smisla, jer je nacionalni dohodak bitno pao, pa novi porezi neće sami po sebi donijeti rast. Tada se preraspodjelom poreznog kolača moglo popravljati stanje, ali sada je kriza, i druge su okolnosti.Treba se vratiti industrijskoj politici, a fiskalnu reformu ostaviti za bolje dane. Sada treba smo raditi“ kaže Jurčić o Planu 21. Zašto Darijo? Zbog toga što se dokazao kao mlad, smiren, dobar i normalan političar koji je pokazao što znači raditi u službi građana i njihovih interesa. Nakon 18 godina na čelu Krka čovjek nema ni jedinu mrlju, a u 5 mandatu za gradonačelnika u svom mjestu dobije povjerenje od preko 80% građana. U relativno maloj sredini poput Krka nekvaliteta bi vrlo brzo isplivala i bila kažnjena, a ne nagrađena i to po 5-ti put uzastopce kao što je to ovdje slučaj. Krk je proglašen primjerom funkcioniranja lokalne samouprave u RH od strane EU. Za vrijeme svog mandata u saboru 2001-2003 napravio je jako puno za svoj kraj, te je vrijeme da naša regija ponovo dobije zastupnika koji će zastupati njene interese. Zar doista mislite da će ljudi poput Denone ili Romane Jerković imati snage suprostaviti se Milanoviću ukoliko to bude potrebno. Moš mislit! ;) Darijo i Ljubo su ljudi koji će napraviti razliku u kvaliteti u odnosu na prošli saziv sabora u kojem će zastupnici napokon raditi na unapređenju Hrvatske, a saborska govornica im neće služiti za svađanje, politiziranje i skupljanje pokojeg političkog poena u predizborno vrijeme.

    • indeficienter84
      indeficienter84   Objavljeno: 26. listopada 2011. u 23:37

      PGS je lani obilježio 20 godina rada i borbe za regionalnu Hrvatsku. PGS je tvorac dokumenta Decentralizacija, dekoncentracija, regionalizacija iz koga su mnogi prepisivali teze za predizborne nastupe. PGS je koautor Goranske deklaracije skupa sa IDS-om i DA, te Političke plaforme za regionalizaciju Hrvatske. PGS je prvi pokrenuo raspravu i političku bitku za reindustrijalizaciju prostora Hartere, Vodovodne ulice, Industrijske ulice.. PGS je pred 10 godina u saboru nizom istupa započeo bitku za opstojnost 3 Maja i kvarnerske brodogradnje. PGS je direktnim akcijama, peticijama... spriječio zatvaranje Dječje bolnice Kantrida (akcija: Kantrida je naša mi je ne damo). Zadnjih godina o razvoju riječkog zdravstva jedini ozbiljno govori PGS. Priča o srušenom sušačkom kolodvoru, lučkim skladištima, lansirnoj rampi Torpedo, dovođenju cruisera u riječku luku - teme su PGS-ovih aktivnosti i javnih pressica. Borba protiv zatvaranja lokalnih autobusnih linija i lokalnih zdravstvenih ambulanti aktivnosti su u kojima je PGS odnio pobjedu. I tako dalje.. Zbog svega ovoga ne moraš glasati za PGS, ali pošto si pitao smatrao sam da ti trebam odgovoriti. Što se Jurčića tiče, PGS smatra da treba imati snažnog i od HDZ-a i SDP-a nezavisnog saveznika u Zagrebu. On će kao predsjednik Hrvatskog društva ekonomista nositi PGS-ovu (Vasilićevu listu) čime je objektivno učinio PGS-u veliko priznanje, a kako ankete govore, zajednički uspijeh praktično je siguran.

    • daj-babi-kunu
      daj-babi-kunu   Objavljeno: 23. listopada 2011. u 14:54

      Znam da ste clan PGS i iz prilozenoga se to moze vidjeti......
      Ja glasam za program a ne za ljude pa mi objesnite koju strategiju ima PGS sto se tice "Naseg" kraja i na koji nacin je zele provesti????
      Iz svega prilozenoga do sada ne postoji nista drugo nego ime gospodina Vasilica....
      I zato bi Vas molio da mi objasnite zasto bi ja trebao glasati za PGS i prof. Ljubu Jurcica??????
      Ako me uvjerite mozda cu glasati za Vas....

