Korejci vole prirodu, čistu i tihu, a Hrvatska to ima, tu očuvanu prirodu. Vidjeli su Korejci cijeli svijet, velegrada i velikih zemalja, pa našli Hrvatsku, zemlju u kojoj uistinu mogu odmoriti svoju dušu, ističe Chong Cheon Chung
Korejci vole Hrvatsku. Ova tvrdnja solidnije je građe nego računica da su dva i dva četiri. Svjedoče tome brojke, recimo ona da je u 2013. zabilježen rast dolazaka turista s korejskog tržišta od 46 posto, odnosno 51 posto u noćenjima u odnosu na godinu ranije. Ili ona koja kaže da je pozitivan trend nastavljen i u ovoj godini, pa je u prva četiri mjeseca 2014. ostvareno 419 posto više dolazaka, odnosno 373 posto više noćenja turista iz Koreje. Samo, ne treba nama brojki kad se i vlastitim očima vidi da je gostiju s dalekog Istoka posvuda. Ljubazni, naoružani svim čudima tehnike, vazda nasmiješeni.
Oni nasmješeni, mi mrgudni, oni oduševljeni Hrvatskom, mi u čudu jer bi najradije pobjegli negdje van. Mi još uvijek nesvijesni potencijala što ga to daleko tržište sa sobom nosi, a oni došli k nama po hrvatsko pivo i to Ožujsko.
Na upit što je o Hrvatskoj još znao prije nego je odlučio krenuti po pivo, gost iz Koreje, na sreću, nije odgovorio sa Davor Šuker. Ali je zato spomenuo kravatu. Makar je priča o kravati itekako vezana za Hrvatsku, danas kravate ima posvuda, izrađuje se posvuda i ne znaju svi da je izvorno hrvatski proizvod. Chong Cheon Chung stoga veli kako ono što imamo moramo konstatno reklamirati i oglašavati, lijepo upakirati i isticati kako bi se znalo da proizvod imamo i da vrijedi.
Nepoznata i zanimljiva
– Korejci koji su malo imućniji, koji mogu sebi priuštiti putovanja, već su obišli cijeli svijet. U zadnjih par godina jako su se zainteresirali za Hrvatsku, jer im je nepoznata i zanimljiva. A onda se dogodio reality show koji je to još više potaknuo. Danas kada anketirate ljude, kad ih pitate u koju zemlju najviše vole ići, redom kažu Hrvatska – kazuje Chong Cheon Chung.
Istina je dakle da je veliku reklamu Hrvatskoj učinio reality show »The Romantic in Croatia« u kojem se grupa mladih Korejki i Korejaca dala u romantičnu potragu za ljubavlju u više hrvatskih destinacija. Ništa manje dobra nije donijela ni serija »Noonas over Flowers«, u kojoj nekoliko poznatih korejskih glumica putuje Hrvatskom kao backpackeri. Serija emitirana od kraja studenog 2013. do siječnja 2014. bila je najpopularniji turistički dokumentarac u Koreji. Korejci dakle danas šeću putevima kojima su gazili njihovi glumci, ali mora tu biti još štogod.
Nije bio lijen
Njemu je prvi put da je u Hrvatskoj. Dotjerao ga je posao. Preciznije, ‘kriva’ je njegova rodbina koja mu je po povratku iz Hrvatske pričala o kvalitetnom pivu. Ne budi lijen, Chong Cheon Chung naziva Zagrebačku pivovaru, moli koji uzorak, kuša pivo.
Pada odluka da će ga dovesti na korejsko tržište. Čini se, lakše ne može biti, a ni mudrije s obzirom da je Hrvatska tako »in« i da su, primjerice, Ožujsko u onim televizijskim uratcima pile glumčke i pjevačke korejske zvijezde. Chong Cheon Chung je prije našeg razgovora stigao vidjeti tek komadić Zagreba. Veli, ono što je osjetio jest mirnoća.
Nakon Zagreba kreće na kraću turneju, dakako i po našoj obalu, pri čemu će, makar boravak bio kratak, testirati i štogod hrvatskih vina, što, s obzirom na njegov posao, i ne čudi.
Ali, što je nama činiti da se korejski turisti u nas osjećaju čim bolje!?
– Najbitnije je da vide da ste ljubazni. Ako osjete ljubaznost i toplinu, prenijet će to drugim Korejcima koji još u Hrvatskoj nisu bili i to će ih dovesti k vama – ističe Chong Cheon Chung.