Analizirana situacija na važnim emitivnim turističkim tržištima

Osiromašeni Talijani teško se odlučuju na putovanja

Alenka Juričić Bukarica

U Njemačkoj prodaja aranžmana ide dobro, u Sloveniji je na bolje krenulo ovih dana, a uz Italiju brine i Austrija jer mnogi građani zbog saniranja posljedica poplava odustaju od godišnjeg odmora



RIJEKA Sve glavne televizijske postaje u Italiji nedavno su objavile rezultate istraživanja po kojima će na odmor otputovati 58 posto Talijana, što je značajno manji broj u usporedbi s 2010. kada je na odmor putovalo njih 80 posto.


Rezultat je to ekonomske krize koja opterećuje talijansku svakodnevicu i smanjuje kupovnu moć stanovništva. Manje je putovanja u inozemstvo, odmor se provodi u bližim destinacijama, manje je vikenda na moru, izleta…


Većina ispitanih razmišlja o istim destinacijama kao i 2012., preferiraju ih ako su bliže, lako dostupne, »turistički efikasne«, bez velikih iznenađenja, što bi trebalo djelomično umiriti tradicionalne receptivne zemlje.




Da je situacija u Italiji što se turizma tiče, vrlo teška, potvrđuje i Izvješće s turističkih tržišta koje je predstavljeno jučer na sjednici Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice (HTZ).


Prema njemu, u najjačoj hrvatskoj emitivnoj zemlji – Njemačkoj, prodaja aranžmana za Hrvatsku kod turoperatora se, pak, odvija predviđenom dinamikom. Turoperatori na jugu Njemačke uglavnom sustižu prošlogodišnje rezultate.  

Pad od 20%


Slovenski touroperatori također govore da je buking snažnije krenuo, odnosno da je ojačala potražnja za kapacitetima u Hrvatskoj. Prodaja je, naime, do sada kasnila u odnosu na prošlu godinu.  

 U Austriji mnogi Austrijanci pogođeni poplavama, koji su planirali godišnji odmor, sada u velikom broju od njega odustaju. Situacija kod touroperatora je šarolika. Buking je Terri Reisen trenutačno u odnosu na prošlu godinu slabiji za 3,7 posto, iako im je financijski promet bolji za oko 2 posto.


Gruber Reisen je zbog izuzetno lošeg vremena izgubio buking u travnju i svibnju, uz velike probleme glede programa prema aerodromu na Braču  te imaju pad od 21,6 psoto, dok su Novasol i Interhome, kao specijalisti za privatni smještaj, apartmane i vile, više nego zadovoljni dosadašnjom realizacijom prodaje. 


  Zanimljivo je kako je po prvi put Hrvatska u Poljskoj zauzela prvo mjesto kao najomiljenija destinacija poljskih turista. Gotovo 14 posto ispitanika izjavilo je kako će ove godine ljetovati u našoj zemlji. S druge strane, uslijed aktivacije viznog režima te nezadovoljstva poslovnim uvjetima u Hrvatskoj, nešto značajniji pad očekuje se s tržišta Rusije te Ukrajine. 



Strateški marketinški plan hrvatskog turizma za razdoblje od 2014. do 2020. radit će tvrtka THR iz Barcelone u suradnji sa zagrebačkom konzultantskom tvrtkom Horwath consulting. Odlučilo je tako Turističko vijeće Hrvatske turističke zajednice (HTZ) na današnjoj sjednici u Zagrebu. Izrađivači Plana za taj će posao dobiti 4 milijuna i 551 tisuću kuna. Na natječaj su, inače, stigle tri ponude. Osim izabranih tvrtki, natječajnu dokumentaciju su predali i autrijski Kohl&Partner Tourismusberatung, iz Villacha te A.T. Kearney Svetovanje d.o.o. iz Ljubljane. U HTZ-u su naveli kako je pregledom ponuda ustanovljeno kako je ponuda tvrtke Kohl&Partner Tourismusberatung »neprihvatljiva uslijed nedostataka propisanih tehničkih dokaza sposobnosti ponuditelja te je kao takva eliminirana iz daljnjeg postupka«. Preostale dvije ponude su ocjenjene prihvatljivima i predane na ocjenjivanje povjerenstvu za stručnu ocjenu.   Tako će i novi Marketinški plan hrvatskog turizma raditi isti izrađivači koji su radili i prethodni. Osim Toga, THR i Horwath consulting su lani dobili i posao izrade godišnjeg operativnog plana marketinga turizma Hrvatske za 2013. što je do tada svake godine radio sam HTZ. Taj je posao koštao oko 80.000 eura ili 600.000 kuna.


 Zaoštrava se


Meri Matešić, direktorica HTZ-a, je kazala kako opasnost svakako predstavlja eskalacija krize i mogući pad turističke potražnje na nekim od nama najznačajnijih turističkih tržišta, poput Španjolske, Italije i Mađarske, kao i zaoštravanja turističke cjenovne utakmice, u čemu prednjači dio konkurenata – Egipat, Tunis i Grčka, koji dampinškim cijenama nastoje povratiti izgubljene tržišne udjele.  

 – Jasno je da je ova sezona ne samo specifična nego i prilično neizvjesna, kazala je Matešić. HTZ stoga s touroperatorima na osam inozemnih tržišta (Austrija, Belgija, Češka, Njemačka, Slovačka, Slovenija, Rusija i Ukrajina) u tržišne mjere ulaže dodatnih 5,3 milijuna kuna.