U Njemačkoj prodaja aranžmana ide dobro, u Sloveniji je na bolje krenulo ovih dana, a uz Italiju brine i Austrija jer mnogi građani zbog saniranja posljedica poplava odustaju od godišnjeg odmora
RIJEKA Sve glavne televizijske postaje u Italiji nedavno su objavile rezultate istraživanja po kojima će na odmor otputovati 58 posto Talijana, što je značajno manji broj u usporedbi s 2010. kada je na odmor putovalo njih 80 posto.
Rezultat je to ekonomske krize koja opterećuje talijansku svakodnevicu i smanjuje kupovnu moć stanovništva. Manje je putovanja u inozemstvo, odmor se provodi u bližim destinacijama, manje je vikenda na moru, izleta…
Većina ispitanih razmišlja o istim destinacijama kao i 2012., preferiraju ih ako su bliže, lako dostupne, »turistički efikasne«, bez velikih iznenađenja, što bi trebalo djelomično umiriti tradicionalne receptivne zemlje.
Da je situacija u Italiji što se turizma tiče, vrlo teška, potvrđuje i Izvješće s turističkih tržišta koje je predstavljeno jučer na sjednici Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice (HTZ).
Pad od 20%
U Austriji mnogi Austrijanci pogođeni poplavama, koji su planirali godišnji odmor, sada u velikom broju od njega odustaju. Situacija kod touroperatora je šarolika. Buking je Terri Reisen trenutačno u odnosu na prošlu godinu slabiji za 3,7 posto, iako im je financijski promet bolji za oko 2 posto.
Gruber Reisen je zbog izuzetno lošeg vremena izgubio buking u travnju i svibnju, uz velike probleme glede programa prema aerodromu na Braču te imaju pad od 21,6 psoto, dok su Novasol i Interhome, kao specijalisti za privatni smještaj, apartmane i vile, više nego zadovoljni dosadašnjom realizacijom prodaje.
Zanimljivo je kako je po prvi put Hrvatska u Poljskoj zauzela prvo mjesto kao najomiljenija destinacija poljskih turista. Gotovo 14 posto ispitanika izjavilo je kako će ove godine ljetovati u našoj zemlji. S druge strane, uslijed aktivacije viznog režima te nezadovoljstva poslovnim uvjetima u Hrvatskoj, nešto značajniji pad očekuje se s tržišta Rusije te Ukrajine.
Zaoštrava se
– Jasno je da je ova sezona ne samo specifična nego i prilično neizvjesna, kazala je Matešić. HTZ stoga s touroperatorima na osam inozemnih tržišta (Austrija, Belgija, Češka, Njemačka, Slovačka, Slovenija, Rusija i Ukrajina) u tržišne mjere ulaže dodatnih 5,3 milijuna kuna.