Bit će još bolje

Očekuje se jaka posezona: Rujan će nadmašiti prošlogodišnje rekordne turističke brojke

Biljana Savić

Foto M. Gracin

Foto M. Gracin

Od ovogodišnjeg rujna očekujemo rast turističkog prometa, odnosno realizaciju otprilike 150.000 novih dolazaka, kaže direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić



RIJEKA Prošlogodišnji rujan ostvario je odlične, rekordne rezultate. Zabilježeno je 1,69 milijuna dolazaka i 9,75 milijuna noćenja, pa je rujan 2015. značajno nadmašio rujan 2014. godine, uz ukupni porast od 10,9 posto u dolascima te 10,32 posto u noćenjima.


Bit će još bolje, kažu.


– Od ovogodišnjeg rujna očekujemo rast turističkog prometa odnosno realizaciju otprilike 150.000 novih dolazaka – kaže direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić. Ova očekivanja potkrepljuje podatkom da sustav turističkih zajednica zajedno s privatnim sektorom aktivno razvija ponude i proizvode u destinacijama, pa se u razdobljima pred i posezone diljem Hrvatske mogu naći kvalitetni sadržaji i događanja koja sve više postaju motivima dolazaka turista.


No, mogu li meteorološke neprilike pomrsiti konce planovima; može li uporna rujanska kiša istopiti planove ili ih raznijeti orkanska bura?– Na vremenske prilike nitko ne može utjecati, ali sunce i more sve više postaju samo jedan od mnogih proizvoda koji Hrvatska nudi. Vjerujem da svi turisti zainteresirani za Hrvatsku kao destinaciju ovdje mogu naći mnogo različitih i kvalitetnih sadržaja i aktivnosti koji će u potpunosti opravdati njihova očekivanja, kaže Ivičić i navodi da HTZ u sklopu svojih redovnih promotivnih aktivnosti provodi i jesensku kampanju. Fokus je, kaže, na online kanalima oglašavanja, a obuhvatit će mnoštvo web portala s obzirom na raznovrsne preferencije korisnika.

Nove linije




Atraktivna oglasna rješenja, na kojima dominiraju jesenski turistički proizvodi, prikazivat će se korisnicima u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Italiji, Austriji, Francuskoj, Švedskoj, Švicarskoj i Sloveniji. Kampanja kreće 16. kolovoza i trajat će do 10. rujna.


Uz oglašivačku provodi se i kampanja putem društvenih mreža na navedenim tržištima te se plasiraju posebne medijske objave kojima komuniciramo nautiku, aktivni turizam i eno-gastro ponudu. Za produljenje pred i posezone nužna je i dobra zračna povezanost s emitivnim tržištima poput Francuske, zemalja Skandinavije, Velike Britanije i Njemačke pa je HTZ vrlo aktivan u komunikaciji s aviokompanijama kako bi potaknula produljenje postojećih i otvaranje novih linija za Hrvatsku. Vjerujem da su sve aktivnosti koje redovno provodi Hrvatska turistička zajednica zajedno sa sustavom i kompletnim turističkim sektorom garancija za dobre turističke rezultate, ne samo u rujnu, već tijekom čitave godine – kaže Ivičić.


»Vakula je rek’o«


Možda zaista ne bude olujnih nevremena koja će rastjerati goste i upropastiti aktivnosti na otvorenom. Ne bi trebalo. »Vakula je rek’o«.


Kaže nam to i dežurna prognostičarka u DHMZ-u Dunja Plačko Vršnak. Dugoročna prognoza za cijeli mjesec, pa još i ona koja će nastupiti tek za mjesec dana, je nezahvalna.


– Najnoviji podaci pokazuju da se u rujnu očekuju prosječne rujanske temperature, koje bi nešto više od prosjeka mogle biti na jugu Dalmacije, a isto vrijedi i za oborine. Prosječno za rujan. Temperature bi se u prosjeku trebale kretati od 23 do 26 stupnjeva, a ne bi trebalo kišiti više nego inače u rujnu – kaže nam Dunja Plačko Vršnak i naglašava da je umjerena vjerojatnost za ostvarenje ove prognoze.


Tjera li kiša goste?


– Pa kako koje goste. Ovogodišnja predsezona je bila dobar primjer da tjera, ali smo se pokrpali sa sezonom. Nama su najave za rujan i listopad dobre i bolje nego lani – kaže nam direktor prodaje crikveničkog Jadrana d.d. Marko Mikašinović. Dodaje da kiša ili najava kiše gotovo nikad ne utječe na grupne aranžmane.


– Njima vrijeme ne igra ulogu, najnepredvidljiviji su individualni gosti, oni mogu odustati zbog lošeg vremena, ali još uvijek imamo puno bolju klimu nego zemlje iz kojih nam gosti dolaze – kaže Mikašinović.


Lako je govoriti s kopna. Ako zapuše olujna ili orkanska bura, otoci su gotovi zajedno sa svim svojim do detalja isplaniranim posezonskim projektima. Sve se može prekrižiti. Sjetimo se samo ovogodišnje predsezone kad je riječka hotelijerska kuća Jadran hoteli bila na stotinu veselih čuda, iznenada »ni kriva ni dužna« primivši vrlo brojnu skupinu turista koji su rezervirali smještaj na Rabu do kojega nisu mogli stići jer nisu vozili ni trajekt, niti katamaran. U rapskom Imperijalu su se živi pojeli od muke i izgubili noćenja čijega se broja ne žele prisjetiti.