Hitno me nazovi - mnogi građani nasjeli na prijevaru

Pozivi za Somaliju skinuli s mobitela čak 85 tisuća kuna

Bojana Mrvoš Pavić

Riječ je o somalijskom operateru, zbog kojeg je svaka minuta poziva  s računa skidala 18,55 kuna



ZAGREB Prema neslužbenim informacijama našeg lista, velik je broj korisnika Tele2 nasjeo na SMS poruku sadržaja »Hitno me nazovi!« koja je ovih dana kolala telekomunikacijskom mrežom, i uzrokovao si trošak od ukupno 85.000 kuna! 


Nakon što bi primili poruku, pozivali bi natrag taj broj, ne gledajući odakle on dolazi. Riječ je o somalijskom operateru, zbog kojeg je svaka minuta poziva na koji se nitko u Somaliji, dakako, nije javljao, hrvatskim korisnicima s računa skidala 18,55 kuna. Budući da se ukupan trošak prijevare popeo na 85.000 kuna, to znači da su korisnici Tele2 na mobitelima, pozivajući Somaliju, potrošili preko četiri i pol tisuće minuta. Koliki su trošak njihovim korisnicima uzrokovali somalijski prevaranti, u Tele2 službeno ne otkrivaju, napominjući samo kako u ovom trenutku još nemaju točan podatak o razmjeru problema. 


»Dobio sam poruku sadržaja »Hitno me nazovi!«. Došla je s pozivnog broja +252, što je Somalija. Uvijek stižu poruke s drugog broja i kad se taj broj nazove, nitko se ne javlja. Zvoni, ali poziv je ipak uspostavljen i skidaju se novci s računa«, požalio se na portalu 034portal.hr čitatelj Karlo Mihelec iz Krivaja pored Požege. Čim je vidio poruku, nazvao je, kaže, jer je u tom trenutku pomislio da je doista nešto hitno. Nije, veli, obraćao pozornost na broj pošiljatelja. »Samo je zvonilo i nitko se nije javljao. Poslije sam saznao da je to prevara i da tako samo skidaju novce s računa. Kad sam jučer nazvao, poziv je trajao 15-ak sekundi i skinuli su mi 18,55 kuna. Evo i jutros su me opet zvali. Nazovu i prekinu, i uvijek je drugi broj«, posvjedočio je Mihelec prije tjedan dana slavonskom portalu. Poruka je, osim s pozivnog broja +252, stizala i sa broja +224, ali i sa, može se čuti od drugih korisnika, pozivnog broja +387, za BiH.




U Tele2 ističu da imaju sustav za otkrivanje i prevenciju zlouporaba, kako bi pravovremeno zaštitili svoje korisnike od ovakvih slučajeva prijevare, dok su, kažu, korisnike i javnost o problemu odmah obavijestili putem društvenih mreža. Na kraju su cijeloj svojoj bazi, svim korisnicima, poslali i SMS s upozorenjem da na poruku ne odgovaraju. Određeni broj poziva, i trošak od 85.000 kuna, ipak se u međuvremenu provukao do dijela korisnika. 


Iz Hrvatskog Telekoma odgovaraju kako su evidentirali određeni broj poziva prema navedenom broju, kojem je, međutim, pristup u suradnji s međunarodnim partnerima onemogućen. »Dakle, riječ je o neuspjelim pozivima, što znači da veza nije uspostavljena te se korisnicima HT-a takvi pozivi neće tarifirati«. VIPnet je, odgovaraju pak iz te kompanije, »na vrijeme zabranio mogućnost ostvarivanja  poziva prema međunarodnom broju navedenom u SMS poruci te ni jedan Vip korisnik nije oštećen«.