      LP

  • Gost   Objavljeno: 23. listopada 2011. u 10:30

    SDP je hajkom na lisicu istjerao čopor vučića. Dobro za demokraciju ali loše za rad sabora obzirom na mjere koje se moraju izglasati. Biti će zanimljivo. Izgleda da ne možemo bez životinjskog carstva u saboru i novčaniku.

  • Fiume_
    Fiume_   Objavljeno: 23. listopada 2011. u 8:27

    Nije problem u strankama, problem je građana Hrvatske, naročito generacije iznad 40 godina koji misle da je dužnost mlađih raditi za njih. To su razni škverani, Đakovštine, umirovljenici i sl. Naravno da ih HDZ može potkupljivati novcem "koji pada s neba". I jasno je da zbog godina gledaju samo sebe, a bolje nisu naučili jer su jugoslavenski kadar pa im je normalno da se krade. Eto, Tito dok je bio živ je držao situaciju pod kontrolom, a kad je on otišao, a njegovi izdanci se ustoličili pa povezali s dijasporom, eto rata i nakon toga samostalne nam i prosperitetne Hrvatske. Ok, još gore je zadesilo okruženje, ako nekoga to veseli.

    Kao što je za očekivati da će Srbi Prečani redovito htjeti ulaziti u koaliciju sa vodećima, što je za očekivati jer su napravili najviše problema u 90-ima. Dakle ako je to HDZ, oni će i nakon ovog zakona o ništetnosti ponovo ući s njima u koaliciju.

    Stoga ovi Hercegovci i Srbi što su prijavljeni u Hrvatskoj i također se bore za svoje privilegije, iako ne žive ovdje, su još samo šlag na torti jednog iskvarenog sistema. Roditeljskog, društvenog koji svoj podmladak uči da je korisnije biti lopov.

    Hrvatskoj će trebati kakvih 5 godina samo da postavi normalne zakone, a još 10 da liči na državu. EU ovo područje gleda kao tipične istočnjake, jeftinu radnu snagu i zaostao pa i primitivan narod. U plusu može biti samo uski jadranski pojas, recimo Opatija je cijenjena u Europi.

    Nemam iluzije o Rijeci, također, zna se koji su poslovni prostori namijenjeni samo za određene najmoprimce i niz drugih detalja. Stoga će tok novaca biti pod kontrolom tek kad se budu javno objavljivali troškovi i ulaganja iz gradske kase, kao što se to radi po gradovima u Njemačkoj na web stranicama gradova.

    • Ana700
      Ana700   Objavljeno: 23. listopada 2011. u 12:37

      Sve si odlicno napisao ,osim konstatacije kako je Opatija cijenjena u Europi,ti nemas osjecaj koliko je ta ista Europa velika,a jedna Opatija beznacajna za pola milijarde ljudi,da si spomenuo Istru, mozda bi bio djelomicno u pravu jer se zna za nju na sjeveru Italie,Sloveniji i Austriji. Zasto bi Opatija bila cijenjenija od Malog Losinja,Raba ili Hvara,mozda po tome sta ispusta kanalizaciju iz dvadesetak hotela direktno u more,srecom su gosti pretezno stariji,cesto slabo pokretni ,pa se rijetko kupaju u "najciscem " opatijskom moru !

    • bbbk
      bbbk   Objavljeno: 23. listopada 2011. u 9:44

      potpuno se slažem s tobom.
      ipak vjerujem da ćemo trebati, naravno u koliko na vlast dođe netko tko ima političku volju za napretkom svih, a ne samo njih, manje vremena.
      Drugo je pitanje, na žalost, imamo li na listama takve ljude?

Ajme meni...

Pročitaj sve
    • "Karamarko vraća HDZ-u stari sjaj. "
    • Ćićo:Štuko e pitura fa bela figura.
    • Jovanović: "Pripremamo zakonodavnu oluju. "
    • Ćićo:Puši, puši, moj vitriću.