Skijaški tjedan

Prema europskim skijalištima danas kreće čak 200 tisuća Hrvata, broj prodanih aranžmana veći nego lani

Hina

Foto Davor Kovačević

Foto Davor Kovačević



Već prije Nove godine, a posebno za prvi novogodišnji vikend iz Hrvatske prema brojnim europskim skijalištima krenule su skijaške karavane koje prema grubim procjenama obuhvaćaju više od 200 tisuća građana, a dobra se posjećenost očekuje i u Zagrebu zbog »Snježne kraljice«.


Vjerojatno je više od 200 tisuća hrvatskih građana koji odlaze na skijanje i druge vrste zimskog odmora, kaže za Hinu predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Tomislav Fain.Među njima su oni koji putuju organizirano posredstvom agencija, te oni koji putovanja organiziraju individualno pa je teško znati točne brojke.

»Već par godina vrtimo se oko 200 tisuća, a agencije istodobno ostvaruju rast prodaje skijanja i zimskih aranžmana od prosječnih 10 posto. Tako je bilo i ove godine, odnosno kod nekih i više, jer su svi aranžmani rasprodani, a potražnja je ukupno bila odlična i to iz svih hrvatskih krajeva«, kaže Fain.


Smatra da se rast potražnje može objasniti i rastom standarda.




Neki su skijanje spojili s dočekom Nove godine u skijalištima i drugim europskim zimskim odredištima, ali većina se ipak odlučila za odlaske u prvom ovogodišnjem vikendu odnosno tjednu.


»Špica skijanja odnosno vrijeme najveće potražnje i putovanja, kao i svake godine, trajat će oko tri tjedna, a kako su razlike u cijeni između novogodišnjeg i idućeg tjedna velike, odnosno i do 30 posto manje nakon Nove godine u prvom, tzv, hrvatskom skijaškom tjednu, ne čudi što se najviše putnika odlučuje baš za taj drugi tjedan«, smatra Fain.


Dodaje da su cijene ski-aranžmana, pa i na samim skijalištima, ove sezone ipak porasle, za oko 10 posto.


Na odlazak na skijanje po njegovim riječima nisu negativno utjecali skraćeni zimski školski praznici, niti je zbog toga bilo otkazivanja rezervacija.


Ove su godine jednako popularne sve tradicionalne ski-destinacije u Europi, od Austrije i Italije do Švicarske i Francuske i posebice Slovenija, čija su skijališta, primjerice Pohorje ili u Kranjska Gora, već popunjena.


»Kako bi bolje znali koliko domaćih ljudi putuje na skijanje, ali i koliko tamo potroše i čime se zanimaju, UHPA iduće godine planira malo istraživanje u suradnji s turističkim uredima, zajednicama i/ili organizacijama iz najposjećenijih zimskih destinacija i skijališta u Europi«, najavljuje Fain.


Smatra i da će Zagreb imati pojačan turistički posjet u prvom vikendu siječnja zbog utrke svjetskog skijaškog kupa Snježna kraljica, koja će osim vrhunskih svjetskih skijašica i skijaša okupiti njihovu brojnu pratnju te strane i domaće turiste željne skijaškog spektakla.


Osim skijanja, domaće su agencije ove sezone dobro prodavale i druga zimska, i posebice novogodišnja putovanja zrakoplovima i autobusima po Europi, ali i za daleke destinacije.