Milanovićev Ured za prigovore

Poduzetnici, ljuti li vas administracija, žalite se premijeru

Jagoda Marić

Centar bi postao mjesto gdje poduzetnici mogu prijaviti svoje probleme, bilo da je riječ o namjernom postavljanju barijera, otezanju s donošenjem odluka ili tek nenamjernom nesnalaženju činovnika



ZAGREB  Hrvatski poduzetnici uskoro bi mogli sve svoje primjedbe, kritike i probleme s kojima se susreću dok od administracije traže dozvole i odobrenja za ulaganja prijavljivati na jednom mjestu – u Uredu premijera Zorana Milanovića.


Pod izravnom ingerencijom Ureda premijera formirao bi se, kako doznajemo u Vladi, svojevrsni Centar, koji bi postao mjesto gdje poduzetnici mogu prijaviti svoje probleme s administracijom bilo da je riječ o namjernom postavljanju barijera, otezanju s donošenjem odluka ili tek nenamjernom nesnalaženju činovnika koji najjednostavnije dozvole počesto pretvore u dugogodišnje iščekivanje. 


 Napad i kritike


O mogućnost da se na administrativne barijere poduzetnici požale izravno Vladi progovorio je i premijer Zoran Milanović u intervjuu RTL-u gdje je rekao da se razmišlja »o projektu kroz koji bi se poduzetnicima otvorio prostor da napadaju i kritiziraju, jer onaj tko donosi odluke i izdaje dozvole, često uz najbolju namjeru neće vidjeti te prepreke u svim granama poduzetništva«. 




  O toj ideji premijer je kratko u ponedjeljak razgovarao i s Ivanom Miloložom, predsjednikom Vijeća članica Hrvatske udruge poslodavca koji privremeno i vodi tu udrugu. Otkrio nam je to sam Miloloža ističući kako mu je Milanović o mogućnosti da se na jednom mjestu prijavljuju problemi s administracijom govorio u neformalnom razgovoru nakon svečanosti u HNK povodom Dana državnosti. 


 Prepreke svugdje


Sam Miloža ideju smatra dobrom, ali upozorava da bi bilo loše ako bi se ona pretvorila u to da poduzetnici imaju ured za žalbe i prigovore, ali da se nakon toga ništa ne promjeni.  


  – Taj ured ili centar nikako ne bi smjeli voditi činovnici koji će uredno zaprimiti pritužbe nakon čega se ništa neće dogoditi. Tamo moraju biti dobri pravnici kojima će te žalbe i pritužbe nešto značiti koji će moći shvatiti u kom se pravcu trebaju mijenjati zakoni, ali i kad se poduzetnici neosnovano žale jer su zapeli nešto izvesti bez obzira je li to moguće, upozorava Miloloža. 



Ako treba, može i stup srama    Na pitanje bi li primjedbe trebale biti dostupne javnosti da se jasno vidi gdje je usko grlo i tko koči investicije, što je predlagao i dio HUP-ovaca zalažući se da po uzoru na stup srama poreznih dužnika postoji i stup srama loših birokrata, Miloloža kaže da objava možda nije loša ideja ali nikako radi toga da se nekoga pribije na stup srama.   – Ne bi možda bilo loše da ti podaci budu javni, pa da vidimo prvo koje su to stvari koje muče poduzetnike u svakoj Hrvatskoj regiji. Za početak bi se mogle popraviti te stvari. Javna rasprava o pojedinim problemima pomogla bi i samoj administraciji, jer mi se ponekad čini da dobar dio grešaka ne čini namjerno nego iz neznanja ili nepostojanja jasne prakse. Na taj način možda bi se mogle ispraviti i greške i mogla bi se ustaliti praksa, rekao nam je Miloloža.


  Svjestan je i on da dio prepreka postavlja i lokalna administracija kojom Vlada ne upravlja izravno i zato smatra važnim da se uspostave standardi koji će vrijediti i u zagrebu i u Splitu i u Daruvaru. 


  Vjeruje da bi jedno centralno mjesto na koje bi stizale primjedbe poslodavca moglo poslužiti i autorima brojnih zakona jer često predlažu rješenja koja su u praksi neprovediva ili kompliciraju pojedine postupke, što bi se s više primjera iz svakodnevnog iskustva dalo lakše ispraviti.